Beta RR 125 4T LC

Ihasproblem
Paikkakunta:
Hämeenlinna
Liittynyt:
20.6.2010 11:47
Re: Beta RR 125 4T LC

ViestiKirjoittanut Ihasproblem » 23.9.2011 21:11

Tuommoisia levyjä asetellaan yleensä sen takia, että ilma ei pyörisi pahasti kotelossa. Tiedä sitten vaikuttaako oleellisesti sen poisottaminen, mutta yleensäottaen ei kauheasti vaikuta. Nämä koneet kun on suunniteltu antamaan sen n. 15hv niin ei niistä enempää irtoa ilman rajumpaa muokkailua.

Itse ainakin haluaisin kerrankin paperilla todistetta näistä kuristettu vs. kuristamaton 4t kevari. Eli yleensähän noita kuristuksia ovat jokin johto CDI:ssä (vaikutusta ei kukaan taida tietää), ilmanputsarin reikälevy (pyörteiden vähentämiseksi) ja putken mahdollinen DB-killer ja katalysaattori (päästöjen vähentämiseksi). Omaan korvaan nuo eivät kovin kummoisia kuristuksia ole... Olisi eriasia jos jossakin olisi holkki tai pyörässä olisi alimittainen kaasutin, mutta kun ei ole.
Mopo oli ja mopo meni :(
metko
Pyörä:
Beta RR 125 LC Motard
Liittynyt:
13.6.2007 17:12
Re: Beta RR 125 4T LC

ViestiKirjoittanut metko » 23.9.2011 22:18

Ihasproblem kirjoitti:Tuommoisia levyjä asetellaan yleensä sen takia, että ilma ei pyörisi pahasti kotelossa. Tiedä sitten vaikuttaako oleellisesti sen poisottaminen, mutta yleensäottaen ei kauheasti vaikuta. Nämä koneet kun on suunniteltu antamaan sen n. 15hv niin ei niistä enempää irtoa ilman rajumpaa muokkailua.

Itse ainakin haluaisin kerrankin paperilla todistetta näistä kuristettu vs. kuristamaton 4t kevari. Eli yleensähän noita kuristuksia ovat jokin johto CDI:ssä (vaikutusta ei kukaan taida tietää), ilmanputsarin reikälevy (pyörteiden vähentämiseksi) ja putken mahdollinen DB-killer ja katalysaattori (päästöjen vähentämiseksi). Omaan korvaan nuo eivät kovin kummoisia kuristuksia ole... Olisi eriasia jos jossakin olisi holkki tai pyörässä olisi alimittainen kaasutin, mutta kun ei ole.

Kyllä näissä kaasari minareilleissa on kaikissa se johtokuri. Mulla on jopa tehtaan ohjeet paperilla miten se poistetaan ja siinä ohjeistetaan myös ottamaan pakoputkesta semmoinen reikälevy pois ja säätäämään kaasutin uudellee. Nämä on tehty ja huomaa ihan selvän eron. Mee sinä vaan sinne derbi topickiin harmittelemaan sitä, ettei piaggion koneesta saa enempää irti, kun mitä vakiona on.
AKWM
Pyörä:
Yamaha Xt 125 -06, RD 125 -85(proju), HVA WRE -09(ex), Generic Trigger(ex)
Paikkakunta:
Lempäälä
Liittynyt:
21.2.2011 15:15
Re: Beta RR 125 4T LC

ViestiKirjoittanut AKWM » 23.9.2011 22:39

Ei niillä 4t-kemmun kurien poistoilla varmaan tarkoituskaan ole saada mitään useiden heppojen tehonlisyksiä? Voisin kuvitella että vääntöä tulee vähän lisää sinne missä sitä ei ole ja tukkoisuus häviää. Ja pienimmänkin eron kyllä huomaa, ainakin jos tuntee hyvin oman pyöränsä ;)

Oliko näissä mitään kummempia tyyppivikoja? Kestääkö pieniä könyämisiä mettäpoluilla?

http://www.omnimoto.it/mwpImages/photog ... 010_12.jpg Kaunishan se on ku mikä.
metko
Pyörä:
Beta RR 125 LC Motard
Liittynyt:
13.6.2007 17:12
Re: Beta RR 125 4T LC

