Aprilia af1

JerQQ
Pyörä:
Aprilia Af1 -89
Paikkakunta:
Saarijärvi
Liittynyt:
1.4.2007 19:55

ViestiKirjoittanut JerQQ » 27.4.2008 13:20

Onko kannattavaa ostaa 89 vm af1. Ajomäärästä en tiedä, mutta uutta osaa: Renkaat, etujarru palat, mäntä, ketjut ja rattaat. Hintaa jotain reilu 1000¤ ja pyörä on juuri maalattu.

E: Entä onko osien saatavuus minkälaista? Entä osien hintataso.

E2: Kuinka paljon tämä kuluttaa kurillisena ja kurittomana?
Viimeksi muokannut JerQQ päivämäärä 27.4.2008 14:28, muokattu yhteensä 2 kertaa
Jee Jee
p.a._tuning
Paikkakunta:
Kaarina
Liittynyt:
2.8.2006 18:02

ViestiKirjoittanut p.a._tuning » 27.4.2008 14:17

Ansta kirjoitti:onkohan jotain vakavaakin kun aprilian koneesta kuuluu tyhjäkäynnillä sellainen louskutukselta kuullostava ääni? Kun laittaa kytkimen pohjaan louskutus loppuu...
nii jos vapaalla sellast ääntä kuuluu ni se on lähes normaalii. kuuluuks ku kiihdyttää esim ykkösel?
JGGA
Liittynyt:
22.10.2007 0:20

ViestiKirjoittanut JGGA » 27.4.2008 18:46

jöllikkä kirjoitti:pyörä antaa vaan sen verran virtaa että lähtee työntämäl käyntii..ei toimi valot ei vilkut (eikä rave) latasin akun pari päivää sitten ja sen pitäis olla ihan toimiva akku nii mikäköhän syynä et purkaa sitä? ja siis noi kaikki valot alko vaan hiipumaan ajossa ja sit ei suostunu enää starttaamaan. kyseessä sport pro...nii ja johtuukohan toi raven toimimattomuus samasta viasta?


ei vissiin lataa ollenkaan, eli jännitteentasaaja rikki. mittaa vaihtosähköä niistä kahesta keltasesta mitä tulee staattorilta sieltä pitäs toisesta tulla n 10v ja toisesta n 20v. rave ei myöskään pelaa jos ei lataa ku ottaa "tiedon" sieltä laturilta. jos tasaaja rikki ni selviät vielä halvalla...
p.a._tuning
Paikkakunta:
Kaarina
Liittynyt:
2.8.2006 18:02

ViestiKirjoittanut p.a._tuning » 27.4.2008 19:24

JGGA kirjoitti:
jöllikkä kirjoitti:pyörä antaa vaan sen verran virtaa että lähtee työntämäl käyntii..ei toimi valot ei vilkut (eikä rave) latasin akun pari päivää sitten ja sen pitäis olla ihan toimiva akku nii mikäköhän syynä et purkaa sitä? ja siis noi kaikki valot alko vaan hiipumaan ajossa ja sit ei suostunu enää starttaamaan. kyseessä sport pro...nii ja johtuukohan toi raven toimimattomuus samasta viasta?


ei vissiin lataa ollenkaan, eli jännitteentasaaja rikki. mittaa vaihtosähköä niistä kahesta keltasesta mitä tulee staattorilta sieltä pitäs toisesta tulla n 10v ja toisesta n 20v. rave ei myöskään pelaa jos ei lataa ku ottaa "tiedon" sieltä laturilta. jos tasaaja rikki ni selviät vielä halvalla...
itellä oli nii yksinkertanen vika ku ei ladannu akkua et oli toinen sulake jotenki vaa hapettunu paskaks, autto ku anto latinkii akulle ja vaihto sulakkeen. vielä halvemmalla selvis. ;)
p.a._tuning
Paikkakunta:
Kaarina
Liittynyt:
2.8.2006 18:02

ViestiKirjoittanut p.a._tuning » 27.4.2008 19:27

Susi kirjoitti:No taas tuli ongelma. Nyt epäilen hävittäneeni jonkun holkin tuosta jarrulevyn - tai siis vanteen - ja oikean puolen etuiskarin välistä. Voisiko joku laittaa kuvan kyseisestä kohdasta tänne että tiedän edes suurinpiirtein millaista holkkia etsiä kaikkien noiden miljoonien pyörylöiden joukosta? :D

