Yamaha YZF-R125

panuza
Pyörä:
yzfr 125
Paikkakunta:
oulu
Liittynyt:
30.5.2012 1:03
Re: Yamaha YZF-R125

ViestiKirjoittanut panuza » 26.8.2013 19:53

Mitkä on yzfärissä vakiovälit?
Ghostly.K Moderaattori
Paikkakunta:
Rovaniemi
Liittynyt:
12.8.2012 14:48
Re: Yamaha YZF-R125

ViestiKirjoittanut Ghostly.K » 26.8.2013 20:29

sampsuli kirjoitti:Mikähän mahtaa ykässä olla vikana kun välillä käynnistäessä vilkuttaa moottorivika valoa eikä käynnisty millään, mutta välillä taas käynnistyy ihan normaalisti?



Miten valo palaa? (Esim. 4 pitkää ja 3 lyhyttä)
Köyhiä eivät ole ne joilla on vähän, vaan ne jotka haluavat aina lisää.
Miikka_M
Pyörä:
Exkäyttis: YZF-R125 Ikuisuusprojut: PV, Tezari ja KDX125
Paikkakunta:
Tampere
Liittynyt:
5.3.2008 21:46
Re: Yamaha YZF-R125

ViestiKirjoittanut Miikka_M » 26.8.2013 22:18

Vähä pääl vuode vanha jammu ja 13tkm mittaris ja huollettu aikanaan. Nyt on kumminkin sellane vika ilmenny et lämpövalo syttyy melkee heti hetken ajon jälkeen, paitsi jos ajaa yli satasta :o Öljyt katoin et ei oo viel ainakaa vähentyny jos olis vaiks tost tyyppiviast kiinni et alkais 15tkm paikkeil öljyrengas pettää. Onko jollai muul ollu tälläst ongelmaa?
Voisko joku laittaa mun kodeksin kuntoo :D
Tuppuman
Pyörä:
MBK Nitro
Liittynyt:
10.3.2011 23:29
Re: Yamaha YZF-R125

ViestiKirjoittanut Tuppuman » 27.8.2013 0:07

Tietääkös porukka et voiko kuumeneminen johtua vanhoista jäähynesteistä koneessa? Nyt on viime aikoina tuuletin pyörinyt urakalla ja kerran lämpövalo välähtänyt. 12tkm olen ajanut samoilla nesteillä nii varmaankin vaikuttaa asiaan? Ja miten nesteiden vaihto onnistuu helpoiten? Onko insinöörit kehitelly siihen jonkun näppärän yksinkertaisen jutun vai pitääkö tehdä vanhanaikaisesti syyläristä valuttamalla?
Ghostly.K Moderaattori
Paikkakunta:
Rovaniemi
Liittynyt:
12.8.2012 14:48
Re: Yamaha YZF-R125

ViestiKirjoittanut Ghostly.K » 27.8.2013 7:08

Ei se öljyrengas tiedä vielä mitään 15 tkm kohdalla, edelleenkään. Jos noihin kilometreihin saa leikkaamaan, niin on jo omaa tyhmyyttä (huoltojen laiminlyöntiä) taustalla.

20tkm jälkeen alkaisin seuraileen sitä öljyjensyöntiä.

Mitä tulee jäähdytysnesteisiin, niin eikös niillekkin ollut joku suositusaika, minkä jälkeen vaihtaa. Vuosi, vai kaks? Tarkista, ettei sulla syyläri oo kovin paskanen ja vaihda ne nesteet.
Vanhanaikaisesti minä ne vaihdoin, ohjekirjassa neuvottu askel askeleelta.

Miikka: En suosittelis nyt ajamista yhtään, ennenku selvität kiertääkö sulla nesteet vai mikä mättää sen lämpövalon kanssa. Ajoviima jäähdyttää satasen vauhdissa varmaan tarpeeksi, että lämpösensori sammuu.

Katteet irti, syylärin tsekkaus ja puristele syyläristä lähteviä/tulevia letkuja pihdeillä tarkkaillen samalla nesteiden pintaa syylärissä (ja paisuntasäiliössä)
Köyhiä eivät ole ne joilla on vähän, vaan ne jotka haluavat aina lisää.
sampsuli
Pyörä:
Yamaha YZF-R125
Liittynyt:
21.9.2011 15:31
Re: Yamaha YZF-R125

ViestiKirjoittanut sampsuli » 27.8.2013 9:11

Ghostly.K kirjoitti:
sampsuli kirjoitti:Mikähän mahtaa ykässä olla vikana kun välillä käynnistäessä vilkuttaa moottorivika valoa eikä käynnisty millään, mutta välillä taas käynnistyy ihan normaalisti?



