Husqvarna SMS 4 125 & TE 125

Murska
Liittynyt:
8.8.2011 20:37
Re: Husqvarna SMS 4 125 & TE 125

ViestiKirjoittanut Murska » 26.8.2013 16:11

Blacklake kirjoitti:Ei nuo ketjut kauaa kestä kun kokoajan on joku kyydissä


Sulla on ketjut liian kireällä.
Blacklake
Pyörä:
KTM 690 SMC -16
Paikkakunta:
Evijärvi
Liittynyt:
26.9.2012 15:59
Re: Husqvarna SMS 4 125 & TE 125

ViestiKirjoittanut Blacklake » 26.8.2013 17:30

Totta sekin. Välillä kuuluu viikon verran ulvonta kovempaa ku koneen äänet.. Myöskin nyt koropalan laittamisen jälkeen kiristin ihan liika kireälle, pitää seuraavalla kertaa löysätä.
Eikä varmasti kyytsääminen ja keuliminen tee hyvää ketjuille. Keuliminen taas liian löysillä ketjuilla löysyttää vielä enemmän(?)
konzu
Pyörä:
Sachs Devil Bullet, suzuki pv, Husqvarna sms4 125
Liittynyt:
11.12.2011 19:10
Re: Husqvarna SMS 4 125 & TE 125

ViestiKirjoittanut konzu » 26.8.2013 19:53

Tuolta kanavalta näkee nelari husse videoita jos kiinnostaa

Conzu97

http://www.youtube.com/watch?v=vlOYnue6 ... fHv_WCWoUQ
Blacklake
Pyörä:
KTM 690 SMC -16
Paikkakunta:
Evijärvi
Liittynyt:
26.9.2012 15:59
Re: Husqvarna SMS 4 125 & TE 125

ViestiKirjoittanut Blacklake » 26.8.2013 21:12

Kato konzu perkele pistäny lisää videoita. Antaa tulla vaa :D
AceFin Moderaattori
Pyörä:
Skyteam Monkey 125cc-->160cc -07, 525 EXC -03, GSX600F -91
Paikkakunta:
Helsinki
Liittynyt:
20.4.2011 19:45
Re: Husqvarna SMS 4 125 & TE 125

ViestiKirjoittanut AceFin » 26.8.2013 21:17

Onkos noi ne bilteman peilit? Tänään olis kyllä pitänyt olla gopro mukana kun splittailin keskustassa ;)
EXC 525 || Youtube-kanava
"Kuka teistä finninaamoista nussi mun hanskat?" -MP
Blacklake
Pyörä:
KTM 690 SMC -16
Paikkakunta:
Evijärvi
Liittynyt:
26.9.2012 15:59
Re: Husqvarna SMS 4 125 & TE 125

ViestiKirjoittanut Blacklake » 26.8.2013 21:32

Ota seuraavaks mukaan ;)
Murska
Liittynyt:
8.8.2011 20:37
Re: Husqvarna SMS 4 125 & TE 125

ViestiKirjoittanut Murska » 26.8.2013 21:58

Ei ne ketjut tiedä onko eturengas ilmassa vai maassa. Kuluminen nopeutuu voitelemattomista- tai/ja liian kireistä ketjuista.
Kymda
Pyörä:
ni sutii
Paikkakunta:
Espoo
Liittynyt:
21.4.2012 2:40
Re: Husqvarna SMS 4 125 & TE 125

ViestiKirjoittanut Kymda » 26.8.2013 22:05

Murska Arska kirjoitti:Ei ne ketjut tiedä onko eturengas ilmassa vai maassa. Kuluminen nopeutuu voitelemattomista- tai/ja liian kireistä ketjuista.


Lähinnä sitä varmaan meinataan, että kun tämmösellä nelaripiikillä keulitaan se tarkottaa helvetinmoista kytkinpommia(?)

Mites muilla on muute toi kilpi kiinni ku on otettu vakiokilventeline veks? Ootteko pelkästää porannu reiät siihen lippaan mikä on vakiotelineen alla ja siihen kilpi kii+kuumentamalla taivuttaneet laillisempaan kulmaan? Kuvia saa lähettää omasta sätöksestä :)
Murska
Liittynyt:
8.8.2011 20:37
Re: Husqvarna SMS 4 125 & TE 125

ViestiKirjoittanut Murska » 26.8.2013 22:28

Jos ketjut on vähänkään laadukkaat, ne kestää kytkinpommeja mainiosti.

Ketjujen venyminen tapahtuu pääsääntöisesti tappien ja rullien sekä rattaiden kulumisella, sivulevyjä ei noilla tehoilla saa venymään vaikka miten pommittelisi. Voitelun merkitystä ei voi koskaan korostaa, vaikka olisi O/Xrengas ketjut.
konzu
Pyörä:
Sachs Devil Bullet, suzuki pv, Husqvarna sms4 125
Liittynyt:
11.12.2011 19:10
Re: Husqvarna SMS 4 125 & TE 125

ViestiKirjoittanut konzu » 26.8.2013 22:52

AceFin kirjoitti:Onkos noi ne bilteman peilit? Tänään olis kyllä pitänyt olla gopro mukana kun splittailin keskustassa ;)


Ei noi ole bilteman peilit noi on ostettu allrightista
siis jos tarkotit noita peilejä mitä mulla on :)
Blacklake
Pyörä:
KTM 690 SMC -16
Paikkakunta:
Evijärvi
Liittynyt:
26.9.2012 15:59
Re: Husqvarna SMS 4 125 & TE 125

ViestiKirjoittanut Blacklake » 26.8.2013 23:14

Juu on kyllä voideltu sen verran että runko on aina paskan peitossa.
Ketjut taidan aina kiristää liika kireälle, koska aina on se pelko että jos ne on vähän löysällä kiristyksen jälkeen, niin huomenna saakin kiristää uudestaan.

