Cagiva Mito

Zande
Pyörä:
Beta RR4T 450, Tunturi Maxi -78
Paikkakunta:
Tuusula
Liittynyt:
13.1.2008 18:50
Re: Cagiva Mito

ViestiKirjoittanut Zande » 29.6.2011 22:30

Voi olla että vaihteiden ongelmatki korjautuu öljyjen vaihdolla. Itse käytän Teboilin superbike 4t, se kun sattuu täällä päin tarjolla olevista olemaan ainoa jossa on viskositeetti kohdallaan.
Monien kyllä tiedän käyttävän esim. Castrol MTX ja BellRayn öljyjä.
Ex Cagiva Mito ORO #6 -07
Ex Husqvarnan SMS -07
Ex Derbi DRD Racing sm -05
Ex BSE 125cc
-jocke-
Pyörä:
cagiva
Liittynyt:
22.5.2009 19:10
Re: Cagiva Mito

ViestiKirjoittanut -jocke- » 29.6.2011 22:42

tsirbula kirjoitti:Millastas vaihteistoöljyä kannattais ruveta tunkemaan -00 mitoon? On muuten loistava peli mitä tässä nyt vähän aikaa ajellu, vaihteet vaa tuppaa toimimaan huonosti välillä mutta ihmekkös tuo ku noin vanha peliki :)


Motul 5100 4t on suositelluin vaikkei uudempien mitojen ohjekirjassa niin sanotakkaan. :|
Zande
Pyörä:
Beta RR4T 450, Tunturi Maxi -78
Paikkakunta:
Tuusula
Liittynyt:
13.1.2008 18:50
Re: Cagiva Mito

ViestiKirjoittanut Zande » 29.6.2011 22:44

Ja jos Cagivan ohjeistuksen mukaan mennään, niin Agipin öljyjä muistaakseni vaihteistossa, tuorevoitelussa, keulassa...
Ex Cagiva Mito ORO #6 -07
Ex Husqvarnan SMS -07
Ex Derbi DRD Racing sm -05
Ex BSE 125cc
mihalo
Pyörä:
Cagiva Mito 125
Paikkakunta:
Jyväskylä
Liittynyt:
9.8.2009 23:02
Re: Cagiva Mito

ViestiKirjoittanut mihalo » 29.6.2011 22:56

Tosta motulista sen verran niin ihan esim. http://www.mpt.fi/index.php?ukey=product&productID=28522 kelpaa? Tuo on 15W50, onko ok?
-jocke-
Pyörä:
cagiva
Liittynyt:
22.5.2009 19:10
Re: Cagiva Mito

ViestiKirjoittanut -jocke- » 30.6.2011 0:17

tsirbula kirjoitti:Tosta motulista sen verran niin ihan esim. http://www.mpt.fi/index.php?ukey=product&productID=28522 kelpaa? Tuo on 15W50, onko ok?


Juu juuri tuota kannattaa laittaa.

Zande kirjoitti:Ja jos Cagivan ohjeistuksen mukaan mennään, niin Agipin öljyjä muistaakseni vaihteistossa, tuorevoitelussa, keulassa...


Vanhempien Cagivoiden ohjekirjoissa lukee viskositeetiksi tuo 15w50, joka muuttui öljymerkin myötä toiseen. Öljymerkki taasen muuttui markkinallisista syistä. Tuon 15w50 öljyn todettu pehmentävän vaihteistoa, lisää aiheesta voi käydä lukemassa Cagiva-foorumilta.
Kite
Pyörä:
Suzuki pv80 , Cagiva mito 125
Liittynyt:
31.5.2009 12:17
Re: Cagiva Mito

ViestiKirjoittanut Kite » 30.6.2011 22:31

Mikä tota mun mitoo vaivaa kun lämmöt nousee yli 65c niin sammuu/jää käymään vähäks aikaa 4tonnia ja sit sammuu, eikä lähde käymään heti, vaan noin 3-5min päästä ja sitten pääsee taas n.1-2km ja taas sammuu.. vika tuli kun pyörä seiso viikon pihalla ajamatta, ennen en ainakaan tälläistä vikaa huomannut. tulppa on jo vaihdettu. Ajoin 20km ja jouduin varmaan 10 kertaa pysähtymään. ??????????
Ei tuurilla, vaan taidolla!
-jocke-
Pyörä:
cagiva
Liittynyt:
22.5.2009 19:10
Re: Cagiva Mito

ViestiKirjoittanut -jocke- » 30.6.2011 22:43

Kite kirjoitti:Mikä tota mun mitoo vaivaa kun lämmöt nousee yli 65c niin sammuu/jää käymään vähäks aikaa 4tonnia ja sit sammuu, eikä lähde käymään heti, vaan noin 3-5min päästä ja sitten pääsee taas n.1-2km ja taas sammuu.. vika tuli kun pyörä seiso viikon pihalla ajamatta, ennen en ainakaan tälläistä vikaa huomannut. tulppa on jo vaihdettu. Ajoin 20km ja jouduin varmaan 10 kertaa pysähtymään. ??????????


