Kokemattomalle tuo termi, mistä puhut, on sisäänajo. Tämä termi pannaan käytäntöön ensimäisellä 0-1 000km. Tämän tarkoituksena on "istuttaa" sylinteri, mäntä sekä männänrenkaat (niin) täydellisesti (kuin on mahdollista) koko helahoitoon tiiviisti.
Jos palataan tuohon 180cc kittiin, niin itse kitille tulee hintaa Saksan mantereelta vähän reilu 550€ (Klick) [ Sama setti valmistajan sivuilta ]
Tuohon et tarvitse mitään muuta, pärjäät noilla paketissa tulevilla tavaroilla. Jos tuokaan teho ei riitä, niin sitten voit ostaa PowerCommanderin, eli ruiskunsäätökartan (oikea termi?). Tämä säädetään melkein aina pyöräkohtaisesti, joten työ maksaa, mutta pääset noin 18-19 hv noilla laitoksilla. Hinta pyörii siinä 300€ pinnassa pelkälle PC:lle.
Itse voit yrittää asentaa tuon 180cc kitin, mutta... Ensikertalaiselle en suosittele. Liikkeessä tuolle tulee töitä ainakin noin viidensadan (500) euron edestä.
Mitä tulee tuohon hajoamisjuttuun, niin sen voit estää seuraamalla öljyjä yli 20 tkm ajetussa pyörässä. En millään jaksa uskoa, että nämä laitokset hajoaa noinvain siinä viidessätoista (15tkm)...
Kyllä, tuota ongelmaa esiintyy joka vuosimallissa.
Taas tullaan siihen, jos ostat ajoneuvon uutena (0km), niin onko sinulla rahallisesti niin hyvä tilanne, että
1) Kannattaa tuhlata takuu 180cc kitin takia? (Kyllä, takuu umpeutuu heti, jos poiketaan huolto-ohjelmasta)
2)Ostaa heti uus pyörä, johon laittaa osaa 1 000 - 1 500€ edestä heti.
3) Noh, saisit ehkä sylinteristä (125cc) jotain takaisin, jos möisit, mutta...
Olen puhunut. Toivottavasti auttoi.