Husqvarna SMS 4 125 & TE 125

jonicc Moderaattori
Paikkakunta:
Nurmijärvi
Liittynyt:
27.10.2012 12:43
Re: Husqvarna SMS 4 125 & TE 125

ViestiKirjoittanut jonicc » 25.8.2013 22:59

Millaisia välejä porukka on kokeillut näissä 520 jakosilla ketjuilla ja rattailla? Vakiota lähimpänä oois 12-47, niin ois tarkotus käyä hakemassa 12-49, meneekö paljonkin lyhyemmäks vai pääseekö silti parhaimmillaan n. 120? Vakioväleillähän 428 jaolla oon päässy kuitenkin kauheessa munarissa kutosen rajottimelle n. 127km/h
tumpula24
Pyörä:
Husqvarna sms4 125
Liittynyt:
19.5.2011 18:43
Re: Husqvarna SMS 4 125 & TE 125

ViestiKirjoittanut tumpula24 » 25.8.2013 23:09

Itellä 12-49(tai 48 en muista) 520 välit kulkee parhaimmillaan sen 115, normisti 110 ja kone huutaa armoo. Miten muka oot saanu vakio väleillä 6 rajottimelle asti? :D
ottopoika
Pyörä:
Husqvarna SMR 125 -11, PV50 -89, PV -90, Öglaend safir -70, Suzuki S1 1995 KTM exc 2008, yamaha slider 2002
Paikkakunta:
Pirkkala
Liittynyt:
15.1.2011 22:19
Re: Husqvarna SMS 4 125 & TE 125

ViestiKirjoittanut ottopoika » 25.8.2013 23:13

itellä on noi 12-47 vois noi ehkä ihan vähän lyhemmät olla.
Pysäytetty [8], Sakot [1] Kortti pois [0] Kilvet pois [ 0 ] Kaatumiset [1]
AceFin Moderaattori
Pyörä:
Skyteam Monkey 125cc-->160cc -07, 525 EXC -03, GSX600F -91
Paikkakunta:
Helsinki
Liittynyt:
20.4.2011 19:45
Re: Husqvarna SMS 4 125 & TE 125

ViestiKirjoittanut AceFin » 25.8.2013 23:14

Ottopojan kanssa samoilla linjoilla, vois vähän lyhyemmät vielä kuin nuo 12-47 olla ainakin itsellä, kun ei motaria tule koskaan ajettua.
EXC 525 || Youtube-kanava
"Kuka teistä finninaamoista nussi mun hanskat?" -MP
Putte5000
Pyörä:
Husqvarna WRE 125 2007
Paikkakunta:
Kemi
Liittynyt:
1.8.2012 0:44
Re: Husqvarna SMS 4 125 & TE 125

ViestiKirjoittanut Putte5000 » 25.8.2013 23:31

tumpula24 kirjoitti:Missä kohtaa venttiilit kuuluu säätää kun vauhtipyörässä on tuollaiset merkit

I---I I

Ite säädin tuossa kohtaa, en oo varma nakuttaako nyt vähän :s

I---I I
_^

Toivottavasti joku ymmärsi näistä jotain :D
Ite oon ettiny sen kohdan silleen, että pyörittelet sitä konetta ja nitkutttelet ylös ja alas niitä venttiilin"varsia" (en tiedä oikeaa nimitystä). Silloin kun molemmat, imu- ja pakopuolen "varret" liikkuvat hieman ylös ja alas, silloin sen voi säätää. Nuo merkinnät on tosiaan vähän hämääviä tuossa Minarellin koneessa.
Hussen kunnostusta
-> viewtopic.php?f=93&t=85016
tumpula24
Pyörä:
Husqvarna sms4 125
Liittynyt:
19.5.2011 18:43
Re: Husqvarna SMS 4 125 & TE 125

ViestiKirjoittanut tumpula24 » 25.8.2013 23:36

Putte5000 kirjoitti:Ite oon ettiny sen kohdan silleen, että pyörittelet sitä konetta ja nitkutttelet ylös ja alas niitä venttiilin"varsia" (en tiedä oikeaa nimitystä). Silloin kun molemmat, imu- ja pakopuolen "varret" liikkuvat hieman ylös ja alas, silloin sen voi säätää. Nuo merkinnät on tosiaan vähän hämääviä tuossa Minarellin koneessa.


Keinuvipujako tarkotat? pitää vielä tarkistaa välykset kun ehtii, kiitti vinkistä ;)
jonicc Moderaattori
Paikkakunta:
Nurmijärvi
Liittynyt:
27.10.2012 12:43
Re: Husqvarna SMS 4 125 & TE 125

ViestiKirjoittanut jonicc » 25.8.2013 23:58

Joo no 12-49 välit sitten ostan:D Jos sinne motarille eksyy ni voihan siellä hitaamminkin ajaa ku 120 :)

Ja rajottimelle kutosella sain silleen että motari, ihan tasanen aukee alue ja lämmin tuuleton päivä:D tais siinä jonkun auton imussaki välillä olla :D Mutta kuitenki kännykän gps näytti 126.73km/h, mittari 121 ja kierrokset 10500 ja rissalaskurin mukaan noissa kierroksissa teoreettiset välit 128 :)
Blacklake
Pyörä:
KTM 690 SMC -16
Paikkakunta:
Evijärvi
Liittynyt:
26.9.2012 15:59
Re: Husqvarna SMS 4 125 & TE 125

ViestiKirjoittanut Blacklake » 26.8.2013 0:34

Päivä 35 ilman korttia. Vielä 3 viikkoa jäljellä. Kuumottelis vähän liikaa päästä taas ajelemaan.
Tässä välissä kerenny jo pistää koropalaa ja kiristää ketjut kun on hallilla käyty jonkun mopoa ruuvaamassa. Pitää kai ens kerralla ku siellä käydään niin vähän löysätä niitä.