Bensansaantiongelmalta kuulostaa, roskaa tai jtn. letkuissa, hanassa tai kaasarissa?
Kite
Pyörä:
Suzuki pv80 , Cagiva mito 125
Liittynyt:
31.5.2009 12:17
Re: Cagiva Mito

ViestiKirjoittanut Kite » 30.6.2011 23:03

siltä se ittestäkin eka kuullosti, mutta kun annat koneen jäähtyä vaihka puoli tuntia niin taas pääsee n.5km et mitä enempi jäähyttää konetta niin pitemmälle pääsee, siltä se minusta nyt vaikutti.mutta se sammuminen vaikuttaa vain siltä että olis jotain pensansaanti ongelmaa... jännä juttu ;)
Ei tuurilla, vaan taidolla!
Zande
Pyörä:
Beta RR4T 450, Tunturi Maxi -78
Paikkakunta:
Tuusula
Liittynyt:
13.1.2008 18:50
Re: Cagiva Mito

ViestiKirjoittanut Zande » 30.6.2011 23:38

Kite kirjoitti:siltä se ittestäkin eka kuullosti, mutta kun annat koneen jäähtyä vaihka puoli tuntia niin taas pääsee n.5km et mitä enempi jäähyttää konetta niin pitemmälle pääsee, siltä se minusta nyt vaikutti.mutta se sammuminen vaikuttaa vain siltä että olis jotain pensansaanti ongelmaa... jännä juttu ;)

Roska vaikkapa kohokammiossa? Kannattaa ekana avata kaasari ja putsata kunnolla ja jos ei se auta niin sitten alkaa vaikkapa ihmettelemään? :)
Ex Cagiva Mito ORO #6 -07
Ex Husqvarnan SMS -07
Ex Derbi DRD Racing sm -05
Ex BSE 125cc
Kite
Pyörä:
Suzuki pv80 , Cagiva mito 125
Liittynyt:
31.5.2009 12:17
Re: Cagiva Mito

ViestiKirjoittanut Kite » 30.6.2011 23:56

Zande kirjoitti:
Kite kirjoitti:siltä se ittestäkin eka kuullosti, mutta kun annat koneen jäähtyä vaihka puoli tuntia niin taas pääsee n.5km et mitä enempi jäähyttää konetta niin pitemmälle pääsee, siltä se minusta nyt vaikutti.mutta se sammuminen vaikuttaa vain siltä että olis jotain pensansaanti ongelmaa... jännä juttu ;)

Roska vaikkapa kohokammiossa? Kannattaa ekana avata kaasari ja putsata kunnolla ja jos ei se auta niin sitten alkaa vaikkapa ihmettelemään? :)
niin se on kai tehtävä :)
Ei tuurilla, vaan taidolla!
Ozlettaja
Pyörä:
Cagiva Mito
Paikkakunta:
Kankaanpää
Liittynyt:
10.8.2008 21:37
Re: Cagiva Mito

ViestiKirjoittanut Ozlettaja » 1.7.2011 17:18

Kite kirjoitti:Mikä tota mun mitoo vaivaa kun lämmöt nousee yli 65c niin sammuu/jää käymään vähäks aikaa 4tonnia ja sit sammuu, eikä lähde käymään heti, vaan noin 3-5min päästä ja sitten pääsee taas n.1-2km ja taas sammuu.. vika tuli kun pyörä seiso viikon pihalla ajamatta, ennen en ainakaan tälläistä vikaa huomannut. tulppa on jo vaihdettu. Ajoin 20km ja jouduin varmaan 10 kertaa pysähtymään. ??????????