ViestiKirjoittanut metko » 23.9.2011 23:20

AKWM kirjoitti:Ei niillä 4t-kemmun kurien poistoilla varmaan tarkoituskaan ole saada mitään useiden heppojen tehonlisyksiä? Voisin kuvitella että vääntöä tulee vähän lisää sinne missä sitä ei ole ja tukkoisuus häviää. Ja pienimmänkin eron kyllä huomaa, ainakin jos tuntee hyvin oman pyöränsä ;)

Oliko näissä mitään kummempia tyyppivikoja? Kestääkö pieniä könyämisiä mettäpoluilla?

http://www.omnimoto.it/mwpImages/photog ... 010_12.jpg Kaunishan se on ku mikä.

Nimen omaan näin. Ei oo mitää kummempii vikoja ainakaa mulla ilmenny. -10 mallissa etupumppujen stafat kuulemma helposti ruvenneet vuotamaan, mutta lienevätkö eri stefat sitten -11 mallissa, kun itellä ei oo mitää ongelmaa ollu. Oon itekki jotain hiekkateitä ja metsäpolkuja käyny kokeilee, mutta ei motoilla vaan pito ainakaan metsässä riitä, mutta enska pitäs olla kun kotonaan siellä.
Ihasproblem
Paikkakunta:
Hämeenlinna
Liittynyt:
20.6.2010 11:47
Re: Beta RR 125 4T LC

ViestiKirjoittanut Ihasproblem » 23.9.2011 23:51

Tarkoitin juuri tuolla "paperitodisteilla" sitä, että tehoa ei tule huomattavasti lisää. Kuristusten poisto voi juurikin tehdä moottorista hieman paremmin hengittävän, mutta esimerkiksi kiihdytyksessä 0-100km/h aika tuskin paranee muutamaa kymmenystä enempää. Viittasin tällä siihen kun Riejusta samalla koneella ja kaaaarilla väitettiin aikoinaan irtoavan 18hv (ja olikohan 20hv koneelta) kuristamattomana, mutta tulokseksi tulikin 13,7hv.

Eikä tarvitse olla aina metko vetämässä herneitä nenään. Faktat ovat faktoja, kun ei konetta tehdä tuottamaan enempää kuin 15hv on siitä sellaisenaan hankala kauheasti lisää saada. Jos oikeasti lisää haluaa niin pitää sijoittaa kokoputkeen, isompaan sylinteriin ja mahdollisesti isompaan kaasariin. Onhan se 0,5hv prosentuaalisesti iso teholisä, mutta ei siitä ajaessa iloa ole :roll:.

Totta, ei tuosta Piaggion koneesta kuristuksia löydy ja siitä irtoaa se n. 15hv sellaisenaan eikä enempää. Mutta mitä pointtia on ostaa nelari tehojen perässä? "Mun nelari on tehokkaampi kun sun nelari", ketäpä kiinnostaa? Hitaita kaikki.
Sovitaan sitten, jos siitä mielenrauhan saat, että Beta on nopeampi kuin Piaggion koneelliset DRD, Mulhacen ja Terra. :lol:
Mopo oli ja mopo meni :(
AKWM
Pyörä:
Yamaha Xt 125 -06, RD 125 -85(proju), HVA WRE -09(ex), Generic Trigger(ex)
Paikkakunta:
Lempäälä
Liittynyt:
21.2.2011 15:15
Re: Beta RR 125 4T LC

ViestiKirjoittanut AKWM » 24.9.2011 0:45

metko kirjoitti:Nimen omaan näin. Ei oo mitää kummempii vikoja ainakaa mulla ilmenny. -10 mallissa etupumppujen stafat kuulemma helposti ruvenneet vuotamaan, mutta lienevätkö eri stefat sitten -11 mallissa, kun itellä ei oo mitää ongelmaa ollu. Oon itekki jotain hiekkateitä ja metsäpolkuja käyny kokeilee, mutta ei motoilla vaan pito ainakaan metsässä riitä, mutta enska pitäs olla kun kotonaan siellä.

