TM 125cc

Lexi
Paikkakunta:
Turku
Liittynyt:
9.9.2009 12:47
Re: TM 125cc

ViestiKirjoittanut Lexi » 14.5.2013 22:00

0Pi kirjoitti:
Lexi kirjoitti:Ja mineraali-mtx toimi mulla parhaiten vaihteistossa, belrayn si7:lla tahtoi takerrella vaihteet.

Tankkiinhan tuo Si-7 kuuluu. :eek: Toivottavasti meinasit gear saveriä? :)

No on siitä aikaa kun tullut belrayn öljyillä läträttyä niin hieman sekasin nimet niistä :D joo gear saveria se oli.
Pikkuveli
Pyörä:
TM 125ex, SUZUKI PV pöllittiin, Nykyään taas pv!
Paikkakunta:
Turku
Liittynyt:
25.6.2009 15:26
Re: TM 125cc

ViestiKirjoittanut Pikkuveli » 18.5.2013 20:33

Terve. Meikäläisen kautta onnistuu konerempat järkevää korvausta vastaa näihin piikkisiin temmeihin. Ammatiltani olen mp asentaja ja useaan kertaan tullut lohkastua tälläsen kone. Turussapäin nikkaroin.
LaNaGGi
Pyörä:
Tm 125 vrx, Aprilia Rx 70cc
Paikkakunta:
Tampere
Liittynyt:
2.5.2011 16:39
Re: TM 125cc

ViestiKirjoittanut LaNaGGi » 22.5.2013 19:04

Mulla olis yks ylimääränen vm. 92 oleva moottori josta voisin luopua. Kaipaa purkua koska kytkin ei toimi. Moottorilla ajettu nytten 60h rempan jälkeen ja kuitteja on n. 1400e edestä siihen koneeseen viime huollosta.
Myös muita osia löytyy noihin vanhoihin temmeihin.
Pistäkää yv jos rupee kiinnostamaan :D
_nigge_
Pyörä:
Gilera RCR '10(EX),Husqvarna WR 125 '09
Paikkakunta:
Toijala
Liittynyt:
28.4.2012 20:08
Re: TM 125cc

ViestiKirjoittanut _nigge_ » 22.5.2013 22:41

Mahtaako muuten nuista 90-luvun alun temmeistä lähtee tehoa ainakin lähes samanverran kuin uusista? Kun ainakin periaatteessa on lähes samanlaisia kuin uudet. Sitten,onko kukaan käyttänyt tai tutkinut että miten temmin kartingkoneiden osat (männät ym.) käy näihin kakspyöräsiin? Kattelin että jotain 55e vertexin mäntä k9 koneeseen :P Ei tosin ollu sitä pinnotetta mut haittaakse?
''Tottakai se menee kovaa ku se on husse!''
LaNaGGi
Pyörä:
Tm 125 vrx, Aprilia Rx 70cc
Paikkakunta:
Tampere
Liittynyt:
2.5.2011 16:39
Re: TM 125cc

ViestiKirjoittanut LaNaGGi » 25.5.2013 16:09

Moro,
Löytyiskö keltään noihin 90- vuosmallisiin temmeihin tankkia ja penkkiä? Olisin kiinnostunut.
huss_
Pyörä:
Tm 250 Smr
Paikkakunta:
Pudasjärvi
Liittynyt:
30.9.2008 20:38
Re: TM 125cc

ViestiKirjoittanut huss_ » 28.5.2013 23:39

Kellään mitään tietoa mittarin kalibroinnista? Ei uskalla alkaa vaan kokeilemaan, kun jollakin yhdistelmällä saa ilmeisesti koko mittarin pimeeksi. Toi on siis tuo uusissa malleissa käytettävä ruma neliskanttinen malli.
Ex: Honda Monkey, Yamaha Dt -07, PitPro Standard 150 -08, Husqvarna Sm HE -09, Tm Smr 250 -04
CrossMies
Liittynyt:
14.11.2012 20:21
Re: TM 125cc

ViestiKirjoittanut CrossMies » 5.6.2013 18:59

Kuuluuko 07 temmissä olla pakoaukonsäätäjän tanko vähä mutkalla?
Maekine
Pyörä:
Suzuki GSX 1300 B-King
Paikkakunta:
JKL
Liittynyt:
2.3.2013 14:21
Re: TM 125cc

ViestiKirjoittanut Maekine » 15.6.2013 0:45

Jos jollakin on tarvetta TM:n (125cc/250cc) vasemmanpuoleiselle korkilliselle ja ehjälle syylärille, niin YV;tä vaan :) Käy yheksänkytluvulta aina kakstuhattaluvulle saakka noihin temmeihin.

Itsellä on semmonen ylimääräsenä, kun oma pyörä on piikkinen GasGas, jossa vaan temmin kone, niin ei käynyt tuo paikoilleen. Pitää katella jostain GG;n syyläri.

Mukaan siis kuuluu ehjä korkki ja syylärin muovinen ritilä/suoja. Jäähytin hyvässä kunnossa, ihan siisti ja kiinnikkeet ehjät! Ei vuoda!