Ite en oo saanu vakioväleillä muutaku 117 mittariin ku loivaan alamäkeen Betan perässä päästelly. En sitte noissa vauheissa oo koittanu että mitä näyttää puhelimen gps.
AceFin Moderaattori
Pyörä:
Skyteam Monkey 125cc-->160cc -07, 525 EXC -03, GSX600F -91
Paikkakunta:
Helsinki
Liittynyt:
20.4.2011 19:45
Re: Husqvarna SMS 4 125 & TE 125

ViestiKirjoittanut AceFin » 26.8.2013 0:45

Ite sain joskus melkein pari vuotta sitten optimiolosuhteissa (muna-asento, imu, myötätuuli, loiva alamäki) mittariin 122 täysin vakiolla hussella. Nyt pari viikkoa sitten tehoputkistolla ja twin airilla (toki kaasari säädetty) tavallisessa istuma-asennossa 111 gepsiin. Ajoin tuon tasaisella ilman suurempaa imua.

Näihin huippuihin aina vaikuttaa monta tekijää, myös kuskin koolla suuri merkitys. Itse olen sieltä raskaan sarjan päästä, joten olen ihan tyytyväinen tuohon nopeuteen.
EXC 525 || Youtube-kanava
"Kuka teistä finninaamoista nussi mun hanskat?" -MP
Stål
Pyörä:
Husaberg FS 570, EX: KTM EXC450, EX: Husqvarna Sms 4 -10
Paikkakunta:
Helsinki
Liittynyt:
2.6.2011 14:40
Re: Husqvarna SMS 4 125 & TE 125

ViestiKirjoittanut Stål » 26.8.2013 15:02

Ittellä meni vakio husse parhaimmillaan 127 mittariin munakyyryssä. Vakio väleillä pystyssä 120, 12-47 väleillä 118. Itte en ois kyllä ottanu lyhyempiä kun 12-47, huusi ihan tarpeeksi motarilla/kehäteillä jo noilla välityksillä.
Husaberg FS 570
tumpula24
Pyörä:
Husqvarna sms4 125
Liittynyt:
19.5.2011 18:43
Re: Husqvarna SMS 4 125 & TE 125

ViestiKirjoittanut tumpula24 » 26.8.2013 15:20

jonicc kirjoitti:Joo no 12-49 välit sitten ostan:D Jos sinne motarille eksyy ni voihan siellä hitaamminkin ajaa ku 120 :)


Osta 12-48 nii on jämptit, menee turhan lyhyiks 49 rattaalla, tarkistin et itellä on 12-49 nii tullu siihe tuloksee et ois saanu olla piikin pienempi. :|
Blacklake
Pyörä:
KTM 690 SMC -16
Paikkakunta:
Evijärvi
Liittynyt:
26.9.2012 15:59
Re: Husqvarna SMS 4 125 & TE 125

ViestiKirjoittanut Blacklake » 26.8.2013 15:24

Pärjäiskö 12-49 väleillä jos ajaa vaa 100 alueella enintään? Täällä ei ole varmaan satojen kilometrin säteelläkään mottoritietä missään, mutta satasta tulee päästeltyä joka vaiheessa.
Tosiaan tekis mieli vähän vääntöä ja kiihtyvyyttä lisää, niin aattelin seuraavan ketju-rataspaketin vaihdon yhteydessä pistää pykälän lyhyemmät välit.
tumpula24
Pyörä:
Husqvarna sms4 125
Liittynyt:
19.5.2011 18:43
Re: Husqvarna SMS 4 125 & TE 125

ViestiKirjoittanut tumpula24 » 26.8.2013 15:40

Pärjää hyvinki. Itellä vaan on tuo kaasukäsi turhan rankka, kun tulee päästeltyä melkeimpä aina niin paljon kun paska liikkuu, ja sillon tuppaa kone huutamaan vähän liikaa :D rajotuksista huolimatta.
Murska
Liittynyt:
8.8.2011 20:37
Re: Husqvarna SMS 4 125 & TE 125

ViestiKirjoittanut Murska » 26.8.2013 15:44

Kyllä me panostetaan enemmän kiihtyvyyteen ja ajettavuuteen välityksien kanssa pelatessa. 11kw on 11kw eikä se siitä miksikään muutu, ihan sama mitkä välit laittaa niin aina ne kulkee täysii, oli munat kyyryssä tai aurinko selän takana :D
Blacklake
Pyörä:
KTM 690 SMC -16
Paikkakunta:
Evijärvi
Liittynyt:
26.9.2012 15:59
Re: Husqvarna SMS 4 125 & TE 125

ViestiKirjoittanut Blacklake » 26.8.2013 15:49

Joo on itellä samaa vikaa. 99 pääsi tutkaan 2-päällä pikku kiihdytysmatkalla.
Ei nuo ketjut kauaa kestä kun kokoajan on joku kyydissä, ja jos ei ole niin keulimisharjoitukset menossa :D 12/49 siis, pitää koittaa muistaa.