Honda NSR 125

vilperi16
Liittynyt:
21.7.2009 20:57
Re: Honda NSR 125

ViestiKirjoittanut vilperi16 » 11.3.2012 1:25

SuperRKO kirjoitti:Öljypumpun voit ilmata vaikka niin, että otat sen öljyletkun irti kaasarista ja ajat SEOSVOITELULLA muutama kymmenen kilometriä. Sitten laitat sen letkun vain takaisin siihen kaasarin nippaan.

Muistaakseni pitäisi mennä vähän enemmän. Kaadoitko vain paisariin vai täytitkö myös syylärin? Muista myös tämäkin ilmata, muuten kannentiiviste palaa. Eli käyttelet vaan pyörää jonkinaikaa ilman sitä syylärin korkkia.

Katteiden kiinnikkeiden korjailuun: Hanki samanlaista muovia mitä se kate on, leikkaat sopivia paloja siitä, poraat reiät paloihin ja liimaat/muovihitsaat palat tarvittavaan kohtaan. Voi toki tehdä jotenkin muutenkin.



Kiitos vastauksesta!

Kaadoin nesteet tankin alla olevassa täyttö korkista. Ymmärtäisin näin että jos täytän järjestelmän korkeimmasta kohdasta ei ilmausta tarvitse tehdä. Olenko väärässä? Unohdin mainita että en laskenut paisuntasäiliön nesteitä mukaan tuohon 0.5 litraan.

Pitääpi tehdä tuo ilmaus tuollatavalla. Laitan vaikka puolen litran verran seosbensaa (2%?) ja irrotan tuon letkun. Bensat loppuu ni tökkään letkun kiinni ja täytän tankin.
L_rppa
Pyörä:
2x NSR 125
Paikkakunta:
Kotka
Liittynyt:
23.12.2007 22:52
Re: Honda NSR 125

ViestiKirjoittanut L_rppa » 11.3.2012 16:19

Voi olla että tuo nesteen määrä on ihan ok. Kyllä sen sitten näkee paisarista ajan kanssa onko nestettä tarpeeksi, sit vaan lisää sinne säiliöön jos on liian vähän. En ole ihan varma tuosta jäähdytysjärjestelmän ilmauksesta, itellä palanu kannentiiviste pari kertaa kun en ilmannut. Nopea homma kuiteskin tehdä/tarkastaa, suosittelen tekemään :)

Juu, tuolleen pitäis onnistua.
Matte1411
Liittynyt:
12.7.2009 13:50
Re: Honda NSR 125

ViestiKirjoittanut Matte1411 » 11.3.2012 17:42

Voisko joku kertoa vähän vinkkiä tuohon virtalukon irrotukseen, koitin mutteria siihen hitsata mutta ei jostain syystä vain tarttunut, liekkö jotain seosmetallia? Jos saisin porattua/hiottua pulttien kannat pois niin jääkö kierrettä sen verran että saa väännettyä nekin pois?
astr0
Pyörä:
ZX-6R
Paikkakunta:
Turku
Liittynyt:
16.10.2005 12:25
Re: Honda NSR 125

ViestiKirjoittanut astr0 » 16.3.2012 1:15

vilperi16 kirjoitti:Kiitos vastauksesta!

Kaadoin nesteet tankin alla olevassa täyttö korkista. Ymmärtäisin näin että jos täytän järjestelmän korkeimmasta kohdasta ei ilmausta tarvitse tehdä. Olenko väärässä? Unohdin mainita että en laskenut paisuntasäiliön nesteitä mukaan tuohon 0.5 litraan.

Kaada siitä tankin alta suoraan syyläri täyteen, sit puristelet kaikki näkyvissä olevat letkut, eli mitä näet että lähtee syyläristä, vesipumpulta ja kannesta. Sit kaadat taas syylärin täyteen, ja pitäis olla sillä selvä. Ainakaan ite en oo ikinä joutunu enää käyttämisen jälkeen lisäilemään, kun ei oo jääny ilmataskuja. Lähinnä ne letkut siellä syyläristä vesipumpulle ja vesipumpulta eteenpäin on niitä, joihin luulis jotain ilmataskuja jäävän jos jää.

Ja nimenomaan jos täytät järjestelmän ylimmästä kohdasta, silloin niitä taskuja voi jäädä jollei puristele. Jos täytät alhaalta päin, niin ilma pakenee veden alta pois syylärin avoimesta korkista. Tosin kaikki märkä tuppaa valumaan alaspäin, niin hankala sitä on alhaalta päin ruveta täyttämäänkään...
Kettu kuittaa.
Mikki_32
Pyörä:
Ei ole
Paikkakunta:
Tuusula
Liittynyt:
25.2.2010 1:08
Re: Honda NSR 125

ViestiKirjoittanut Mikki_32 » 16.3.2012 17:01

Eikös näsärissä ollut pinnoitettu sylinteri? Kuulin kaverilta että pinnoitettu pytty ei tarvitse kummosta sisäänajoa. Pitääkö tämä näsärissä paikkaansa?
nieminja
Pyörä:
Suzuki GSX-R 750 Suzuki RGV 250
Liittynyt:
29.10.2007 18:33
Re: Honda NSR 125