Kuulemma tulossa syksyllä ens vuoden mallit liikkeeseen, toivottavasti niissä ei ole tota stefaongelmaa.. Nyt täytyy vaan vakuuttaa isukki siitä että kyllä se nyt onkin Beta mihinkä olis hinku. Ja sitten vaan töihin ;)

Niin muuten, mites äänet db-killerin poiston jälkeen? Eikös tässä semmonen ollut.
metko
Pyörä:
Beta RR 125 LC Motard
Liittynyt:
13.6.2007 17:12
Re: Beta RR 125 4T LC

ViestiKirjoittanut metko » 24.9.2011 12:40

AKWM kirjoitti:Kuulemma tulossa syksyllä ens vuoden mallit liikkeeseen, toivottavasti niissä ei ole tota stefaongelmaa.. Nyt täytyy vaan vakuuttaa isukki siitä että kyllä se nyt onkin Beta mihinkä olis hinku. Ja sitten vaan töihin ;)

Niin muuten, mites äänet db-killerin poiston jälkeen? Eikös tässä semmonen ollut.

http://www.youtube.com/watch?v=sBXiVzwl ... re=related, tommoset ne on db killerin poiston jälkeen. Db killerin kaa perus nelarin äänet. Ja tossa videossa siis täysin vakioputki ja änkkä, pelkkä tarra toi akrapovic
Vvvillee
Pyörä:
Beta RR 125 LC 2011 , Derbi senda xtreme 08
Liittynyt:
4.10.2009 22:38
Re: Beta RR 125 4T LC

ViestiKirjoittanut Vvvillee » 25.9.2011 1:37

http://www.youtube.com/watch?v=XTlEc6Z6DqU
Leipää betalle ;)
metko
Pyörä:
Beta RR 125 LC Motard
Liittynyt:
13.6.2007 17:12
Re: Beta RR 125 4T LC

ViestiKirjoittanut metko » 26.9.2011 17:29

Vvvillee kirjoitti:http://www.youtube.com/watch?v=XTlEc6Z6DqU
Leipää betalle ;)

hyvin keulii
AKWM
Pyörä:
Yamaha Xt 125 -06, RD 125 -85(proju), HVA WRE -09(ex), Generic Trigger(ex)
Paikkakunta:
Lempäälä
Liittynyt:
21.2.2011 15:15
Re: Beta RR 125 4T LC

ViestiKirjoittanut AKWM » 26.9.2011 21:10

Juu nätistihän tuo näyttäs nousevan. Lisää videoo ja kuvaa vaan niin maan perkeleesti ni saa vähän nostettua betakuumetta ylöspäin.. 8)
Vvvillee
Pyörä:
Beta RR 125 LC 2011 , Derbi senda xtreme 08
Liittynyt:
4.10.2009 22:38
Re: Beta RR 125 4T LC

ViestiKirjoittanut Vvvillee » 28.9.2011 23:01

täytyy kuvailla joku päivä lisää ;)
Vvvillee
Pyörä:
Beta RR 125 LC 2011 , Derbi senda xtreme 08
Liittynyt:
4.10.2009 22:38
Re: Beta RR 125 4T LC

ViestiKirjoittanut Vvvillee » 2.10.2011 2:15

huhhuh, betal +90kmh keulimista noin puol kilsaa 8o
Hardyy
Liittynyt:
7.8.2010 15:56
Re: Beta RR 125 4T LC

ViestiKirjoittanut Hardyy » 27.12.2011 16:09

Millasia kureja pyörästä löytyy putkesta? ilmanputsarista? johtokuri? änkkä?
metko
Pyörä:
Beta RR 125 LC Motard
Liittynyt:
13.6.2007 17:12
Re: Beta RR 125 4T LC

ViestiKirjoittanut metko » 29.12.2011 13:24

Domin kirjoitti:Millasia kureja pyörästä löytyy putkesta? ilmanputsarista? johtokuri? änkkä?

Putkessa jonkun sortin reikälevy, joka omasta pyörästä jostain syystä puuttui jo tehtaalta tullessaan. Lisäksi johtokuri on ja änkässä desibel killeri. Ilmanputsari on ehkä vähän ahdas, mutta ei siellä mitään varsinaista kuria ole. Ainakaan muuten vakioon pyörään sitä tuskin kannattaa lähteä avartamaan.
Hardyy
Liittynyt:
7.8.2010 15:56
Re: Beta RR 125 4T LC

ViestiKirjoittanut Hardyy » 29.12.2011 18:18

Juu millanen pyörä on muuten alusta? kulutus? ja miten kulkee kun on kaikki mahdolliset kurit pois?