Itsellä täysin sama ongelma :D toistaiseksi riittänyt pienimuotoiseen kylänpyörittelyyn, mutta olishan se kiva tietää mikä vaivaa, niin sais myytyä pois. viime syksynä meni vielä komiasti 200km putkeen.
gayfish
Pyörä:
Cagiva Mito Evo1
Liittynyt:
19.12.2006 17:37
Re: Cagiva Mito

ViestiKirjoittanut gayfish » 2.7.2011 16:15

Eilen se taas tapahtu ja mitosta meni jotain paskaks. Viime kesänä täsmälleen samaan aikaan ja sillon sitten tuli 4 tunnin työntömatka kaupan päälle. Männällä ja tiivisteillä selvittiin silloin. Olikohan öljyletku irronnut ja männänrengas jumittanut, vai mikä silloin oli, kun ei jaksa enää muistaa. Sisäänajot ajettu kunnolla ja kärsivällisesti.

Tuli taas sitten kaksi päällä lähdettyä saatanan kuumalla ilmalla käymään vähän pidemmälle reissulla ja 10km päästä tapahtu jotain. Öljyt+jäähdytysnesteet totta kai löyty, koko matkan ajan tarkkailin lämpöjä ja olivat siinä normaalissa 60-70 asteessa, vähän tuntu oudosti yskivän tuon matkan aikana, mutta ajattelin ettei mitään vakavempaa. Huudateltuakaan ei tullut vaan ihan rauhallista matka-ajoa.
Noh, sitten se sammu mystisesti ja kytkin pohjassa vetelin bussipysäkille. Nyt lämmöt olivatkin äkkiseltään nousseet tuohon 80 asteeseen. Hetken aikaa ihmeteltiin ja odottelin vähän lämpöjen laskua. Lähteehän se siitä sitten käyntiin, mutta äänistä päätellen jotain oli taas paskana ja tällä kertaa selvittiin pakettiauto kyydillä.

Kotipihassa tarkempaa analyysia. Käyntiinhän se lähtee, mutta kuulostaa lähinnä joltain diesel koneelta ja kuuluu semmonen kunnon naputus koneesta, joka kovenee kaasusta.

Katteet ja muut kamat purin tuosta äsken tieltä pois. Jotain veikkauksia mitä meni tällä kertaa?

Viimeksi taisin ajaa 2päällä juurikin silloin viime kesänä, kun oli yhtä kuuma ja teki saman tempun. No nyt sitten otin taas kyytiläisen ja olikin perseessä pelko viime kerrasta ja kappas mitä taas kävikään. Saatana ikinä en ota enää kyytiläisiä. Ajotuskin oli taas mitä loistavin, kun pitäisi alkaa töissä jollain kulkemaan ja koko laitoksen olisikin kohta voinut laittaa myyntiin. Nyt sitten on taas uhrattava rahaa palamaan ja lisäksi varmaan ainakin takarengas ja ketjut+rattaat. :/
Pasikiainen
Pyörä:
-03 Mito, -89 Honda Monkey Rothmans
Paikkakunta:
Hyvinkää
Liittynyt:
2.11.2008 0:42
Re: Cagiva Mito

ViestiKirjoittanut Pasikiainen » 2.7.2011 17:42

Männänrengas katkennut ja mennyt männän päälle ja siellä kilisee? Ei voi tietää, auki vaan sylinteri, eiköhän sieltä se vika löydy.

Ikävää tuommonen...
http://www.motot.net/talli/ajoneuvot/id28951/ Ostakaa!!!
SaMito
Pyörä:
-Tön
Liittynyt:
12.10.2010 20:31
Re: Cagiva Mito

ViestiKirjoittanut SaMito » 4.7.2011 16:04

Onko näissä jotain erityistä mihin kannattaisi kiinnittää huomiota kun käy katsomassa ja ehkä jopa ostamassa?

E: niin ja paljon näissä on vakuutukset?
Zande
Pyörä:
Beta RR4T 450, Tunturi Maxi -78
Paikkakunta:
Tuusula
Liittynyt:
13.1.2008 18:50
Re: Cagiva Mito

ViestiKirjoittanut Zande » 4.7.2011 22:46

SaMito kirjoitti:Onko näissä jotain erityistä mihin kannattaisi kiinnittää huomiota kun käy katsomassa ja ehkä jopa ostamassa?

E: niin ja paljon näissä on vakuutukset?

Katsoo perus asiat niinkuin yleensä, mukaanlukien useilta unohtumaan pääsevät pyörien laakerit, ohjauslaakerit, ja kurkkaa miltä konehuoneen puolella näyttää (kertoo sekin aika paljon pyörästä ja omistajasta)..
Itselläni on vakuutukset Pohjolassa täyskaskolla noin 600€, en nyt tarkkaa summaa muista.
Ex Cagiva Mito ORO #6 -07
Ex Husqvarnan SMS -07
Ex Derbi DRD Racing sm -05
Ex BSE 125cc