Kyllähän "Arska" on omalla tavoin ihan hauska peli. Hieman hintelä runkorakenne, joskin sama vaivaa hitusen myös 10W tyypin RD:tä. YPVS malli on paremman etupään johdosta huomattavasti tukevamman tuntuinen, vaikka muu osa pyörästä onkin samaa. Tuossa mitä katselin taas myytäviä osia, niin sattuukos muutes joku täällä pyörivistä omistamaan huutonetin kohteen 160143149 ?
Toinen harvinaisuus löytyy nettivaraosa.comista ID:llä 1062824. Myyntikuvaus on kyllä aivan yliampuvan optimistinen niin tehon kuin hinnankin suhteen. Siitä myyjän toki kanssa samaa mieltä, että aika harvinainen paketti alkaa olla. Joskin vakiosylinteristä saa halvemmallakin irti enemmänkin kuutiota, jos vain tietää mitä tekee. Ovatpa maailmalla laittaneet
Rotax 123 -tyypin sylintereitäkin näihin piikin RD:hin. Sylinteriä pitää lyhentää ala- ja yläpäästä + Pinnapultin reikiä modifioida + huuhtelujen lähtöjä lohkossa, mutta näitäkin on siis jokusia laitettu, eikä temppu ole ihan mahdoton toteuttaa. (
Tietysti pakoputki menee modifiointiin/uusiksi + muuta pientä askarreltavaa on, mutta nämä on hommassa sieltä helpoimmasta päästä.)
Pikkusen OT:tä heitän tähän samaan, joskin 2-pyöräisissähän tuli jo luvattua pysyvän. Tässä RD350 koneessa sylinterit asennettu väärinpäin :
http://i355.photobucket.com/albums/r469 ... C00540.jpg Kaasarit härskisti menosuuntaan. Näinhän ne aidoissa kilpakoneissa on ennen ruukattu laittaa.
"... En ikinä uskonut, että muut voisivat ottaa teoriani niin paljon vakavemmin, kuin minä itse..." Albert Einstein