Husqvarna SMS 4 125 & TE 125

jake---
Pyörä:
TE450 ja 2xPV
Paikkakunta:
Oulainen
Liittynyt:
3.10.2010 20:17
Re: Husqvarna SMS 4 125 & TE 125

ViestiKirjoittanut jake--- » 1.9.2012 13:22

jalkapyörä kirjoitti:noo ei tuu mieleen ku Ecu, tulpajohto, venttiilit kantaa lämpimänä, vettä tankissa, ilmansuodatin tukossa, imuvuoto, kaasaritukossa. Tosin moni noista oireilis jo heti kylmänä. Ei siinä isoo vikaa ole kuha vaa etit :D typerän tuntuista yrittää neuvoa netin välityksellä mitään kun ei oo nähny miten se pyörä oireilee.


Vika ei ole ainakaan tulpanjohdossa, venttiileissä, ilmansuodattimessa, kaasarissa. Vettä tankissa, en usko että olis kun olin ajanut jo montakymmentä kilometriä samalla tankilla ennenkuin rupesi pätkimään.

Nyt otin staattorin irti ja ainakaan johdoissa ei ollut vikaa, onko kellään tietoa mistä sais ohjeita niitten osien mittaamiseen että onko kunnossa?

ECU poksi taitaa olla sitten viimenen vaihtoehto, sekin taitaa maksaa jo useamman satasen, MP pitstopissa ei ole ainakaan semmosia jos käytetyn haluvais.

Olin siis ajanut hussella n. 5km ennen kuin pätkäisi kerran ekaa kertaa, sen jälkeen ajoin n. 10km ennen kuin pätkäisi jo parikertaa uudestaan, sitten taas ajoin vähän aikaan kun alkoi pätkimään jo useammin, nyt siis pätkii jatkuvasti ettei voi ajaa.

Pitäs äkkiä saada kuntoon niin sais myyntiin pistää tämän.
Kuvat.fi Galleria!
Murska
Liittynyt:
8.8.2011 20:37
Re: Husqvarna SMS 4 125 & TE 125

ViestiKirjoittanut Murska » 1.9.2012 17:58

Tuli vertailtua vierekkäon 2011 SMS:ää ja 2012 SMR:ää, keula näyttää olevan SMR:ssä erilainen. Onko keulan valmistajasta tietoa?
Prätkä jätkä
Pyörä:
KTM 390 Duke ABS -13 EX: KTM 125 Duke -11, Fude Classic 50 -07
Paikkakunta:
Hyvinkää
Liittynyt:
6.5.2009 19:37
Re: Husqvarna SMS 4 125 & TE 125

ViestiKirjoittanut Prätkä jätkä » 1.9.2012 18:31

Paioli valmistaa mustat keulat, että jos kultasta hermunen mallin marzzochia vertasit mustaan ni sepäse erona, mutta mikäli molemmat mustia niin ei pitäisi kyllä olla eroa.
Ei ole riemulla rajaa kun Dukella ajaa
Stål
Pyörä:
Husaberg FS 570, EX: KTM EXC450, EX: Husqvarna Sms 4 -10
Paikkakunta:
Helsinki
Liittynyt:
2.6.2011 14:40
Re: Husqvarna SMS 4 125 & TE 125

ViestiKirjoittanut Stål » 1.9.2012 18:37

Murska Arska kirjoitti:Tuli vertailtua vierekkäon 2011 SMS:ää ja 2012 SMR:ää, keula näyttää olevan SMR:ssä erilainen. Onko keulan valmistajasta tietoa?

Joo, itekki huomannu että T-palat ja keula alhaalta erinlaiset, mutta sama Paioli kait?
Husaberg FS 570
Murska
Liittynyt:
8.8.2011 20:37
Re: Husqvarna SMS 4 125 & TE 125

ViestiKirjoittanut Murska » 1.9.2012 19:20

Molemmissa oli mustat keulat, kolmiot erilaiset, kuten myös akselin kiinnikkeet sekä keulan alaputket = Täysin eri keula.

Onko uusi Paiolin malli vai onko keula vaihtunut mustaan Marsuun? Kolmiot ja akselin kiinnitys viittaisi Marsun keulaan kun vertailin Hermusen keulaa 2012 keulaan kuvista.
Prätkä jätkä
Pyörä:
KTM 390 Duke ABS -13 EX: KTM 125 Duke -11, Fude Classic 50 -07
Paikkakunta:
Hyvinkää
Liittynyt:
6.5.2009 19:37
Re: Husqvarna SMS 4 125 & TE 125

ViestiKirjoittanut Prätkä jätkä » 1.9.2012 22:23

No perhana, marsuakin on mustana ollu vanhemmissa 2t husseissa tosi pitkään, ja ylipäätänsä hussen luottovalmistajat on ollu marsu keula ja sachs takaiskari, että voi ollakin vaihtunut takasin marsuun.

Sehän vaihtu vasta nelarin kanssa yhtenävänä paioliksi siinä 2t:ssäkin, perhana kun ei oo varaosakirjaa julkastu -12 mallille, kun mp-racing ei kumminkaan tiedä mistään mitään.

E: Kyllä se keula on vaihtunut, kun katsoo 2011 smr ja sms4 mallien varaosakirjoja niin eri keulat on, mutta jostain runkonumerosta alkaen samat ja juurikin marsuun sopivilla t-paloilla, elikkä ilmeisesti tullut musta marsu takaisin!

Ja linkit löytyy tietopankista.

