Verrokiksi, pojalla on Beta Enduro jolla on nyt ajettu 2400km, osa tiellä ja osa krossia/enduroa. Näyttäisi olevan jotkut halvat 428 ketjut ilman O-renkaita ja alumiininen takaratas. Ketjuja on kiristetty tänä aikana noin 3x eikä kiristystarve ole ollut kovin suuri, eturatat on vaihdettu kerran, takarattaassa ei ole vielä mainittavia kulumisen merkkejä. Betassa kuten Hussessa on ketjuohjurit joten molemmissa saa ketjut mennä aika löysälle ennen kun ne pitää kiristää.
Jos ketjuja pitää kiriä päivittäin tai muutaman päivän välein, tulee kilsoja ihan älyttömästi tai sitten jotain on pielessä.
Eturatas kannattaa vaihtaa heti kun siihen alkaa tulla kulumaa, 10€ on pieni hinta siitä että saa koko paketille lisää käyttöikää. Käytännössä kolmannen eturattaan kohdalla kannattaa laittaa koko paketti vaihtoon, siinä vaiheessa on ketjut ja takaratas aikansa elänyt.
Ketjut voidellaan joko ajon aikana tai kun tullaan takaisin kotiin parkkiin, mieluiten ajon jälkeen niin öljy imeytyy paremmin kaikkiin ketjun koloihin. Öljynä on GL-4 vaihteistoöljy joka tarttuu hyvin ketjuihin eikä roisku kovin herkästi. Öljyn levitys tehdään OSCO ketjurasvarilla joka on ihan ässä tähän hommaan, OSCO:sta löytyy juttua ja kuvat Beta RR 125 LC osiossa.
Toinen edullisempi automaattinen vaihtoehto on Tutoro jota on myös kehuttu:
http://www.tutorochainoiler.com/50-100€ investointi ketjurasvariin kuulostaa kalliilta mutta se helpottaa isosti ketjujen rasvaamista ja ainakin ne tulee voideltua. Lisäksi GL-4/GL-5 vaihteistoöljy on 300x parempaa ketjujen voiteluun kuin yksiskään spray öljy, eikä sotke paikkoja oikein käytettynä.