peevee55 kirjoitti:lähden tässä kesällä käymään Norjassa
No siihen pikku-Varjo on mun omasta kokemuksestani just loistava täsmäase - korkeintaan piikki-Varre on yhtä kova sana... mut sehän onki Varjon pikkuvelj
Jos ny mun reissaamishavainnoista, ni halpisketjut on yks suurimmista riesoista jatkuvan kiristelyn (mis työasento fakiirimainen) ja kestävyyspelon takia. Ajat yhen retken ja sen jälkeen varmaan yhdyt mun mielipiteeseen. Keskituki on kallis (oliko lähemmäs 200€ R.M.Heinolla nykyään - Heino myy myös SW Motechin 12V/USB-ulosottoja prätkään kelpaavan laatusina), mutta yliveto huoltamisessa, hoitamisessa, pakkaillessa, pysäköitäessä (sivutuelta kaatumisvaara) ja vaik lauttamatkoilla. Harva näyttää hankkineen sellasen, mutta kokeiltuaan miten se helpottaa asioita varmaan hankkisivat. Laukkujen kanssa en hötkyilis koska halvat pienet on rahan haaskausta - etsi kunnon laatutuotteet mitkä voi irrottaa yötauoilla, lukita jotta kamat (paremmin) turvassa, mihin mahtuu tavaraa kunnolla, ja mistä ei ompeleet prakaa tai kahvat jää käteen niinku Kauko-Idän halvasta shaissesta. Honda-laukut on kestäny hyvin mutta kalliit ja hölmöt - tosin eipä niitä taida enää juuri löytääkään (Ebay, ehkä?). Honda-laukkuraudat olis hyvä tukea takatappien kiinnikkeeseen jos hommaat isot painavat laukut - raudat fleksaa muuten yläkiinnikkeestä (jossa vain 2 pulttia/sivu ja peltipalat taipumiselle alttiina - mulla ei ole vielä ollu hankaluuksia mut "kello käy").
Sulla näytti olevan Hondan sissy/tarakan alaraudat vielä kiinni, vai tunnistinko väärin? Jos puuttuvat osat olis tallessa on luontevaa pakata raskaat tavararöykkiöt takapenkille - mis selkänoja auttaa kiinnittelyssä. Siellä ne pysyy hyvin mukana, ei naarmuta maalipintoja, painopiste vähä fiksumpi ja selkääkin voi nojailla kasaan. Jos osia ei enää ole niin sissy tais olla yleisempi osa (samanmallinen ku vanhassa VT750:ssä?), tarakka ehkä haasteellisempi (osien varaosanumerot on listattu Wikissä). Plexi olis Pohjoisessa ja myös E-Suomen yöajeluilla ihan kiva sun kasvojen ja ötökän välissä - vaikka se vähä hölmön näkönen voi joidenki mielestä ollakin. Hölmöltähän näyttäis toisaalta, jos sun hymyillessäs näkyis kärpäsenraatoja hammasväleissä
Plexi on vaan inhottava putsata reissun varrella koska se naarmuuntuu jo vihasesta katseesta (ainaki Hondan plexi), et ainakin ite oon ajellu ajeluni ja sitten kotipuolessa liuotuksella + painepesulla putsaillu hyönteisten hautuumaan pois.
E: Iso kiitos kanssamotoristien avusta! Daelim VL125 Daystarista saatu kuva Wikiin (vähän myydyt), ja 1-2 muustakin on mahdollisesti kuvia + käyttölupa tulossa. Ei viiti rosvota ihmisten kuvia ilman lupaa (itelle tehtiin niin ja vielä käytiin mussuttaan kun puutuin asiaan, iduttaa tollanen). Daelimin eri malleilla on ranskalaisissa omistaja-arvioissa (Maxitest - tuntuu fiksulta, ja on hyvin moderoitu eli annetuista arvioista liiaksi poikkeavat kehuvat tai haukkuvat arviot jätetään huomioimatta) hyvät tai erinomaiset tulokset, siis ei vain kustomeissa vaan myös Roadwinit on sijoittunu hyvin - eli selvästi merkki mitä ei kannattais hyljeksiä ostettavaa pyörää etsiessä. Tietysti ihan hölmöä mun raivota tollei Wikissä, mut "somebody`s got to do it" ja ainakin mulla on Wikin toivoma neutraali näkökulma... no kas, kun nyt itellä ei satu olemaan ko. pyöriä