Husqvarna SMS 4 125 & TE 125

ottopoika
Pyörä:
Husqvarna SMR 125 -11, PV50 -89, PV -90, Öglaend safir -70, Suzuki S1 1995 KTM exc 2008, yamaha slider 2002
Paikkakunta:
Pirkkala
Liittynyt:
15.1.2011 22:19
Re: Husqvarna SMS 4 125 & TE 125

ViestiKirjoittanut ottopoika » 15.8.2013 20:16

Halusin asian vielä varmistaa kun kaveri väitti ettei mee...
Mut luin jostain että sm 125 eturatas menis kans?
Pysäytetty [8], Sakot [1] Kortti pois [0] Kilvet pois [ 0 ] Kaatumiset [1]
Prätkä jätkä
Pyörä:
KTM 390 Duke ABS -13 EX: KTM 125 Duke -11, Fude Classic 50 -07
Paikkakunta:
Hyvinkää
Liittynyt:
6.5.2009 19:37
Re: Husqvarna SMS 4 125 & TE 125

ViestiKirjoittanut Prätkä jätkä » 15.8.2013 21:05

Ei mene WR taikka SM/WRE eturatas, sopiva eturatas on joko vakio 428/Yamaha WR125R/X myytävä tarvikemalli tai sitten tietopankissa mainittu 520 jakoinen ratas sopii pikku viilauksella.

Takarattaaksi sopii joko vakio 428 tai 520 jakoisena sopii suoraan WR tai SM/WRE malleista.

Ja muista sitten, että jos vaihdat rattaat 520 jakoisiksi niin tarvitset myös uudet 520 ketjut.

Ja tämä toivottavasti on viimeinen kerta kun kysytään asioita jotka voi itse lukea tietopankista, ei sitä turhaan ole keksitty.
Ei ole riemulla rajaa kun Dukella ajaa
Naikhouu
Pyörä:
Suzuki DR-Z 400 SM
Liittynyt:
27.9.2012 18:37
Re: Husqvarna SMS 4 125 & TE 125

ViestiKirjoittanut Naikhouu » 18.8.2013 22:03

Onkos kukaan kiillotellu vakio änkkää?
http://www.youtube.com/user/XxNSk8xX/videos <- Motovlogeja sekä muuta videota Derzillä!
Blacklake
Pyörä:
KTM 690 SMC -16
Paikkakunta:
Evijärvi
Liittynyt:
26.9.2012 15:59
Re: Husqvarna SMS 4 125 & TE 125

ViestiKirjoittanut Blacklake » 18.8.2013 23:05

Nettimotos näky jonkun Hussessa olevan kiillotettu änkkä. Oli muuten vitun hieno. Muut saavatkin nyt kertoa miten niitä kiillotetaan. :)
http://www.nettimoto.com/husqvarna/smr/1553327
Bomb3ri
Pyörä:
Suzuki DR-Z 400 SM 2006 Husqvarna smr 125 2010 (ex) Skyteam st 125 monkey 2013 (ex) Skyteam monkey 50 2011 (ex)
Paikkakunta:
Kangasniemi
Liittynyt:
8.5.2011 19:52
Re: Husqvarna SMS 4 125 & TE 125

ViestiKirjoittanut Bomb3ri » 18.8.2013 23:46

hiot änkkää vaikkapa hiomapapereilla, hiot ensin karkealla paperilla ja siirryt asteittain hienompaan paperiin. esim 120-240-400-600-1200. Sitten vain porakoneeseen tms kiinni kiillotuslaikka ja kiillotat hiotun pinnan. motonetistä saa melko hyviä kiillotussettejä, ja bilteman hiontasienet ovat tosi käteviä hiomiseen. ;)
Motorcycling - It's not the destination, it's the journey.
Naikhouu
Pyörä:
Suzuki DR-Z 400 SM
Liittynyt:
27.9.2012 18:37
Re: Husqvarna SMS 4 125 & TE 125

