Vähän kyttämagneetti, vaikka onkin iso kilpi, niin tuo kone on aika silmäänpistävä ja mielummin uusi kone jonka huoltohistorian voin itse aloittaa ihan alusta asti ja tiedän tarkan kilometrilukeman tekniikalle, siten myös helpompi kartuttaa kulutusosien vaihtoa yms.
Tuota 150cc lifania oon katsellut.
Vaihdettava öljyfilsu löytyy ja tuon saa helposti sutastua kuumankestolla kokomustaksi ja potkua pitäisi aluksi ihan sopivasti löytyä, talvella käytän kannen kansisilla kun kerran puljun pitäjän kanssa olen jo aikaisemmin keskustellut kasvotusten. Perusporttaus ja kanavien siistiminen ei pitäisi olla pahasta noille kinkkikansille. Siinä samassa kun hattu on irti niin ennen sitä mittaan puristuspaineet ja kartotan vähän puristuksien tilannetta, yli 10 en haluaisi mennä koska kone on tulossa ihan normaaliin ajoon. Ei superkireällä koneella ole mukavaa ajella, koska aina on mahdollisuus että lisäpuristukset rasittaa konetta hieman enemmän, tosin jokatalvinen huoltaminen ei rasita mieltä.
Nokan vaihtoa voi harkita, mutta käyn varmaan penkissä alkukeväästä ex työpaikalla vetämässä vedon ja katson lamdan kera missä seokset menee ja mitä tuloksia takarenkaalle saa pelkällä kanavien siistimisellä ja lonkalta heitetyllä säädöillä. Varmaan lamdalle teen paikan alkukäyrään ja jos oikein rupean hifistelemään, niin seosmittarin vielä hommaa.
Ehkä magneetosta siipasen myös muutaman gramman pois jos oikein rupean hifistelemään.
Tosin ensin pitää sopivat välit kokeilla ja aikavarmasti 17/29 väleihin päädyn, 27 en muista saako taakse. Mutta 24 takana on jo aikamoinen murha ykkösvaihteelle paikalleen lähdettäessä.
Mutta katsotaan miten tämä homma tästä edistyy. Pitäisi nyt ensiksi noiden vanteiden myymisellä hieman rahaa saada, että saa maalarille maksettua ja alusta + sähköpolitikka kuntoon.
Uus johtosarja tulee ihan yleisilmeen ja omatunnon takia, on tuo vakiosarja vähän vettä kerännyt itseensä ja cdi:hin tuleva liitin on aika puurona + koneelta sähköt tuun aikavarmasti vetämään kunnollisen kimppaliittimen kanssa, ei yksittäisiä johtoja ole mukava tuonne akkukotelon alle jemmata ja varmat kiinnitykset olisi myös iso +, vanhat koneen sähköliittimet tippuivat lattialle jo sähköteippirullien poiston aikana ja muutenkin kerralla kunnolla, niin ei tarvitse niidenkanssa enään sähköteippiä edes ajatella.
Jotenkin 8 tuumaset alut ja heidenaut olisi mielessä ja alustan palauttamienn normikorkeudelle, ei nykykondiksessä ole mukava ajaa kun painopiste on erittäin korkealla ja ketjulinja aivan päin helvettiä.
Toi aluswingi on melkein romiskunnossa kun ketjuohjuri oli repeytynyt irti ja ketjut hinkanneet oikein kunnolliset urat haarukkaan ja yhteen saumaan todella pahasti. Takarattaan pultitkin joskus näköjään irronneet, kun oikein mojovat urat haarukan sisäpuolelle tullut rattaan pinnapulttien takia.
Vakiokeulan huollatan, stefat ja hieman jäykemmät öljyt. Myös ehkä hieman korkeammat esijännitys holkit teen ja vähän tuoretta maalia tuon harmaasävyn poistamiseksi.
Tässä nyt pieni tarina, voisin ehkä siirtyä tonne projektipuolelle.