Nimimerkillä "kaikki paitsi yksi kohta kuvattuna"..
omassa pöörässäni on ainakin sellanen 2 olakkeinen holkki jossa kapeempi on tasantarkkaa pyöränlaakerin sisäkehän kokonen ja leveempi sitte millin kaks suurempi suunnillee saman kokonen ku se pylpyrä siin haarukassa.
p.a._tuning
Paikkakunta:
Kaarina
Liittynyt:
2.8.2006 18:02

ViestiKirjoittanut p.a._tuning » 27.4.2008 19:32

JerQQ kirjoitti:Onko kannattavaa ostaa 89 vm af1. Ajomäärästä en tiedä, mutta uutta osaa: Renkaat, etujarru palat, mäntä, ketjut ja rattaat. Hintaa jotain reilu 1000¤ ja pyörä on juuri maalattu.

E: Entä onko osien saatavuus minkälaista? Entä osien hintataso.

E2: Kuinka paljon tämä kuluttaa kurillisena ja kurittomana?
purkaamoilta saa jonku verran rungon osaa sun muuta ja nakkilasta luulis saavan melkee kaikkea mitä tarvii. omasta mielestä nakkilasta on noi normaalit osat viellä iha kohtuu hintasia mut sit vähänki erikoisempaa kannattaa kattoa käytettynä taikka saksanmaalta.

kurillisesta en osaa sanoo, kurittomana( eli siis rave käytössä) kulutus on ollu jotai 5-7l/100km normaalissa ajossa ja yli 10 saa menemää jos kahvaa kääntää huolella.
p.a._tuning
Paikkakunta:
Kaarina
Liittynyt:
2.8.2006 18:02

ViestiKirjoittanut p.a._tuning » 27.4.2008 19:32

JerQQ kirjoitti:Onko kannattavaa ostaa 89 vm af1. Ajomäärästä en tiedä, mutta uutta osaa: Renkaat, etujarru palat, mäntä, ketjut ja rattaat. Hintaa jotain reilu 1000¤ ja pyörä on juuri maalattu.

E: Entä onko osien saatavuus minkälaista? Entä osien hintataso.

E2: Kuinka paljon tämä kuluttaa kurillisena ja kurittomana?
purkaamoilta saa jonku verran rungon osaa sun muuta ja nakkilasta luulis saavan melkee kaikkea mitä tarvii. omasta mielestä nakkilasta on noi normaalit osat viellä iha kohtuu hintasia mut sit vähänki erikoisempaa kannattaa kattoa käytettynä taikka saksanmaalta.

kurillisesta en osaa sanoo, kurittomana( eli siis rave käytössä) kulutus on ollu jotai 5-7l/100km normaalissa ajossa ja yli 10 saa menemää jos kahvaa kääntää huolella.
Sen1
Liittynyt:
9.1.2004 16:33

ViestiKirjoittanut Sen1 » 27.4.2008 19:34

p.a._tuning kirjoitti:
Ansta kirjoitti:onkohan jotain vakavaakin kun aprilian koneesta kuuluu tyhjäkäynnillä sellainen louskutukselta kuullostava ääni? Kun laittaa kytkimen pohjaan louskutus loppuu...
nii jos vapaalla sellast ääntä kuuluu ni se on lähes normaalii. kuuluuks ku kiihdyttää esim ykkösel?


Siis ostin tuon koneen netistä käytettynä, myyjä sano et aprilialla teetetty täysremontti 2 tuhatta sitte...

Ajaessa sitä ei kyllä huomaa, en ole edes ajatellut, mutta tyhjäkäynnillä ihme louskutus tai joku sellanen, kytkimen kun laittaa pohjaan ääni loppuu, pitää vissii tarkistaa edellä mainittujen ohjeiden mukaan olisko joku jousi... Saattaa kyllä joku ääni ravestakin, paha sanoa
p.a._tuning
Paikkakunta:
Kaarina
Liittynyt:
2.8.2006 18:02

ViestiKirjoittanut p.a._tuning » 27.4.2008 19:37

kannattaahan se tietysti tarkastaa jos on sellanen louskutus et tuntuu omaan korvaa epäilyttävält. omani kans pitää jotai kilinälouskutusta vapaalla, mut voin mennä takuuseen ettei omassa lootassani ole mikään vialla sen talven aikana perinpohjasesti läpikäytyäni.
QoAaLi-
Pyörä:
Ktm 660 smc
Paikkakunta:
Lahti
Liittynyt:
10.5.2004 20:10

