Husqvarna SMS 4 125 & TE 125

Kymda
Pyörä:
ni sutii
Paikkakunta:
Espoo
Liittynyt:
21.4.2012 2:40
Re: Husqvarna SMS 4 125 & TE 125

ViestiKirjoittanut Kymda » 27.8.2013 12:58

Blacklake kirjoitti:Juu on kyllä voideltu sen verran että runko on aina paskan peitossa.
Ketjut taidan aina kiristää liika kireälle, koska aina on se pelko että jos ne on vähän löysällä kiristyksen jälkeen, niin huomenna saakin kiristää uudestaan.

Kymda: Ekana porasin vaa reiät siihen lippaan vakiotelineen alla ja kilpi siihen kiinni. Poliisin varoituksen jälkeen taitoin kuumentamalla suoraan alaspäin kilven. Kilpi otti renkaaseen ja väänsin vääntymiskohdasta (keskeltä) vähän taaksepäin kilpeä.
Ota tästä kuva, ja linkki isompaan kuvaan = http://i.imgur.com/KSdWBZP.png
Kuva
Voisin seuraavalla reissulla kun menen Hussea moikkamaan, niin ottaa vähän kuvia tuosta lipasta ja vilkuista jne. Ikinä en oo muistanu.


Nyt kyl hajotti :lol: Kiitokset, näin itekkin suunnittelin :)
eemeli696
Pyörä:
Husqvarna Smr 125 '12
Liittynyt:
14.5.2012 11:27
Re: Husqvarna SMS 4 125 & TE 125

ViestiKirjoittanut eemeli696 » 27.8.2013 17:36

Mitäs sisältyy 9tkm huoltoon? Aattelin ite tehä ni kysyn.
AceFin Moderaattori
Pyörä:
Skyteam Monkey 125cc-->160cc -07, 525 EXC -03, GSX600F -91
Paikkakunta:
Helsinki
Liittynyt:
20.4.2011 19:45
Re: Husqvarna SMS 4 125 & TE 125

ViestiKirjoittanut AceFin » 27.8.2013 20:56

Ainakin öljyjen vaihto ja iskarien huolto.
EXC 525 || Youtube-kanava
"Kuka teistä finninaamoista nussi mun hanskat?" -MP
eemeli696
Pyörä:
Husqvarna Smr 125 '12
Liittynyt:
14.5.2012 11:27
Re: Husqvarna SMS 4 125 & TE 125

ViestiKirjoittanut eemeli696 » 28.8.2013 15:13

Siinä tapauksessa iskareiden huolto jää näillä näkymin 12tkm huollolle, rahallinen tilanne ei nyt vaan salli liikkeessä huoltamista, ja en itse noille osaa oikein mitään tehdä.
jonicc Moderaattori
Paikkakunta:
Nurmijärvi
Liittynyt:
27.10.2012 12:43
Re: Husqvarna SMS 4 125 & TE 125

ViestiKirjoittanut jonicc » 30.8.2013 9:56

Huhhuh... tuli kyseltyä 18 000 km huollosta ja hinta arvio sille kuulemma 683e mp racingilla... Ihan käsittämätöntä ryöstöö.. Kuulemma kalliimpi koska isompi ku muut huollot, mm. vaihetaan nokkaketju..
Stål
Pyörä:
Husaberg FS 570, EX: KTM EXC450, EX: Husqvarna Sms 4 -10
Paikkakunta:
Helsinki
Liittynyt:
2.6.2011 14:40
Re: Husqvarna SMS 4 125 & TE 125

ViestiKirjoittanut Stål » 30.8.2013 13:49

Oho 8o . Eihän se ketju oikeasti paljoa maksa, työstäkö ne velottaa satoja? Tosin en nyt muista mitkä kaikkea siihen sisältyy, muistaakseni ei kuitenkaan koneelle muuta tehä.
Husaberg FS 570
jonicc Moderaattori
Paikkakunta:
Nurmijärvi
Liittynyt:
27.10.2012 12:43
Re: Husqvarna SMS 4 125 & TE 125

ViestiKirjoittanut jonicc » 30.8.2013 15:01

Huoltokirjan mukaan tossa o kaikki mitä voi ni vaihettava/säädettävä/tarkistettava, nokkaketjuu,pyörää,venttiilit, keula ja kaikki perusjutut eli öljyt jne..
Blacklake
Pyörä:
KTM 690 SMC -16
Paikkakunta:
Evijärvi
Liittynyt:
26.9.2012 15:59
Re: Husqvarna SMS 4 125 & TE 125

ViestiKirjoittanut Blacklake » 31.8.2013 13:05

Ei kukaan olis huvikseen käyny vakiota husseaan penkittämässä? Ois kiva nähä vääntö- ja tehokäyrät :D
Bomb3ri
Pyörä:
Suzuki DR-Z 400 SM 2006 Husqvarna smr 125 2010 (ex) Skyteam st 125 monkey 2013 (ex) Skyteam monkey 50 2011 (ex)
Paikkakunta:
Kangasniemi
Liittynyt:
8.5.2011 19:52
Re: Husqvarna SMS 4 125 & TE 125

