Yamaha YZF-R125

Ghostly.K Moderaattori
Paikkakunta:
Rovaniemi
Liittynyt:
12.8.2012 14:48
Re: Yamaha YZF-R125

ViestiKirjoittanut Ghostly.K » 29.8.2013 6:58

Joo, eli sanotaan nyt vaikka näin.

Kokemattomalle tuo termi, mistä puhut, on sisäänajo. Tämä termi pannaan käytäntöön ensimäisellä 0-1 000km. Tämän tarkoituksena on "istuttaa" sylinteri, mäntä sekä männänrenkaat (niin) täydellisesti (kuin on mahdollista) koko helahoitoon tiiviisti.

Jos palataan tuohon 180cc kittiin, niin itse kitille tulee hintaa Saksan mantereelta vähän reilu 550€ (Klick) [ Sama setti valmistajan sivuilta ]
Tuohon et tarvitse mitään muuta, pärjäät noilla paketissa tulevilla tavaroilla. Jos tuokaan teho ei riitä, niin sitten voit ostaa PowerCommanderin, eli ruiskunsäätökartan (oikea termi?). Tämä säädetään melkein aina pyöräkohtaisesti, joten työ maksaa, mutta pääset noin 18-19 hv noilla laitoksilla. Hinta pyörii siinä 300€ pinnassa pelkälle PC:lle.

Itse voit yrittää asentaa tuon 180cc kitin, mutta... Ensikertalaiselle en suosittele. Liikkeessä tuolle tulee töitä ainakin noin viidensadan (500) euron edestä.

Mitä tulee tuohon hajoamisjuttuun, niin sen voit estää seuraamalla öljyjä yli 20 tkm ajetussa pyörässä. En millään jaksa uskoa, että nämä laitokset hajoaa noinvain siinä viidessätoista (15tkm)...
Kyllä, tuota ongelmaa esiintyy joka vuosimallissa.

Taas tullaan siihen, jos ostat ajoneuvon uutena (0km), niin onko sinulla rahallisesti niin hyvä tilanne, että

1) Kannattaa tuhlata takuu 180cc kitin takia? (Kyllä, takuu umpeutuu heti, jos poiketaan huolto-ohjelmasta)
2)Ostaa heti uus pyörä, johon laittaa osaa 1 000 - 1 500€ edestä heti.
3) Noh, saisit ehkä sylinteristä (125cc) jotain takaisin, jos möisit, mutta...

Olen puhunut. Toivottavasti auttoi. :)
Köyhiä eivät ole ne joilla on vähän, vaan ne jotka haluavat aina lisää.
Alexir
Pyörä:
EX HusQ 125 SM -09 ,EX Yamaha DT 50 -07 & -09 ,EX KTM EXC 125 -09, EX Yamaha WR 183 -11,EX WR125 -12, EXC450 -04
Paikkakunta:
Loviisa
Liittynyt:
30.9.2011 18:05
Re: Yamaha YZF-R125

ViestiKirjoittanut Alexir » 29.8.2013 8:24

Ghostly.K kirjoitti:Joo, eli sanotaan nyt vaikka näin.

Kokemattomalle tuo termi, mistä puhut, on sisäänajo. Tämä termi pannaan käytäntöön ensimäisellä 0-1 000km. Tämän tarkoituksena on "istuttaa" sylinteri, mäntä sekä männänrenkaat (niin) täydellisesti (kuin on mahdollista) koko helahoitoon tiiviisti.

Jos palataan tuohon 180cc kittiin, niin itse kitille tulee hintaa Saksan mantereelta vähän reilu 550€ (Klick) [ Sama setti valmistajan sivuilta ]
Tuohon et tarvitse mitään muuta, pärjäät noilla paketissa tulevilla tavaroilla. Jos tuokaan teho ei riitä, niin sitten voit ostaa PowerCommanderin, eli ruiskunsäätökartan (oikea termi?). Tämä säädetään melkein aina pyöräkohtaisesti, joten työ maksaa, mutta pääset noin 18-19 hv noilla laitoksilla. Hinta pyörii siinä 300€ pinnassa pelkälle PC:lle.

