paperbox kirjoitti:Ja tosiaan ku mul on yks lähempää oleva kuva pyörän oikeasta kyljestä, niin rungon saumakin näyttää olevan about samassa kohdassa ja näyttää ulkoisesti ihan samalta. Lisäksi etuiskarin muoto on täysin sama. Kuin myös etulokarin, jonka kiinnikkeet samoilla kohdilla. Etujalkatapit samannäköiset, takahaarukka samannäköinen. Takajalkatapin rungossa samaa näköä. Kahvapainot ja ilmeisesti kahvakumit samanlaiset. takasivukatteet samannäköiset, mutta eriväriset, boxin lukko samassa kohdassa. Myös takaboxin etukiinnikeiden kiinnityskohta vastaavassa kohdassa.
Se taas johtuu siitä, että Hondat, Kymcot ja jotkin Baotianit on tullu samoista taiwan/kiina/korea tehtaista jo yli 10 vuotta!
HAHA Veikkaan että kyseessä on lähes identtisiä pyöriä. Kuten Skoda/Seat/VW/Audi.
Johan mä vuos sitte tonne jonnekin toiseen topicciin pastesin sen Honda-Japan sivuston uutislinkin jossa asia vahvistettiin oikein Hondan taholta, että asia on todellakin niin, että skootterit ja osa alle 500cc pyöristä tulee samasta paikasta.
Antikörper kirjoitti:Tooosi luotettavan kuuloinen. (mitä se taiwanin poju osaa tehä viiden pavun päiväpalkalla??)
mut ... eiks tuo anna kuskistaan semmose kuva et "kun ei ollu varaa ostaa aitoa niin ostin kopion"
ei pahalla...
Taiwanilainen poju osaa varmasti tehdä paremmin mitä tahansa verrattuna siihen mitä suomalainen laiska läjä viitsii tehdä 4000¤ kuukausipalkalla. Näkeehän sen suomen teollisuudesta... Vuoden sisään 3800 työpaikkaa elektroniikkatehtaista siirretty muille maille. Yks lopetti kokonaan. Suomen armeijakin on luottanut kiinalaiseen rynnäkkökivääriin jo 10 vuoden ajan kun Laatu on sama kuin Sakon valmistama mutta hinta on kolmannes.
Tätä se globalisaatio teettää. Mua ei moinen haittaa, olen perillä sen seurauksista ja valmis hyväksymään sen, että "laatu" merkitkin tulee muualta kuin perinteisistä teollisuusmaista.
Onneks kaikilla ei oo tollasta uhomenttaliteettä ja joillakin on selkärankaa ostaa halvempi sama tuote. Säästää muutaman satasen ja helpommalla tulee hankittua sitten se isompikin tai muuta kivaa.
NUS NUS PERK!
Mersuaki aletaa tekee venäjällä