Miten valo palaa? (Esim. 4 pitkää ja 3 lyhyttä)

1 pitkä ja 9 lyhytttä
Ghostly.K Moderaattori
Paikkakunta:
Rovaniemi
Liittynyt:
12.8.2012 14:48
Re: Yamaha YZF-R125

ViestiKirjoittanut Ghostly.K » 27.8.2013 11:00

Kuva

tossa koodi 19, löydät vastauksen.
Köyhiä eivät ole ne joilla on vähän, vaan ne jotka haluavat aina lisää.
aksim97
Pyörä:
Honda CBR 125 2013, Honda CBR 125 2006 (+1kpl honda osina), Vespa Lx50 06', Yamaha XT 125 08'[EX], Honda CBR125 R 08' [EX], Aprilia rx '10 [EX], Derbi Senda Sm '10'[EX]
Paikkakunta:
Orimattila
Liittynyt:
10.7.2012 22:32
Re: Yamaha YZF-R125

ViestiKirjoittanut aksim97 » 27.8.2013 16:06

Ghostly.K kirjoitti:Kuva

tossa koodi 19, löydät vastauksen.


Eli todennäköisesti on kontaktihäikkää jos välillä ei vilkuta ja lähtee käyntiin. Putsaa liittimet ja lyö kiinni niin pitäis todennäkösesti toimii :)
Tarvitsetko Cebariin osia? http://www.motot.net/talli/osat/id62789/
sampsuli
Pyörä:
Yamaha YZF-R125
Liittynyt:
21.9.2011 15:31
Re: Yamaha YZF-R125

ViestiKirjoittanut sampsuli » 27.8.2013 17:27

jees näin tehdään kiitos teille:)
Pattes798
Pyörä:
TM MX250 2T -13
Liittynyt:
25.4.2011 11:21
Re: Yamaha YZF-R125

ViestiKirjoittanut Pattes798 » 27.8.2013 18:31

Katoppa virtalukon pohja, ettei oo sieltä johto katki. Mulla herjas Weerassa meinaa aivan samaa koodia ja sillon oli virtalukon pohjasta johto katki.
daville17
Pyörä:
Yamaha YZF-R125
Liittynyt:
15.7.2012 16:32
Re: Yamaha YZF-R125

ViestiKirjoittanut daville17 » 27.8.2013 19:09

Alexir kirjoitti:
daville17 kirjoitti:Hevosvoimista ei oikee osaa sanoo et melkee pitää penkittää jos haluu tietää ne mutta kyllä sitä tulee ihan hyvin, vääntöä löytyy iha eri tavalla ku vakiosta että esim itsellä ku ajoin 100km/h 125 pytyllä ja väänsin kaasun pohjaan saakka ni juuri juuri jaksaa lähtee vetämään lisää vauhtia (tämä siis 6 vaihteella) mutta 180cc kitin kanssa lähtee keräämään vauhtia ihan eri tavalla, paljon rivakkaampi ajaa ja huomattavasti tasasempi. jokku vois miettii et kulutus nousee mutta se ei pidä paikkansa itse ajoin 400km/h tankilla ja bensamittari ei edes vilkkunut siinä vaiheessa että sen 3l/100km vie edelleen ainakin itsellä :D matka-ajo paljon mukavampi ja esim. kaks päällä pystyy ajamaan tosi hyvin että ei tarvitse ajaa autojen mukana kaasu pohjassa ja jos ohi tarvitsee päästä ni sekin onnistuu kaks päällä yllättävän helposti. en oo ite vielä pettyny kertaakaan siihen ratkaisuun että ostin tuon 180cc kitin :)

itse huomasin saman ton oman projektipyörän kanssa, ~90kmh ku löi kaasun pohjaan ylämäessä niin lähti vetämään HYVIN. Ei merkkiäkään etttei jaksaisi.