Itse voit yrittää asentaa tuon 180cc kitin, mutta... Ensikertalaiselle en suosittele. Liikkeessä tuolle tulee töitä ainakin noin viidensadan (500) euron edestä.

Mitä tulee tuohon hajoamisjuttuun, niin sen voit estää seuraamalla öljyjä yli 20 tkm ajetussa pyörässä. En millään jaksa uskoa, että nämä laitokset hajoaa noinvain siinä viidessätoista (15tkm)...
Kyllä, tuota ongelmaa esiintyy joka vuosimallissa.

Taas tullaan siihen, jos ostat ajoneuvon uutena (0km), niin onko sinulla rahallisesti niin hyvä tilanne, että

1) Kannattaa tuhlata takuu 180cc kitin takia? (Kyllä, takuu umpeutuu heti, jos poiketaan huolto-ohjelmasta)
2)Ostaa heti uus pyörä, johon laittaa osaa 1 000 - 1 500€ edestä heti.
3) Noh, saisit ehkä sylinteristä (125cc) jotain takaisin, jos möisit, mutta...

Olen puhunut. Toivottavasti auttoi. :)

Sen ulkomaalasen sisäänajo-ohjeen mukaan kierrokset pitäisi olla suhteellisen kovat,vaihde oikea ja muistaa moottorijarruttaa.
moottorijarru tuottaa painetta koneeseen ja ja irroittaa epäpuhtauksia.
Suhteellisen kovat kierrokset koska männänrenkaat kuluu kaikista eniten 200 ensimmäisen kilometrin aikana joten kovilla kierroksilla se kuluu tarkemmin pytyn muotoihin ja ohipuhalluksen riskiä isoilla kilometreillä vältetään. Näin mäntä kestää pidempään puristukset säilyy pidempään ja mahdollista öljynsyöntiä ehkäistään.
Mulla on tommonen 12 wr missä on musta tulppa ja ei syö öljyä, tiiä sitte onko ne tehny uudistuksia karttaan?
YouTube kanava
[X] M-Kortti [X] A1-Kortti [X] A2-Kortti [X] B-Kortti
Tiedoton98
Liittynyt:
15.7.2013 13:29
Re: Yamaha YZF-R125

ViestiKirjoittanut Tiedoton98 » 29.8.2013 14:46

Kiitokset kaikille vastauksista. Tuohon sisäänajoon vielä sen verran että siis aluksi lämmitän pyörää pari minuuttia ja lähden sitten pitkälle lenkille jossa ajan vaikka sanotaan nyt vaikka 85% maksimikierroksista ja moottorijarruttelen paljon ( näinkö? ). Varmaan en osta tuota 180 cc kittiä ainakaan lähiaikoina, jos se noin kalliiksi tulee liikkeessä laitattaa.
Alexir
Pyörä:
EX HusQ 125 SM -09 ,EX Yamaha DT 50 -07 & -09 ,EX KTM EXC 125 -09, EX Yamaha WR 183 -11,EX WR125 -12, EXC450 -04
Paikkakunta:
Loviisa
Liittynyt:
30.9.2011 18:05
Re: Yamaha YZF-R125

ViestiKirjoittanut Alexir » 29.8.2013 15:41

Tiedoton98 kirjoitti:Kiitokset kaikille vastauksista. Tuohon sisäänajoon vielä sen verran että siis aluksi lämmitän pyörää pari minuuttia ja lähden sitten pitkälle lenkille jossa ajan vaikka sanotaan nyt vaikka 85% maksimikierroksista ja moottorijarruttelen paljon ( näinkö? ). Varmaan en osta tuota 180 cc kittiä ainakaan lähiaikoina, jos se noin kalliiksi tulee liikkeessä laitattaa.

