Rieju MRX 125 4T

kale3000
Pyörä:
KTM LC4 400
Paikkakunta:
Helsinki
Liittynyt:
10.9.2004 21:22
Re: Jo vain liikkuu jos tahtoo..........

ViestiKirjoittanut kale3000 » 26.7.2006 11:24

Röpöttäjä vm-60 kirjoitti:Kiihtyy mut mut huippuja ei tule koska se perkulen CDI piiri rajoittaa kiekkoja koska se estää sytytysennakon. ilman kuormAA NELARI KIERTÄÄ 12500-13000 KUORMALLA SIT EI RIITÄ ENNAKKO JA VARVIT VITOSVAIHTEELLA JÄÄ 8000 JA VAUHDIT 90 NURKILLE.
Ton kun vaihtaapi Jammu TTR125 CDI ksi niin tuleepi sitten pikkasen kyytiä lisää...
kiitos sulle tiedoista.

Yhden kaverin kanssa tuota jo pohdittiinkin, kun veto selvästi loppuu n. 8000 kohalle ja tehokäyräkin laskee kun lehmän häntä (siinä arrowin putken mukana tulevassa paperissa).
Viiden vuoden päästä nämä hommat on tehty tavalla tai toisella, ja yleensä vielä halvemmalla.
Juuzmo
Pyörä:
KTM SMC 625 -07
Paikkakunta:
Ulvila
Liittynyt:
28.2.2006 21:30

ViestiKirjoittanut Juuzmo » 28.7.2006 23:39

Doddi, tästä sitä SMX versiota kattelin, et tämä vai derbi niin kuulustellaampas vähän :) Eli kuinkas teillä on ne riejut kestänyt, tyyppivikoja? Nopeutta en edes kysy, ku siihen 100 pintaan se menee ja vakionahan en pidä :D Ajattelin et jos kannen veis portattavaksi, kirempi nokka, uus putki ja vaikka dellorton 30mm PHF 4-tahti kaasari kiihdytyspumpulla, joku tyhjä tarvikeänkkä ja sitten hitusen raskaammat välitykset... Mahtaisko nuilla kulkea mihkään? :D Niin ja kui monta milliset etupumput tässä on, ei kai mitään mopon 35mm?
Röpöttäjä vm-60
Liittynyt:
24.7.2006 17:01

ViestiKirjoittanut Röpöttäjä vm-60 » 29.7.2006 19:36

Niin kannattaa lukea ao tekstit. Lisään vielä että olen nyt tarkastanut TTR jammun kannen OEM numeron ja se on sama kuin vakio koneessa ja myös riejun koneessa. Eli kannelle ei tartte tehdä mitään. Nokk-akselissa on nousun ja ajoituksen ero. OEM numerot ovat eri. Kaasari on sama. Suuttimet on eri ja niistä lähtöarvot välisuutin #15 ja pääsuutin 102,5 tai 105.
Koneen saa virkoamaan CDI boxin vaihdolla. Oman boxin viritys on vielä auki. Esim Hondan boxin oranssi johto katkaistaan sulakepanelin luonta. Suzukissa valko-musta katkaistaan. Käytin Riejussa boxin johdot yksitellen irti jolloin kone ei toiminut. Boksin viritys tehdään muualta. Saksan sivuilta löysin Jammun juttuja jossa otettiin kiekkamittarille menevä anturi pois. Tutkin asiaa.....Saksan kieli menee niin hitaasti päähän........
Kun boxi saadaan rajoittamasta kierroksia ja sytytysennakkoa alkaa kone vääntämään paremmin. Sitten käydään TTR boxin kimppuun jolloin siitä puristetaan ennakot ja saadaan nelarit täyteen tehoon...
tobe_
Paikkakunta:
kokkola
Liittynyt:
29.5.2006 15:13

ViestiKirjoittanut tobe_ » 29.7.2006 19:40

tää Röpöttäjä vm-60 on aika asiallinen jätkä!
Juuzmo
Pyörä:
KTM SMC 625 -07
Paikkakunta:
Ulvila
Liittynyt:
28.2.2006 21:30

ViestiKirjoittanut Juuzmo » 29.7.2006 19:49

Kuulostaa nyt vähän epätoivoselta johtoja katkoa et rajotin lähtis, ku eihän täs ole edes rajotinta :D Niin ja jos tässä sama kone on ku yamaha TTR:rässä (jos kansi on edes sama, kanavien koot voi vaihdella jopa vuosimallin mukaan), ja monissa muissa nelari piikeissä niin siitä todellakin saadaan lisää potkua koneistamolla, en suosittele itse niitä porailemaan isommaksi kun sillä ei suurta hyötyä saada... Mutta sanokaapa nyt joku, et miten toi keula toimii käytännössä jos on ne 35mm pumput? Pohjaa helposti, syö stefoja jne?
Viimeksi muokannut Juuzmo päivämäärä 29.7.2006 19:50, muokattu yhteensä 1 kerran
Röpöttäjä vm-60
Liittynyt:
24.7.2006 17:01
jupinaaa...

