Koneellisesti ja tekniikaltaan ei mitään eroa. Ainoa että mäxään käy myös kotarin jotku imukaulat. Rungoltaan ja alustaltaan eri pyörä. Kannattaa tsekkailla/ kysellä vastauksia myös räsän viritys ketjussa 2T puolella, sillä siinäkin sama kone ja foorumilla osaavaa porukkaa. Myös rx/sx puoli todella aktiivinen
hehee, piilomainostus ja moni tekniikka juttu kannattaa kysyy sielläkin. Myös 2T tekniikka puolella lymyilevä rotax 122/123 kannattaa hyödyntää.
Nakkilan pyörä ja mopo löytyy monet osat, mutta hinnat hirveitä. Nopea toimitus ainoa +
Easyparts löytyy katteita ja muuta sälää.
PJME brittein saarilla, löytyy kaikkein eniten tekniikka osaa kunhan katsoo rs 125 viritysosia, hinnat ihan OK
huom. ovat puntina , harmina pitkät toimitusajat (minimi 8pv ja maksimi vaikka kuinka) myös postilulut suomeen kovat mutta jos isompi läjä osia tulee niin säästöä kertyy nakkilaan verrattuna. Iso plussa kaikesta erikoisosasta joita löytyy rotax 122 koneeseen
2Rad sausenthaler
tai jtn sinnepäin on saksassa sijaitseva pulju. Osat ja tarvikkeet yber halpoja
. Mutta kannattaa huomioida että esim kaasarit ja ravet on käytettyjä mutta korjattuja ja putsattuja
Eiköhän kaikissa mallikohtaisissa keskustella myös tekniikasta
, ei se ketään haittaa
Tarkennan itseäni
: räsän osista kannattaa katsella lähes kaikkia koneen / tekniikan osia sillä siinäkin sama kone, ainoastaan ensiövälitykset erilaiset koneen sisällä. Ja tietenkäään räsän putkea ei kannata mx/rx/sx tunkea
. Myöskään um mallin räsän(?) kaasarit eivär käy sillä ovat alipainenipalla, tosin silläkin vissiin toimii ihan normihanaan
mutua, mutta itsellä säxässä räsän vanha alipainenipallinen 34vhsb kaasari ja hyvin pelaa. Mutta esim PJME kun katsoo räsän mäntiä, sylkkiä, kansia, läppiä jne löytää todella paljon enemmän kuin muista pjme osioista (mx/rx/sx) vaikka täysin sama kone ja osat yhteensopivia.
En ole aivan satavarma onko mx putkilla erilainen kiinnitys runkoon kuin sx/rx putkilla, se kannattaa varmistaa jostain. Kiinnitys koneeseen kyllä aivan samanlainen
Kotarin v-force3 läppärungot ja läpät menevät sitten suoraan rotax koneisiin, vink vink
ja ovat muuten ihana lisäys. Itsellä säxässä tekniikkana noin lyhyesti: 34mm Dellorto VHSB,V-Force3, Rave1, TT-putki, VHM tasalakikansi ja tasalakimäntä. Ja kyllä muuten liikahtaa
Kannattaa katsoa aprilia mx125 tietopankki mototista
, paljon erittäin hyödyllistä tietoa ja infoa