peevee55 kirjoitti:Uskallatko suositella mitään tiettyä ketjua? Kiinni tässä on jotkut o-rengas ketjut mutta en tiedä paljonko noilla uskaltaa vielä ajaa.
Arvelisin 520 O-rengasketjun normikestoks vähintään 20.000km (itselläni sellainen, enkä varsinaisesti ole kiristäny sitä ehkä 4-5tkm aikana... tosin vaihdoin syksyllä talvisäilärin ajaks takapyörän missä wanha G508-lisu, jolloin samalla kireys säätyi), mutta ketjun käyttökilometrit riippuu valtavasti sen hoitamisesta - on väitetty, että Scott Oiler-rasvauslaitteella kilometrit vois tuplaantua. Kuvissa näytti, että sulla olis takafillari vielä aika keskivaiheilla kulutusaluetta, eli ainakin kymppitonnia arvelisin - siis noin silmämääräisesti. Wikissähän on joitain loppuunajetun ketjun/rattaiden tunnusmerkkejä, ja toki näät sitten pidempään ajaessa kuinka usein kireys veltostuu toimenpiderajalle... turhan kireenä sitä ei kannata pitää, vaan se 2-3cm kokonaisliike. Heitin esimerkiks ton 2014 pikaretken Norjaan, missä tulo- ja menosiirtymät ajoin aikalailla "all in" ja 2.500km abouts, ilman ainuttakaan kiristämistä eli pariin otteeseen lisäilin rasvaa. Merkeistä mun suosikki on japanilainen D.I.D. (RK varmaan myös ihan ok), kun taas Reginaa tmv. shaissea en enää halua riesakseni.
Jos sissy, tarakka ja laukut tulee mukana niin hyvähän se sitten - kokeile niillä, ja jos haluat esmes isommat ammattimiehen-laukut niin rakenna laukkuraudat/kiinnikkeet niille sitten erikseen. 2013 reissulla mulla oli plexi kiillotushuollon takia pois paikaltaan (Plastic Polish, olikos N:o 2), ja Ruotsin perämettien läpi yöllä palatessa kypärän visiiri meni puuttuvan plexin takia v-maisen suttuseks ötökkäsplatterista... arvaa kerran oliko visiirispray unohtunu kiirelähdössä himaan, kun se ei normaalisti ole niin kriittinen tarvike Maitolasiks menneestä plexistä ei ole mitään iloa, voit tietenki laittaa sen kokeeks kiinni esimerkiks testaamiseks viekö se vauhtia tai osuuko jättöpyörteet pahasti kypärään. Ite oon sellanen hujoppi (187) että Hondan plexin pyörre osuu ainaki avokypärällä ikävästi nupin kohdalle. PUIG taitaa tehdä ilmanohjaimia, mut en ole kokeillu sellasta vielä. Plexi on kyl ihan funktionaalinen varuste enempi reissaillessa, ja Hondan iso ruma plexi vie itse asiassa yllättävän vähä vauhdista (aamu-usvien tiivistyessä siihen näkee välillä hienon palmukuvion miten virtaus tosiasiassa menee, vaikka näennäisesti plexi on ihan levy)... tosi vaikee vaan enää löytää, ja kallis.
12V/USB on pakko olla, navit imee virtaa aika hanakasti. TomTom isonäyttösen XXL:n toiminta-aika tais olla alle 2h vaikka sitä välillä sammuttelinkin, eikä imukuppi pysyny plexissä. Oonkin hankkinu wanhalle 920-Noksulle sopivan suojalaukun stongakiinnikkeellä, ja Tomppa on enää lähinnä autokäytössä... paitsi etten ole viittiny enää maksaa firmalle kalliista karttapäivityksistä koska Noksu on toistaiseks antanu ne ilmaiseks (siis lähikuppilan WLANin kautta joskus päivittelen - mut rahaa menee tietysti kuppiin-pariin hyvää ja ravitsevaa mallaspirtelöö eli ilmainen on hiukka suhteellista ).
Joo ihan hyvä ajella jotain pienempiä matkoja, ja vähä tunnustella miten juttu toimii. Ainakin jos sul on kans maallista mittaa on kuskin satulan terävä takareuna vähä ikävä - kaikkeen tottuu, eli en ole ite hommannu kustomoitua satulaa ainakaan vielä. Nii hankinnoista vielä olin VTEC:in kanssa tehny parit kaupat osista joita mulla ei vielä ollu, ja suosittelen häntä (taisinkin kehua jo aikasemmin). Kromatut sivuposket ainaki muuttaa optista vaikutelmaa huomattavasti - toisaalta muovin haurastumisen takia sivuposket on tyypillisesti vanhemmiten arkoja vahingoille, eli esmes itelläni on alkuperäiset vielä tallessa (ja kromatuissa oikeanpuoleisessa yks katkennu kiinnitysnasta korjattu jo ajat sitten). Vahingon vaaraa on esimerkiks jos satulassa istuen lykit pyörää (mun tapauksessa pikku siirtely P-paikalla) ja pyyhkäset reidellä sivukoppaa - nastat ei kestä tällasta sivuttaisvoimaa, vaan naps