Sovitaan sopiva hinta, jos tarvetta jollakulla, vaikkapa varalle.
¤SuZuKi¤
jööns
Pyörä:
EX: Cagiva Mito EX:Husqvarna Wr -07 Yamaha DT125 re -04
Paikkakunta:
Vantaa
Liittynyt:
11.6.2012 21:03
Re: TM 125cc

ViestiKirjoittanut jööns » 28.6.2013 16:27

Minkälaisia vehkeitä on nuo vanhemmat temmit ? Itse olen katsonut yhtä -98 vm valkokilpitemmiä, josta juuri vaihdettu sylinteri. Alakerran remontista ei ole tietoa, kuinka usein tarvitsee alakertaremppa tehdä näihin vehkeisiin ja onko kallis operaatio itsetehtynä ? Kiitos jo näin etukäteen vastauksista.
zpurgu69
Paikkakunta:
kainuu
Liittynyt:
4.1.2011 15:49
Re: TM 125cc

ViestiKirjoittanut zpurgu69 » 13.7.2013 18:11

mistä saisi tm smr 125 -08 etu-ja takakatteet, sekä lipan
sumi hoodz
OziBo_
Pyörä:
Ei ole
Paikkakunta:
isokyrö
Liittynyt:
22.2.2007 16:25
Re: TM 125cc

ViestiKirjoittanut OziBo_ » 13.7.2013 21:55

jälleenmyyjältä tai ettit netistä. Yllättikö vastaus? :nörtti:
etzku97
Liittynyt:
25.9.2010 23:52
Re: TM 125cc

ViestiKirjoittanut etzku97 » 14.7.2013 13:47

Tietääkö pojat, että meneekö kottaraisen smotovanteet TM enduroon? :roll:
TheTumppi
Liittynyt:
18.3.2013 15:49
Re: TM 125cc

ViestiKirjoittanut TheTumppi » 17.7.2013 23:19

itellä ei oo temmii mut jos saan rahaa aion ostaa onko temmit 2 paikkaisia ja jos ei oo onko kova homma laittaa2 paikkaiseksi?
ViTSi
Pyörä:
HM derabage rr 50 (EX) , KTM exc 125, Montesa cota 123, rex 50 skootteri, Kawasaki kx250f
Paikkakunta:
Helsinki
Liittynyt:
26.10.2010 20:15
Re: TM 125cc

ViestiKirjoittanut ViTSi » 18.7.2013 23:05

Tässä vähän pohdiskelen mitä piikkiä rupeaisin katsomaan ja TM on mitä olen tässä mietiskellyt.

Mites kun jokapaikassa sanotaan että vie todella paljon bensaa. Viekö TM siis enemmän bensaa kun muut kisapiikit? (ktm, husqvarna, husaberg sun muut) Paljon siis suunnilleen satasella kulutus?

Mites männän vaihtovälit sun muut rempat menee? Ihan samaan tahtiin varmaan vaihellaan kun missään muussakaan kisapiikissä. Eli 80h välein mäntä ja varmaan 200h kieppeillä kampiakseli ja isompaan alakerta remppaa siinä. Tämä siis katukäytössä ja satunnaisessa enskailussa (erran viikolla ehkä mettä polulle eksyisi).

Onkos nyt viellä jotain mitä huomioon pitäisi ottaa?
Käy katsomassa galleria! Kommento sekä arvioi!
homma_kuseee
Pyörä:
Onhan noita
Paikkakunta:
Eura-Harjavalta
Liittynyt:
18.8.2009 9:13
Re: TM 125cc

ViestiKirjoittanut homma_kuseee » 19.7.2013 14:49

Kulutus 8l/100km ja siitä ylöspäin kaasun asennosta riippuen. Alle kympin satasella menee helposti vaikka etufillari ei tahttois maassa pysyäkkään. :D ajosta riippuen tehot alkaa uupumaan kun männällä ajettu 30-60h. Ite ajasin max. 60tuntia jos ajo sekalaista ja välillä enskaa. Tosin kestää se pidempäänkin mutta eipä oo kun max. Tunnin homma vaihtaa :D alakertaa 100-350h riippuen taas kerran käytöstä. Ekassa alakerta rempassa tuskin kampiakselia tarttee uusia, kiertari ehkä. Niin ja pa-säädin on kulutustavaraa, kannattaa melkeempä laittaa uudet hilut alakertarempan yhteydessä.(2011 ja vanhemmat)
Sitten kaikki mitä jokasen joka pitää hyvää huolta pyörästä pitäs tehdä. Mm. Linkkujen rasvaus ja iskarien huolto. Jos vaikka 150h vuodessa ajaa ja välillä mettässä niin linkut ja iskarit läpi AINAKIN kerran vuoteen.
Suosittelen temmiä lämpimästi, kunhan ei mitään vanhaa ja paljon rullattua osta. T. Temmillä kadulla vuoden kurvaillut ja crossia 6vuotta tahkonnut.
MYYDÄÄN TM 250 4t vm-04 , Sherco trial 125-200cc vm-03