Vaihto homma on oikeasti suhteellisen yksinkertainen, otat vaikka kaverin tai kaksi jotka tuntee 4t tai edes 2t tekniikkaa niin homma hoituu :)
YouTube kanava
[X] M-Kortti [X] A1-Kortti [X] A2-Kortti [X] B-Kortti
Ghostly.K Moderaattori
Paikkakunta:
Rovaniemi
Liittynyt:
12.8.2012 14:48
Re: Yamaha YZF-R125

ViestiKirjoittanut Ghostly.K » 30.8.2013 7:11

Entä ruiskun säätö?

Uus nelarin kone ei tiedä viel parista minuutista mitään. Sinuna lämmittelisin ihan reilusti, 5-20 min. Ei maksa käytännössä mitään. Tuossa aikaisemmin kummitellussa linkissä oli nimenomaan puhetta, että lämmitä kone huolellisesti, ennen ajoonlähtöä. Ensimäiset kilometrit aja kierrosalue läpi max 80 km/h vauhtia. varovasti.

Painoita kierroksia eniten ala, sekä keskiasteikolle.

En ota vastuuta tästä sisäänajometodista. Kokeilen kuitenkin itsekin. :roll:
Köyhiä eivät ole ne joilla on vähän, vaan ne jotka haluavat aina lisää.
Blue Power
Pyörä:
Yamaha WR125X '10, Yamaha YZF-R125 '10 (EX)
Paikkakunta:
Etelä-Pohjanmaa
Liittynyt:
25.5.2013 20:53
Re: Yamaha YZF-R125

ViestiKirjoittanut Blue Power » 2.9.2013 15:03

Onkos muilla kestäny lediparkit ysärissä kuinka pitkään? Ihmettelin vaan kun oli molemmat siniset parkit sammunu ku koulusta kotia tulin.. Toisen parkin olin joutunut aiemmin vaihtamaan mutta toisella oli ajettu vain 300km ja noillehan "luvataan" paloaikaa ikuisuus :s
Keep her blue, keep her true.
jonicc Moderaattori
Paikkakunta:
Nurmijärvi
Liittynyt:
27.10.2012 12:43
Re: Yamaha YZF-R125

ViestiKirjoittanut jonicc » 2.9.2013 16:35

Vissii jotkut 5-10e/pari parkit? Niissä menee se kanta ennen ku se ledi pimenee :D Itellä kanssa hussessa sama ongelma.. Vähän johtoo venkslaa ni toimii taas hetken. Kannattaa suosiolla laittaa semmonen normipolttimollinen, pitäs kestää paremmin :D
Kolmetoista
Pyörä:
Nelipyöräinen
Paikkakunta:
Seinäjoki
Liittynyt:
12.9.2010 19:06
Re: Yamaha YZF-R125

ViestiKirjoittanut Kolmetoista » 2.9.2013 16:51

Tai sitten vaan ostaa kunnon ledit. T10 kantaisia Ledejä on ihan 3 eurosta 20 euroon ja hinta kulkee yleensä laadun kanssa käsi kädessä.
Motot.net Galleria
Moottorit.net Galleria
MYYDÄÄN 17" ja 18" Supermotorenkaita
Miikka_M
Pyörä:
Exkäyttis: YZF-R125 Ikuisuusprojut: PV, Tezari ja KDX125
Paikkakunta:
Tampere
Liittynyt:
5.3.2008 21:46
Re: Yamaha YZF-R125

ViestiKirjoittanut Miikka_M » 2.9.2013 21:04

Tossa edellisellä sivulla lämpenemis vikaa valittelin mikä on vissii muuutamille muillekki sattunu kuten "Tuppuman"nillakin tuntui olevan sama vika ja Ghostly.K kiitos vastauksesta, en oo juu nyt uskaltanu enää ajella ja huomenna korjaamolla saavat selvittää missä on sitten vika.