Kaveriki ajelee piikki detsillä ja kun kokeilk sitä niin kehui vääntöä ja yllättyi miten hyvin lähtee ;)

Mutta mitä oot tehny et sait ton kulkee 400kmh :lol:

ohoh xD tais pikku virhe tulla kirjotukseen :D tarkotushan oli että 400km tankilla päästään :D
You miss every shot, you never take
daville17
Kolmetoista
Pyörä:
Nelipyöräinen
Paikkakunta:
Seinäjoki
Liittynyt:
12.9.2010 19:06
Re: Yamaha YZF-R125

ViestiKirjoittanut Kolmetoista » 27.8.2013 22:40

No olipa taas tarpeellinen lainaus.. :roll:

Pattes798 kirjoitti:Katoppa virtalukon pohja, ettei oo sieltä johto katki. Mulla herjas Weerassa meinaa aivan samaa koodia ja sillon oli virtalukon pohjasta johto katki.
Virtalukon pohjasta on tosiaan monilla WR-kuskeilla lähteny johdot irti ja pitäny kolvata uudelleen. Samantyylinen se virtalukko taitaa olla näissäkin, johdot kannattaa tsekata ja kolvailla paremmin kiinni jos on tarvetta.
Motot.net Galleria
Moottorit.net Galleria
MYYDÄÄN 17" ja 18" Supermotorenkaita
Tiedoton98
Liittynyt:
15.7.2013 13:29
Re: Yamaha YZF-R125

ViestiKirjoittanut Tiedoton98 » 28.8.2013 22:40

Elikkäs, en ole vielä ostanut mutta mahdollisesti jo kohta olisin ostamassa uutena niin tarvisin pikkasen lisätietoa.

1. Onko toi ihmeellinen männän hajoamisjuttu kaikissa vuosimalleissa?

2.a. Jos laitan 180 kuutioisen malossin kitin, niin mitä muuta minun pitää tehdä (paljon ootte puhunu kaiken maailman commandereista sun muista)

2.b. Paljonko tuo tulisi sitten maksamaan?

3. Aikaisemmin en ole oikeastaan muuta kaksi pyöräistä omistanut kuin pyörän niin kertokaas siitä että mitä kaikkea pitää alussa tehdä. Olen ainakin kuullut että alkuun pitää ajaa hiljempaa ja varovasti.
aksim97
Pyörä:
Honda CBR 125 2013, Honda CBR 125 2006 (+1kpl honda osina), Vespa Lx50 06', Yamaha XT 125 08'[EX], Honda CBR125 R 08' [EX], Aprilia rx '10 [EX], Derbi Senda Sm '10'[EX]
Paikkakunta:
Orimattila
Liittynyt:
10.7.2012 22:32
Re: Yamaha YZF-R125

ViestiKirjoittanut aksim97 » 28.8.2013 23:05

Tiedoton98 kirjoitti:Elikkäs, en ole vielä ostanut mutta mahdollisesti jo kohta olisin ostamassa uutena niin tarvisin pikkasen lisätietoa.

1. Onko toi ihmeellinen männän hajoamisjuttu kaikissa vuosimalleissa?

2.a. Jos laitan 180 kuutioisen malossin kitin, niin mitä muuta minun pitää tehdä (paljon ootte puhunu kaiken maailman commandereista sun muista)

2.b. Paljonko tuo tulisi sitten maksamaan?

3. Aikaisemmin en ole oikeastaan muuta kaksi pyöräistä omistanut kuin pyörän niin kertokaas siitä että mitä kaikkea pitää alussa tehdä. Olen ainakin kuullut että alkuun pitää ajaa hiljempaa ja varovasti.


1:onhan noita havaittu eri vuosimalleissa eli todennäköisesti.
2a: ei oo ehkä kovin järkevää laittaa pyörään 180cc kit jos uutena ostaa. Ite näen ton 180cc mahollisuutena jos käy niin että joutuu männän/sylinterin vaihtoon.

Kolmoseen joku muu saakin vastata, itse olen tyytyväinen käytettyjen kuluttaja :)
Tarvitsetko Cebariin osia? http://www.motot.net/talli/osat/id62789/
riksu26
Paikkakunta:
Lappeenranta
Liittynyt:
10.7.2012 21:56
Re: Yamaha YZF-R125

ViestiKirjoittanut riksu26 » 28.8.2013 23:12

Itseasiassa tuohon kolmoseen, että en nyt muista sitä nettisivua, jonka joku (oliko Kersti?) linkkasi johonkin topic:iin, mutta siinä sanottiin, että sisäänajossa ei oikeasti kannata ajaa hiljaa, vaikka ohjekirjoissa niin sanotaan.