Paikaltaan/pikkuvauhdeista varmaan suojaakin, mutta kunnon pannuista ei oikeen millään kaatumatapeilla voi taata täysin ehjää pyörää. Noiden kaatumatappien kanssa se on vähän että kuinka paljon haluaa uhrata ulkonäköä sen säilymisen puolesta
Mitä isommat ja rumemmat, sitä paremmin suojaa.
ojjr kirjoitti:Moro. Mikähän mahtaa olla yzärissä ongelmana, polttaa sulakkeen (päävirta 20A) vaikka virrat ovat off-asennossa? Kaikki muut sulakkeet ovat kunnossa. Samantien kun sulaketta laittaa paikalleen räpsähtää vaan sinistä ja se palaa siinä. Kilvenvalon johto on irti ja sitä on kokeiltu pistää kiinni molemmin päin/niin että molemmat johdot kokeiltu molempiin reikiin. Ja voiko sulakkeen palaminen edes johtua siitä?
Sulla ottaa varmaan joku johto runkoon kiinni. Oletko ottanut siis kilvenvalon pois käytöstä? Jossei sulla ole mitään valoa siinä välissä niin menee sähköt oikosulkuun (ainakin virrat päällä, en muista sähkökaaviota ulkoa) jos yhdistät ne johdot.. Eli jos ei ole valoa käytössä siinä niin ota johdot irti toisistaan ja eristä ne päät sähköteipillä tai kutistesukalla. Jos vieläkin menee oikoseen, niin kattele ympäri pyörää varsinkin niitä isoja kimppuja rungon vierestä, että onko mistään suojaus hajonnut. Nimittäin jos sulake palaa jo ennen kuin virrat on päällä niin oikosulku tapahtuu jo varmaan ennen virtalukkoa. Kun löytyy hajonnut johto joka ottaa runkoon, niin eikuin eristys päälle. Jos on johto jo pilalla tai sulanut niin pitää vetää uus siihen tilalle tai väliin.