ViestiKirjoittanut Röpöttäjä vm-60 » 29.7.2006 19:49

HEH isäksi menisin vissiin teille kaikille... kohta 46v Harrikka äijä jonka poika omaa Rievun..........
Röpöttäjä vm-60
Liittynyt:
24.7.2006 17:01
Kannen kanavat samoin imukaula

ViestiKirjoittanut Röpöttäjä vm-60 » 29.7.2006 19:53

Hei pojat!
Kannen imukanavia ei pidä kiilloittaa samoin myös imukaulaa...... Polttoaine erottuu ilman ja bensan seoksesta ja alkaa liukua kanavien seinämiä pitkin pisaroina. Jos hoonailette kanavia niin ois hyvä lasikuulapuhaltaa pinnat sameiksi.
Röpöttäjä vm-60
Liittynyt:
24.7.2006 17:01
Jos joku osais saksaa......... Ei saa tehdä ennen kuin malli

ViestiKirjoittanut Röpöttäjä vm-60 » 29.7.2006 21:05

Genau wie der Vergaser ist auch die CDI so abgestimmt, dass die Maschine umweltfreundlich läuft. Dieses Kabel läuft unter der Sitzbank lang, also genau da wo man auch den Schnorchel entfernen muß. Diese Kabel ist rot/weiß und geht dann an einer runden Steckverbindung in ein rotes Kabel über, diesen Stecker trennen und schon wird‘s besser :-)
Röpöttäjä vm-60
Liittynyt:
24.7.2006 17:01

ViestiKirjoittanut Röpöttäjä vm-60 » 29.7.2006 21:37

5HP-85540-00-00 C.D.I. $114.91
Tos on se TTR boxin varaosanumero.
Röpöttäjä vm-60
Liittynyt:
24.7.2006 17:01
Kytkentäkaavio

ViestiKirjoittanut Röpöttäjä vm-60 » 29.7.2006 23:03

Tarvitaan siispä etsimään
Jammu xt 125 jammu ttr125 ja riejun kytkentäkaaviot hakuseen.
Jos löytyy niin mulle tietoo.... Selvitellään johtojen kulkua....
Juuzmo
Pyörä:
KTM SMC 625 -07
Paikkakunta:
Ulvila
Liittynyt:
28.2.2006 21:30
Re: jupinaaa...

ViestiKirjoittanut Juuzmo » 29.7.2006 23:10

Röpöttäjä vm-60 kirjoitti:HEH isäksi menisin vissiin teille kaikille... kohta 46v Harrikka äijä jonka poika omaa Rievun..........
Ole vaikka 64, mut silti kantta virittämällä saadaan lisää potkua :D
tobe_
Paikkakunta:
kokkola
Liittynyt:
29.5.2006 15:13

ViestiKirjoittanut tobe_ » 30.7.2006 2:00

mulla ois kytkentäkaavio. sain sen maahantuojalt joka faxas sen mulle tai oikeestaan isännälle! se pitäis skannata koneelle ja lähettää siitä eteenpäin.
mad_john
Paikkakunta:
Lahti
Liittynyt:
15.6.2005 21:40
Jos joku osais saksaa tai englantia

ViestiKirjoittanut mad_john » 30.7.2006 10:04

Röpöttäjä vm-60 kirjoitti:Genau wie der Vergaser ist auch die CDI so abgestimmt, dass die Maschine umweltfreundlich läuft. Dieses Kabel läuft unter der Sitzbank lang, also genau da wo man auch den Schnorchel entfernen muß. Diese Kabel ist rot/weiß und geht dann an einer runden Steckverbindung in ein rotes Kabel über, diesen Stecker trennen und schon wird‘s besser :-)


Tässä sama englanniksi:

Exactly like the carburetor also the CDI is co-ordinated in such a way that the machine runs pollution free. This cable runs under the seat long, thus where one also the snorkel to exactly remove must. These cables is red/white and changes then at a round patch cord into a red cable, this plug to separate and already wird`s (varmaankin works eli toimii) better
Juuzmo
Pyörä:
KTM SMC 625 -07
Paikkakunta:
Ulvila
Liittynyt:
28.2.2006 21:30

ViestiKirjoittanut Juuzmo » 30.7.2006 12:57

Ohoh, onkos täs riejus sit samallaine johto minkä poistamalla saa lisää potkua? :|
kale3000
Pyörä:
KTM LC4 400
Paikkakunta:
Helsinki
Liittynyt:
10.9.2004 21:22

ViestiKirjoittanut kale3000 » 30.7.2006 14:45

Juuzmo kirjoitti:Ohoh, onkos täs riejus sit samallaine johto minkä poistamalla saa lisää potkua? :|
hmm... oiskohan yammussanikin moinen johto :D

yritin kääntää tuota käännöskoneella suoraan englannista suomeen mutta ei siitä mitään selvää saanut :D eli pitääkö tuon ohjeen mukaan poistaa joku cdi-boksille menevistä johdoista?
Viiden vuoden päästä nämä hommat on tehty tavalla tai toisella, ja yleensä vielä halvemmalla.