Kymda: Ekana porasin vaa reiät siihen lippaan vakiotelineen alla ja kilpi siihen kiinni. Poliisin varoituksen jälkeen taitoin kuumentamalla suoraan alaspäin kilven. Kilpi otti renkaaseen ja väänsin vääntymiskohdasta (keskeltä) vähän taaksepäin kilpeä.
Ota tästä kuva, ja linkki isompaan kuvaan = http://i.imgur.com/KSdWBZP.png
Kuva
Voisin seuraavalla reissulla kun menen Hussea moikkamaan, niin ottaa vähän kuvia tuosta lipasta ja vilkuista jne. Ikinä en oo muistanu.
jonicc Moderaattori
Paikkakunta:
Nurmijärvi
Liittynyt:
27.10.2012 12:43
Re: Husqvarna SMS 4 125 & TE 125

ViestiKirjoittanut jonicc » 26.8.2013 23:29

Minkä pituset ketjut 520 väleillä porukalla on? Mulle myytiin stormilla 67e tommoset rk normi ketjut, ja aattelin että jos sitä vaikka kävis vaihtamassa ja maksais muutaman euron enemmän ni sais o-rengasketjut.. Ni siks ois mukava tietää pituutta ettei tarttis turhaan maksaa ylimääräsistä lenkeistä mitkä lentäis vaan roskiin kun noita myyään eri pitusina :D Ja Päädyin sitten ostamaan 12-48 välit :)
Stål
Pyörä:
Husaberg FS 570, EX: KTM EXC450, EX: Husqvarna Sms 4 -10
Paikkakunta:
Helsinki
Liittynyt:
2.6.2011 14:40
Re: Husqvarna SMS 4 125 & TE 125

ViestiKirjoittanut Stål » 27.8.2013 0:28

Itte tilasin 120 lenkkiset, joista pätkäsin 4 lenkkiä. Joten osta 116 lenkkiset ja toivo parasta.
Husaberg FS 570
ottopoika
Pyörä:
Husqvarna SMR 125 -11, PV50 -89, PV -90, Öglaend safir -70, Suzuki S1 1995 KTM exc 2008, yamaha slider 2002
Paikkakunta:
Pirkkala
Liittynyt:
15.1.2011 22:19
Re: Husqvarna SMS 4 125 & TE 125

ViestiKirjoittanut ottopoika » 27.8.2013 0:35

http://www.storm-motor.fi/mp-tarvikkeet ... stettu-10/
itellä 12-47 ja ostin 120 ja tais 4 lähtee pois.
Pysäytetty [8], Sakot [1] Kortti pois [0] Kilvet pois [ 0 ] Kaatumiset [1]
Murska
Liittynyt:
8.8.2011 20:37
Re: Husqvarna SMS 4 125 & TE 125

ViestiKirjoittanut Murska » 27.8.2013 7:30

Verrokiksi, pojalla on Beta Enduro jolla on nyt ajettu 2400km, osa tiellä ja osa krossia/enduroa. Näyttäisi olevan jotkut halvat 428 ketjut ilman O-renkaita ja alumiininen takaratas. Ketjuja on kiristetty tänä aikana noin 3x eikä kiristystarve ole ollut kovin suuri, eturatat on vaihdettu kerran, takarattaassa ei ole vielä mainittavia kulumisen merkkejä. Betassa kuten Hussessa on ketjuohjurit joten molemmissa saa ketjut mennä aika löysälle ennen kun ne pitää kiristää.

Jos ketjuja pitää kiriä päivittäin tai muutaman päivän välein, tulee kilsoja ihan älyttömästi tai sitten jotain on pielessä.

Eturatas kannattaa vaihtaa heti kun siihen alkaa tulla kulumaa, 10€ on pieni hinta siitä että saa koko paketille lisää käyttöikää. Käytännössä kolmannen eturattaan kohdalla kannattaa laittaa koko paketti vaihtoon, siinä vaiheessa on ketjut ja takaratas aikansa elänyt.

Ketjut voidellaan joko ajon aikana tai kun tullaan takaisin kotiin parkkiin, mieluiten ajon jälkeen niin öljy imeytyy paremmin kaikkiin ketjun koloihin. Öljynä on GL-4 vaihteistoöljy joka tarttuu hyvin ketjuihin eikä roisku kovin herkästi. Öljyn levitys tehdään OSCO ketjurasvarilla joka on ihan ässä tähän hommaan, OSCO:sta löytyy juttua ja kuvat Beta RR 125 LC osiossa.

Toinen edullisempi automaattinen vaihtoehto on Tutoro jota on myös kehuttu: http://www.tutorochainoiler.com/

50-100€ investointi ketjurasvariin kuulostaa kalliilta mutta se helpottaa isosti ketjujen rasvaamista ja ainakin ne tulee voideltua. Lisäksi GL-4/GL-5 vaihteistoöljy on 300x parempaa ketjujen voiteluun kuin yksiskään spray öljy, eikä sotke paikkoja oikein käytettynä.