ViestiKirjoittanut Bomb3ri » 31.8.2013 13:56

Tekniikan maailma testasi nelarikemmuja, ja mulla on se kyseinen numero tallessa syystä tai toisesta ;)

Täysin vakiosta nelari hussesta irtosi takapyörältä
10,5kw (eli 14,3hp) ja 12,5Nm vääntöä.
Parhain vääntöalue oli 6000-9000rpm.
Huipputeho 9000rpm ja suurin vääntö 7500rpm

Yamaha Wr:stä taas irtosi penkissä takapyörältä
10,0kw (eli 13,6hp) ja 12,5Nm vääntöä.
Parhain vääntöalue oli 4500-8000rpm
Huipputeho 8500rpm ja suurin vääntö 5500rpm

Hyvin huomaa kaasarin tuoman eron vääntökäyrässä :D
Motorcycling - It's not the destination, it's the journey.
Blacklake
Pyörä:
KTM 690 SMC -16
Paikkakunta:
Evijärvi
Liittynyt:
26.9.2012 15:59
Re: Husqvarna SMS 4 125 & TE 125

ViestiKirjoittanut Blacklake » 31.8.2013 14:12

Suuret kiitokset :)
Sais Husse kyllä vääntää alhaalta paremmin, ettei tarvis joka kerta tiputtaa pienemmälle jos meinaa jotakin karkuun päästä. Koska tykkään ajella isoimmalla mahdollisella vaihteella vauhtiin suhteutettuna, ettei kuluttais paljoa.
Koita ny siitä sittenku viriderbi lähtee haastamaan, niin saada sitä kadotettua. Aina 1 tai 2 alemmaks ja jää.

Suurin syy miksi halusin tietää nämä vääntö-ja tehokäyrät oli että tietäisin kuinka alhaalta se vääntää parhaiten. Tietää sitten suhteuttaa kierrokset tuohon 6000-> kierrokseen pikkuvauhdeistakin. :D
Naikhouu
Pyörä:
Suzuki DR-Z 400 SM
Liittynyt:
27.9.2012 18:37
Re: Husqvarna SMS 4 125 & TE 125

ViestiKirjoittanut Naikhouu » 31.8.2013 19:07

Onko kellään muulla häikkää tyhjäkäynnillä? Hiuka kylmänä ei pysy millää käynnis ilma ryyppyy ja joskus lämpösenäki samanlaista. Hiuka ku o ajellu ni sit rpm pyörii siin 1700-2000
http://www.youtube.com/user/XxNSk8xX/videos <- Motovlogeja sekä muuta videota Derzillä!
Blacklake
Pyörä:
KTM 690 SMC -16
Paikkakunta:
Evijärvi
Liittynyt:
26.9.2012 15:59
Re: Husqvarna SMS 4 125 & TE 125

ViestiKirjoittanut Blacklake » 31.8.2013 19:24

Eipä taida olla ilmennyt. Tyhjäkäynninhän pitäisi olla siinä 2500 kohdalla..(?)
Jos ei oo vaikka suutin tukossa tai mitään, niin väännä ees vähän korkeammalle sitä tyhjäkäyntiä.
AceFin Moderaattori
Pyörä:
Skyteam Monkey 125cc-->160cc -07, 525 EXC -03, GSX600F -91
Paikkakunta:
Helsinki
Liittynyt:
20.4.2011 19:45
Re: Husqvarna SMS 4 125 & TE 125

ViestiKirjoittanut AceFin » 31.8.2013 21:01

Liian pieni tk-suutin. Ohjekirjan mukaan tyhjäkäynnin pitää olla muistaakseni 1950 +-50 rpm, itse en sitä pysty enää tarkistamaan kun ei ole husseakaan. Mutta siis itsellä oli samaa vikaa aiemmin, isommalla tk-suuttimella hävisi tyhjäkäynnin vaeltelu.
EXC 525 || Youtube-kanava
"Kuka teistä finninaamoista nussi mun hanskat?" -MP
Derbi1996
Pyörä:
Husqvarna SMR 125 -12 Ford Focus -06
Liittynyt:
13.8.2011 22:53
Re: Husqvarna SMS 4 125 & TE 125

ViestiKirjoittanut Derbi1996 » 31.8.2013 21:04

Itella pysyy hyvin käynnis kylmänä ja pienen ajelun jälkee vaihtelee jonku verra ja mul oli käyttö ohjeessa että tyhjäkäynti pitäs olla 1750 +-50rpm :roll:
tumpula24
Pyörä:
Husqvarna sms4 125
Liittynyt:
19.5.2011 18:43
Re: Husqvarna SMS 4 125 & TE 125

ViestiKirjoittanut tumpula24 » 31.8.2013 23:02

Itellä husse teki niin että välillä sammu kun rullaili kytkin pohjassa ja endos tyhjäkäynnillä, 42tk ja oisko ollu 135 ps

Ongelma korjaantui niinkin helpolla kuin tyhjäkäynti ruuvia ja seos ruuvia säätämällä.

Entiijä onko sitten liian pieni vai liian iso tk suutin kun yön jälkeen käynnistää pitää aina pistää ryyppy pohjaan ja pumpata kaasua, lämpöasteista huolimatta.