ViestiKirjoittanut Naikhouu » 19.8.2013 16:26

Bomb3ri kirjoitti:hiot änkkää vaikkapa hiomapapereilla, hiot ensin karkealla paperilla ja siirryt asteittain hienompaan paperiin. esim 120-240-400-600-1200. Sitten vain porakoneeseen tms kiinni kiillotuslaikka ja kiillotat hiotun pinnan. motonetistä saa melko hyviä kiillotussettejä, ja bilteman hiontasienet ovat tosi käteviä hiomiseen. ;)

Alkaakoha ruostumaan ton jälkeen? :/
http://www.youtube.com/user/XxNSk8xX/videos <- Motovlogeja sekä muuta videota Derzillä!
Kymda
Pyörä:
ni sutii
Paikkakunta:
Espoo
Liittynyt:
21.4.2012 2:40
Re: Husqvarna SMS 4 125 & TE 125

ViestiKirjoittanut Kymda » 19.8.2013 20:09

Naikhouu kirjoitti:
Bomb3ri kirjoitti:hiot änkkää vaikkapa hiomapapereilla, hiot ensin karkealla paperilla ja siirryt asteittain hienompaan paperiin. esim 120-240-400-600-1200. Sitten vain porakoneeseen tms kiinni kiillotuslaikka ja kiillotat hiotun pinnan. motonetistä saa melko hyviä kiillotussettejä, ja bilteman hiontasienet ovat tosi käteviä hiomiseen. ;)

Alkaakoha ruostumaan ton jälkeen? :/


Pistät jotain kuumakestolakkaa päälle nii ei pitäis alkaa ruostumaankaa?
Bomb3ri
Pyörä:
Suzuki DR-Z 400 SM 2006 Husqvarna smr 125 2010 (ex) Skyteam st 125 monkey 2013 (ex) Skyteam monkey 50 2011 (ex)
Paikkakunta:
Kangasniemi
Liittynyt:
8.5.2011 19:52
Re: Husqvarna SMS 4 125 & TE 125

ViestiKirjoittanut Bomb3ri » 19.8.2013 20:26

Ei ole ruostuvaa.
Motorcycling - It's not the destination, it's the journey.
Blacklake
Pyörä:
KTM 690 SMC -16
Paikkakunta:
Evijärvi
Liittynyt:
26.9.2012 15:59
Re: Husqvarna SMS 4 125 & TE 125

ViestiKirjoittanut Blacklake » 19.8.2013 23:59

Tuli mieleen pari asiaa pakoputkistosta ja samalla intoilin photoshopilla, antakaa anteeks.
Kuva
Huomasin kerran, että äänenvaimenninta pitkin valui jonkinlaista öljyä, huomaatte varmaan että siitä saatanan kohdasta taisi lähteä pinnote päältä. Nyt tuo vana erottuu joukosta niinku kipeä penis, ja pitäis tietää että saako tuota mitenkään tuosta enään samanväriseks ku alkuperäsenä?
Vai pitääkö iskeä ja seuraavan 26 päivän aikana hioa änkkä kiiltäväks?

Sekä mitäs näille tehdään siinä vaiheessa kun alkukäyrän väri muistuttaa jäärata-autona toimineen Ooppelin lokasuojia? Ruostetta, suomeksi sanottuna.
En itse ole nähnyt että näitä kukaan olisi kiiltäväks hionut, eli siis se ei taida onnistua? Ei kai tähän mitään amis-kuumakestokuussatasta heitetä päälle?
Bomb3ri
Pyörä:
Suzuki DR-Z 400 SM 2006 Husqvarna smr 125 2010 (ex) Skyteam st 125 monkey 2013 (ex) Skyteam monkey 50 2011 (ex)
Paikkakunta:
Kangasniemi
Liittynyt:
8.5.2011 19:52
Re: Husqvarna SMS 4 125 & TE 125