ViestiKirjoittanut QoAaLi- » 27.4.2008 21:54

Joo näissä on kyllä kaikkea kivaa pientä aina. Sinä kenellä kierrokset nousee hattuun hetken kuluttua käynnistyksestä, ni voi olla jopa siitä kiinni, että bensan saannissa on ongelmia. Jos jättää bensahanan kiinni ja antaa käydä tyhjäkäynnillä saattaa kone alkaa hetken päästä huutamaan. Miksei voisi olla ilmavuotokin, mutta ihmettelen jos ilmavuoto alkaa vasta hetken kuluttua.

Muistakaa sähköongelmaiset, että afeissa on ikään ku 2 magneettoa. Eli jos mitään virtaa ei tule edes varoitusvaloille, mitkä palaa erittäin vähällä virralla, niin pyörän "toiselta" magneetolta ei tule virtaa ainakaan tarpeeksi pitkälle. Tosin jos akun lataamalla virrat toimii, niin syy on siis erittäin todennäköisesti magneeton ja akun välillä. Ei muuta kun läpi käyntiä vain. Kaikkihan tykkää sähkövioista...
nopeat syövät, hitaat eivät...
p.a._tuning
Paikkakunta:
Kaarina
Liittynyt:
2.8.2006 18:02

ViestiKirjoittanut p.a._tuning » 27.4.2008 22:03

kaikki tykkää sähkövioista ja rakastaa afin johdotuksia. siis se johtosarjahan on niin hirvittävä ettei mitää rajaa.
JGGA
Liittynyt:
22.10.2007 0:20

ViestiKirjoittanut JGGA » 27.4.2008 23:40

juuja noi 17 vuotta vanhat johtosarjat ni rupee löytymään jos jonkin näköstä hapettumaa, jouduin vetää kaikki uusiks alusta loppuun :D plus että käräytin sen raven poksin ku kytkin sen väärin :S 130e tais olla uus et voi olla rave2 puoleen käännyttävä.. mut hyvä näin ni tulee ainakin hyvin ajettua sisään ku ei oo hirveitä menohaluja.. kyllä se keulaa nostelee vaikka ei tehopiikkejä olekkaan :D
JerQQ
Pyörä:
Aprilia Af1 -89
Paikkakunta:
Saarijärvi
Liittynyt:
1.4.2007 19:55

ViestiKirjoittanut JerQQ » 28.4.2008 15:29

Mahtaakohan vuoden 89 af1'seen käydä uudemman af1 katteet kuinka kivuttomasti?

E: Kiinnostaisi tietää että minkälainen on kiihtyvyys/kulkuvuus. Kuinka hyvin kiihtyy kurillisena? Entä kurittomana. Missä tässä on kureja? En ole ostamassa RAVEa tai mitään muutakaan.
Jee Jee
p.a._tuning
Paikkakunta:
Kaarina
Liittynyt:
2.8.2006 18:02

ViestiKirjoittanut p.a._tuning » 28.4.2008 17:20

kurittomana yks nopeimmista kyykkypiikeistä. jollet meinaa mitää ostaa ni sehän pysyy kurillisena, sillä af1 kuristukset on pienempi kaasari ja raven korvaaminen kiinteellä laipalla joka kuristaa pakoaukkoa. kurilaippa paikoillaan ei ole mikään pikakiituri, koska ei ota tehopiikkiä lähes ollenkaan. laippaa nostamalla saadaan "täysitehoinen" pyörä, mutta bensan kulutus on silloin normaaliajossakin lähempänä 10l/100km ja alavääntöä ei ole juuri ollenkaan.

E: ja luulis et noissa on suunnillee sama runko on, et ei pitäis olla mikään ihan hirvittävä operaatio. mitää en tiettykää mee vannomaa.
p.a._tuning
Paikkakunta:
Kaarina
Liittynyt:
2.8.2006 18:02

ViestiKirjoittanut p.a._tuning » 28.4.2008 17:25

JGGA kirjoitti:juuja noi 17 vuotta vanhat johtosarjat ni rupee löytymään jos jonkin näköstä hapettumaa
on sitä itekki tullu mietittyy jos koko johtosarjan tekis uusiks mut aina on toi käräyttämisen pelko ni oon tyytyny ettimää vikapaikkoi ja vetämää muutamii johtoi uusiks.