JanneH3 kirjoitti:Sanon sen verran että Kuopiossa pienkonekorjaaja ja osina oli wiseco kampurasetti ja ktm jälleenmyyjältä haettu mäntä ja tiivisteet
n3d kirjoitti:JanneH3 kirjoitti:Sanon sen verran että Kuopiossa pienkonekorjaaja ja osina oli wiseco kampurasetti ja ktm jälleenmyyjältä haettu mäntä ja tiivisteet
Jos oli neulamäessä kyseinen liike, niin suosittelen ottamaan yhteyttä kuluttajaneuvontaan.
Aina ei kannata lähteä itse selvittämään suoraan asiaa asianomaisen yrittäjän kanssa.
JanneH3 kirjoitti:Mitäs porukka suosittelee tekemään tässä tapauksessa? Eli kotari kävi huollossa 7h sitten, sieltä pyörän hain iloisena ja ei pyörän huoltanut pienkonekorjaaja sanonut mitään muutakuin että kovaa ajoa. No nyt 7h huollon jälkeen ilmeisesti meni kampura ja samalla rikkoi männän (+aika varmasti kannen ja sylinterin). Mainittakoon että 4h Huollon jälkeen pyörä kävi uudelleen siellä kun magneeton mutteri oli löystynyt jne.. se korjattiin ja laitettiin liimat kierteeseen ja meni työn takuuseen. Kuka tässä mielestänne on vastuussa? Huollossa laitettiin uusi mäntä, alakerran Laakerit, uusi kampura ja tietysti stefat ja tiivisteet. Pyörä kun hajosi, ajelin ihan perus 60-80kmh, välikaasua annoin tarpeeksi, ja 3% seokset oli. Ei paljoa houkuta viedä samalle ukolle korjattavaksi. Joten, vielä kerran, kuka on vastuussa tälläisessä tapauksessa?
Tai staattori. Pitäis mitata staattorilta tuleva jännite ilman säädintä AC puolella.herrastenfors47 kirjoitti:Kertokaas nyt voiko jännitteensäädin olla taas rikki. Aikasemmin meni alkuperäinen jännitteensäädin rikki, jonka takia polttimot rikkoutu liian suuren jännitteen takia. Silloin tuli 20v tyhjäkäynnillä eli sama kun ei olisi jännitteensäädintä ollenkaan. Vika korjautu viikon ajaksi laittamalla tarvike jännitteensäädin kiinni. Nyt antaa tyhjäkäynnillä 3v eikä valot pala. Voiko olla jännitteensäätimessä taas vika? Pitäisikö ostaa alkuperäinen jännitteensäädin?