Murska kirjoitti:Eips lämmitetä mitään osia hehkuvan kuumaksi laakereiden vaihdossa, varsinkaan kun on alumiinisia osia joiden sulamislämpötila on 660 astetta ja se tapahtuu huomaamatta, alumiini ei muuta väriä kuten teräkset.
Laakereiden vaihtossa kaikki yli 150 asteen lämmittämiset on turhaa, laajeneminen vähenee merkittävästi 120 asteen jälkeen. Alumiinin lämpölaajenemiserroin on noin 2x teräkseen verrattuna, tarkoittaa sitä että jos lämmität koko navan 120 asteeseen niin navan pesä on laajentunut enemmän kun laakeri, tämä helpottaa laakerin irtoamista.
Tottakai terve järki mukana eihän sitä nyt oo kuitenkaan tarkoitus sulattaa
Jos ei ole varma siitä, että onko se tarpeeksi kuuma niin tipauttaa vaikkapa vesipisaran siihen päälle ja sitten miettii että vieläkö kuumentaa vaiko ei