weeto269 kirjoitti:Jos hyvä yksilö tulee vastaan, niin ei voi olla että ei tarvi koko kesänä huoltaa juuri mitään. Männän vaihat joskus 150e jne.
Jokainen toki tavallaan.
Öljynvaihto kannattaa tehdä riittävän usein niin vaihteiston laakerit ja kytkin pysyy pitempään kunnossa. Kisakuskit vaihtaa 5-10h välein ja katupyörässä sen voi venyttää 15-30h paikkeille.
Myös ilmansuodatin tarvii pesua/öljyämistä määräajoin ja se on hyvä tehdä samalla kun vaihtaa öljyt. Jos ajetaan pölyisissä olosuhteissa niin ilmansuodatin pestään/öljytään useammin. Suodattimen puhtaudella on iso vaikutus moottorin kestoon sekä tehoihin.
Männän vaihto 60-100h ja alakerta kuntoon mielummin ennen kun se alkaa antaa merkkejä antautumisesta, vaikkapa 200-300h kohdalla.
Eipä sillä ole väliä ostaako 2T Hussen vai EXC:n, molemmissa samat hommat edessä tietyn väliajoin. EXC:n hyvä puoli on että osia löytyy joka kyläkaupasta ja tavaratorilta, myös jälleenmyyntiarvo säilyy paremmin, varsinkin jos sitä on huollettu asianmukaisesti.