ViestiKirjoittanut Bomb3ri » 20.8.2013 6:52

EI se putkisto ruostu... Se on rosteria joka Ei ruostu. Alkukäyrän voi helposti kiillottaa, mutta siitä ei ole oikein hyötyä kun ensimmäisen ajokerran jälkeen on jo ottanut väriä itseensä. Putken väristä onkin helppo seurata käykö laihalla, esim. sinertäväksi tai tummiksi värjääntyneet ovat selvästi käyny laihalla..
Motorcycling - It's not the destination, it's the journey.
miiggz
Pyörä:
Honda FMX 650
Paikkakunta:
salo
Liittynyt:
11.8.2009 20:22
Re: Husqvarna SMS 4 125 & TE 125

ViestiKirjoittanut miiggz » 20.8.2013 7:22

Vaimentimen kiillotus on hankalempi homma, koska pinta on ''harjattua'' rosteria, muttei mahdoton. Alkukäyrän kiillotus on parin tunnin homma tumman ruskeesta kiiltäväksi. Ja muista ettei se kiilto pelkällä metalpolishilla tule.

Kuva

Sori vähä iso kuva :)

Ja rosteri myös tummuu lämmetessään, se tummuu aina, oli lämpötila sitten kuuma tai kuumahko. Sinertäminen tulee kovasta lämpöreaktiosta, esim ajat kaupunkipiuhaa helteellä. Seokset ei paljoa tuohon vaikuta, ellei sitten törkeän laihalla käy.
Naikhouu
Pyörä:
Suzuki DR-Z 400 SM
Liittynyt:
27.9.2012 18:37
Re: Husqvarna SMS 4 125 & TE 125

ViestiKirjoittanut Naikhouu » 20.8.2013 20:49

miiggz kirjoitti:Vaimentimen kiillotus on hankalempi homma, koska pinta on ''harjattua'' rosteria, muttei mahdoton. Alkukäyrän kiillotus on parin tunnin homma tumman ruskeesta kiiltäväksi. Ja muista ettei se kiilto pelkällä metalpolishilla tule.

Kuva

Sori vähä iso kuva :)

Ja rosteri myös tummuu lämmetessään, se tummuu aina, oli lämpötila sitten kuuma tai kuumahko. Sinertäminen tulee kovasta lämpöreaktiosta, esim ajat kaupunkipiuhaa helteellä. Seokset ei paljoa tuohon vaikuta, ellei sitten törkeän laihalla käy.

Ai perhana et on komia! Pysykö kauanki noin kiiltävän?
http://www.youtube.com/user/XxNSk8xX/videos <- Motovlogeja sekä muuta videota Derzillä!
Bomb3ri
Pyörä:
Suzuki DR-Z 400 SM 2006 Husqvarna smr 125 2010 (ex) Skyteam st 125 monkey 2013 (ex) Skyteam monkey 50 2011 (ex)
Paikkakunta:
Kangasniemi
Liittynyt:
8.5.2011 19:52
Re: Husqvarna SMS 4 125 & TE 125

ViestiKirjoittanut Bomb3ri » 20.8.2013 20:53

Itselläni pysynyt alkukäyrä kiilloituksen jälkeen kultaisen värisenä, vaikka kumiakin poltettu pidempiä jaksoja helteillä.. Ja tulppa on tummanruskea :roll:
Motorcycling - It's not the destination, it's the journey.
miiggz
Pyörä:
Honda FMX 650
Paikkakunta:
salo
Liittynyt:
11.8.2009 20:22
Re: Husqvarna SMS 4 125 & TE 125

ViestiKirjoittanut miiggz » 20.8.2013 21:09

Kohtuu kiiltävänä pysynyt, uusi omistaja ajanut 5k kiillotuksesta, vähän on rusehtunut tuosta.
tumpula24
Pyörä:
Husqvarna sms4 125
Liittynyt:
19.5.2011 18:43
Re: Husqvarna SMS 4 125 & TE 125

ViestiKirjoittanut tumpula24 » 22.8.2013 22:00

Missä kohtaa venttiilit kuuluu säätää kun vauhtipyörässä on tuollaiset merkit

I---I I

Ite säädin tuossa kohtaa, en oo varma nakuttaako nyt vähän :s

I---I I
_^

Toivottavasti joku ymmärsi näistä jotain :D