ViestiKirjoittanut nieminja » 16.3.2012 17:30

Riippuu millä sovitteella lykkäät uuden männän sinne.
http://www.motot.net/talli/osat/id57984/ CRM etujarrulevy
Gothicium
Pyörä:
Honda NSR 125R -03
Paikkakunta:
Turku
Liittynyt:
18.12.2009 21:45
Re: Honda NSR 125

ViestiKirjoittanut Gothicium » 19.3.2012 1:47

näsäriin vaihettu 32mm mikuni, 300 pääsuutin ja arrowin tehari. neula keskisokassa. seos tankissa 2% savuttaa kylmänä runsaasti ja ottaa laiskasti kierroksia paikallaan. ei testattu vielä ajossa. onko seokset liian rikkaalla? kumpi auttaisi paremmin, suuttimen vaihto vai neulan sokan siirto laihemmalle? sitten vielä kysymys, tietääkö kukaan paljonko pyörä tolla setillä kuluttaa? mainittakoon vielä että sylinteri on vakio 125cc
Shetken
Pyörä:
Suzuki S1 Honda NSR125 -98
Paikkakunta:
Ylöjärvi
Liittynyt:
25.1.2010 21:33
Re: Honda NSR 125

ViestiKirjoittanut Shetken » 23.3.2012 0:33

Pitäs tässä pian purkaa katteita sen verran että sais ajovalot ja parkit vaihdettua. Mitäs kantoja tässä on, että ostaa sitten oikeat? :D
Ostakaa Näsäriin takaratas: http://www.motot.net/talli/osat/id25957/
L_rppa
Pyörä:
2x NSR 125
Paikkakunta:
Kotka
Liittynyt:
23.12.2007 22:52
Re: Honda NSR 125

ViestiKirjoittanut L_rppa » 23.3.2012 10:46

Jos nyt en ihan väärin muista niin uuessa näsärissä ei tarvi katteita purkaa jos vaihtaa lamput, ajovalo on mallia 35/35W ba20d kantanen, parkkipolttimo oli 5W lasikanta.
AapoV
Pyörä:
Honda Monkey -94
Paikkakunta:
Savitaipale
Liittynyt:
27.3.2008 14:43
Re: Honda NSR 125

ViestiKirjoittanut AapoV » 23.3.2012 19:51

Joo ei tarvii ottaa katteita irti. Hankalahan se sieltä välistä on kaivella polttimot pois, mutta kyllä ne tulee. Täytyy kyllä haukkua pystyyn vakiovalojen teho, ei pimeämmällä kelillä näe mitään. Mankeissakin on meikäläisellä paremmat valot kuin näsärissä vakiovaloilla... Kesällähän tosin näkee ajaa ilman valoja yölläkin, mutta syksymmällä tuottaa ongelmia.
Shetken
Pyörä:
Suzuki S1 Honda NSR125 -98
Paikkakunta:
Ylöjärvi
Liittynyt:
25.1.2010 21:33
Re: Honda NSR 125

ViestiKirjoittanut Shetken » 23.3.2012 23:27

Kyllä se kai ilmankin onnistuu, mutta melkoinen mohlokäsi olen, joten ajattelin purkaa. Saa samalla vähän puhdisteltua noita katteita paremmin. :P
Ostakaa Näsäriin takaratas: http://www.motot.net/talli/osat/id25957/
Import
Liittynyt:
29.8.2006 17:25
Re: Honda NSR 125

ViestiKirjoittanut Import » 24.3.2012 20:54

Vanhanmalliseen näsäriin tarvis konetta, 91 malli, eli käykö tuohon uudempien kone suorilta? Entä pelkkä sylinteri? On ilmeisesti eri, mutta jos vaihtaa myös kannen niin käykö uudempi sylinteri vanhaan lohkoon? Enta pa-säädin/pakoputken kiinnitys.
L_rppa
Pyörä:
2x NSR 125
Paikkakunta:
Kotka
Liittynyt:
23.12.2007 22:52
Re: Honda NSR 125

ViestiKirjoittanut L_rppa » 24.3.2012 23:15

Käy kone ihan suoraan. Sylinterit menee myös ristiin eli kaikki sylkät käy kaikkiin lohkoihin. Pakoaukonsäätimen akselit ja käpälät on samat. Jossain pytyissä on tuo pakoaukonsäätimen kiinnitys tällainen 6mm, toisissa 3mm tuo väli. Yks ero minkä huomasin niin vanhaan koneeseen (lohkot ja sylkkä) ei käynyt uudenmallin kansi suoraan, ois pitänyt olla pidemmät kannen pinnapultit. Pakoputken kiinnityksessä on KUULEMMA pieniä eroja, uudemmanmallin änkkä on kanssa isompi.
Import
Liittynyt:
29.8.2006 17:25
Re: Honda NSR 125

ViestiKirjoittanut Import » 24.3.2012 23:45

Kiitos paljon infosta! Mites männät? Eli lähinnä kiinnitys kiertokankeen siis?
L_rppa
Pyörä:
2x NSR 125
Paikkakunta:
Kotka
Liittynyt:
23.12.2007 22:52
Re: Honda NSR 125

ViestiKirjoittanut L_rppa » 25.3.2012 12:02

Samanlainen sekin. :)