Syylärin kattelin et siel nesteitä oli ja en niitä letkuja tullut tarkistaneeksi, mutta oli jottai kumimöhnää syylärin korkil alle jääny et en tie vaikuttaneeko sitte jos on jottai paskaa jääähy järjestelmäs.
Voisko joku laittaa mun kodeksin kuntoo :D
Miikka_M
Pyörä:
Exkäyttis: YZF-R125 Ikuisuusprojut: PV, Tezari ja KDX125
Paikkakunta:
Tampere
Liittynyt:
5.3.2008 21:46
Re: Yamaha YZF-R125

ViestiKirjoittanut Miikka_M » 3.9.2013 0:41

Itel motonetin 5€ siniset led parkit vuode verran hehkunu koht keulassa
Voisko joku laittaa mun kodeksin kuntoo :D
PenaV8
Pyörä:
YZF-R125 -09
Paikkakunta:
Keminmaa
Liittynyt:
17.8.2011 20:46
Re: Yamaha YZF-R125

ViestiKirjoittanut PenaV8 » 3.9.2013 8:18

Itellä täältä myyntipalstalta ostetut siniset led parkit, taisivat reilun euron maksaa kappale, noin 15000km jo toimineet. :D
Blue Power
Pyörä:
Yamaha WR125X '10, Yamaha YZF-R125 '10 (EX)
Paikkakunta:
Etelä-Pohjanmaa
Liittynyt:
25.5.2013 20:53
Re: Yamaha YZF-R125

ViestiKirjoittanut Blue Power » 3.9.2013 8:19

Kolmetoista kirjoitti:Tai sitten vaan ostaa kunnon ledit. T10 kantaisia Ledejä on ihan 3 eurosta 20 euroon ja hinta kulkee yleensä laadun kanssa käsi kädessä.

Nämoli euron ledejä täältä foran myyntipalstalta. Pitääpä seuraavaksi kokeilla nitkutella niitä johtoja josko vika tosiaanki olis siinä :s
Keep her blue, keep her true.
|Psychosocial|
Pyörä:
Yamaha YZF-R125 '10, EX Tunturi Hopper '93, EX Yamaha YZF-R125(avk) JA EX Yamaha DT50R '02
Paikkakunta:
Porvoo
Liittynyt:
20.10.2010 22:16
Re: Yamaha YZF-R125

ViestiKirjoittanut |Psychosocial| » 3.9.2013 21:20

ite tein pyöriin parkit sillai et ainaki täält porvoosta saa yhest pikkuvaraosaputiikista semmosia kumi"hattuja" joita saa laitettuu perushalogeeniparkin päälle, väri ei muutu ajanmyötä haaleemmaksi eikä lampun ikäkään lyhene
Jos olet ajanut Yamahalla, olet ollut taivaassa. Mutta jos sinulla on Yamaha, omistat palan taivasta;)
RoNiHy
Pyörä:
Suzuki GS 500E -01
Paikkakunta:
Tampere
Liittynyt:
24.9.2012 17:43
Re: Yamaha YZF-R125

ViestiKirjoittanut RoNiHy » 3.9.2013 21:35

Keneltäkään viety yzäristä taka-akselin mutteria Joensuussa? Iteltäni vietiin ja huomasin vasta ajossa ku takarengas vikuroi 8o .. 20 senttii makso uus mutu mut koko muuttu 17 --> 22 :lol: ja Yamahan virallinen mutteri olis ollu 14,90€ :s Olis ottanu edes akselin pois että ei joku onneton ajais satasen tieltä ulos ilman että huomaa mitää...
Jupesetä
Pyörä:
Alfa Romeo
Paikkakunta:
Oulu
Liittynyt:
5.8.2010 23:41
Re: Yamaha YZF-R125

ViestiKirjoittanut Jupesetä » 3.9.2013 23:26

Joku taitaa olla teikäläiselle hyvin hyvin vihainen.