Tosi hyvä homma, koska itse ainakin pidän marsua laadukkaampana, tai ainakin stefat niissä kestää paioilia paremmin.
Ei ole riemulla rajaa kun Dukella ajaa
Derbi1996
Pyörä:
Husqvarna SMR 125 -12 Ford Focus -06
Liittynyt:
13.8.2011 22:53
Re: Husqvarna SMS 4 125 & TE 125

ViestiKirjoittanut Derbi1996 » 1.9.2012 23:32

Ainakin Husqvarnan sivul lukee että olis paiolin keula...
Prätkä jätkä
Pyörä:
KTM 390 Duke ABS -13 EX: KTM 125 Duke -11, Fude Classic 50 -07
Paikkakunta:
Hyvinkää
Liittynyt:
6.5.2009 19:37
Re: Husqvarna SMS 4 125 & TE 125

ViestiKirjoittanut Prätkä jätkä » 1.9.2012 23:35

Joo-o niinhän siellä lukee, mutta eipä ne aina ole ajan tasalla, kuten sanoin keula on jostain runkonumerosta alkaen vaihtunut.
Ei ole riemulla rajaa kun Dukella ajaa
Derbi1996
Pyörä:
Husqvarna SMR 125 -12 Ford Focus -06
Liittynyt:
13.8.2011 22:53
Re: Husqvarna SMS 4 125 & TE 125

ViestiKirjoittanut Derbi1996 » 1.9.2012 23:37

Niimpä... mut pelkkää plussaa se marsun keula olis :D Pitää verrata kaverin Betan keulaa, kun eikös niisä Betois ainaki pitäis olla Paioliot? Ja joutuuko niitä raisereita porata tähä smr 12?
Murska
Liittynyt:
8.8.2011 20:37
Re: Husqvarna SMS 4 125 & TE 125

ViestiKirjoittanut Murska » 2.9.2012 7:27

Helkatin hyvä jos siinä on Marsun keula, Paiolin keulat ei ole täällä kovin hyvässä huudossa, kun taas vastaavasti Marsut on toimineen moitteetta.

Tulis vaan ensi kevät nopeasti niin saadaan pojalle opetusluvat ja Husse, jos vaikka faijakin pääsisi vähän kokeilemaan miten tollanen menee mutkapolulla :P
Prätkä jätkä
Pyörä:
KTM 390 Duke ABS -13 EX: KTM 125 Duke -11, Fude Classic 50 -07
Paikkakunta:
Hyvinkää
Liittynyt:
6.5.2009 19:37
Re: Husqvarna SMS 4 125 & TE 125

ViestiKirjoittanut Prätkä jätkä » 2.9.2012 11:27

Derbi1996 kirjoitti:Niimpä... mut pelkkää plussaa se marsun keula olis :D Pitää verrata kaverin Betan keulaa, kun eikös niisä Betois ainaki pitäis olla Paioliot? Ja joutuuko niitä raisereita porata tähä smr 12?

Juu, betassa paioli ja ei tartte porata, semmosilla orkkisten alapuolen päälle tulevilla kappaleilla laitat vaan, semmoset ku esim. Timelessin kiinnikkeet on, elikkä tämmöset.

Ja juu paiolit huonossa maineessa, mutta kyllä ton usd:n pitäs olla parempi ku ne riisikeppikeulat mitä mopoissa on ja joista stefat paukkuu usein.
Ei ole riemulla rajaa kun Dukella ajaa
Derbi1996
Pyörä:
Husqvarna SMR 125 -12 Ford Focus -06
Liittynyt:
13.8.2011 22:53
Re: Husqvarna SMS 4 125 & TE 125

ViestiKirjoittanut Derbi1996 » 2.9.2012 12:06

Okei ja meinasin siis noitte Timelessin raisereitte poraamista, kun Betassa joutu poraamaan niitä.
Prätkä jätkä
Pyörä:
KTM 390 Duke ABS -13 EX: KTM 125 Duke -11, Fude Classic 50 -07
Paikkakunta:
Hyvinkää
Liittynyt:
6.5.2009 19:37
Re: Husqvarna SMS 4 125 & TE 125

ViestiKirjoittanut Prätkä jätkä » 2.9.2012 12:09

Jaa-a siitä en sitten enää osaa sanoa miten on.
Ei ole riemulla rajaa kun Dukella ajaa
Stål
Pyörä:
Husaberg FS 570, EX: KTM EXC450, EX: Husqvarna Sms 4 -10
Paikkakunta:
Helsinki
Liittynyt:
2.6.2011 14:40
Re: Husqvarna SMS 4 125 & TE 125

ViestiKirjoittanut Stål » 2.9.2012 14:21

Prätkä jätkä kirjoitti:E: Kyllä se keula on vaihtunut, kun katsoo 2011 smr ja sms4 mallien varaosakirjoja niin eri keulat on, mutta jostain runkonumerosta alkaen samat ja juurikin marsuun sopivilla t-paloilla, elikkä ilmeisesti tullut musta marsu takaisin!

Ei jumalauta et oon tyhmä! Ite just loppukesästä vaihdoin stefat ja jumitin siinä vähän kun en älynnyt että vain toisessa putkessa on paluuvaimennus. Sen takia Rm Heino lähetti ne purkukuvat mulle ja niitähän oli kahta erinlaista :D Joskus tarvitaan näköjään vähän johdattelua että älyää... :x
Husaberg FS 570
Simba_
Liittynyt:
7.7.2011 22:43
Re: Husqvarna SMS 4 125 & TE 125

ViestiKirjoittanut Simba_ » 2.9.2012 23:27

Derbi1996 kirjoitti:Okei ja meinasin siis noitte Timelessin raisereitte poraamista, kun Betassa joutu poraamaan niitä.



itellä on 2012 smr 125 ja meni heittämällä kiinni timelessin raiserit :D