KTM EXC 125

Mmakkee
Pyörä:
Kawasaki KX250F -12
Paikkakunta:
Helsinki
Liittynyt:
17.4.2009 21:14
Re: KTM EXC 125

ViestiKirjoittanut Mmakkee » 2.4.2013 0:14

On rattilukko. Kesto tosin on vähän mitä on.
Pöö
Prätkä jätkä
Pyörä:
KTM 390 Duke ABS -13 EX: KTM 125 Duke -11, Fude Classic 50 -07
Paikkakunta:
Hyvinkää
Liittynyt:
6.5.2009 19:37
Re: KTM EXC 125

ViestiKirjoittanut Prätkä jätkä » 2.4.2013 10:28

Joku Heppu kirjoitti:Löytyykö kotarista rattilukkoa vakiovarusteista vai täytyykö se asentaa jos semmosen haluaa?

Onhan siinä semmoinen, mutta jälkiasennus tarvike se on jo tehtaalta tullessa, eli pari pulttia vaan auki ni lähtee mäkeen.

Suosittelen esim. levyjarrulukkoa, tai vaikka munalukko takarattaaseen tms. viritystä varmuuden vuoksi.
Ei ole riemulla rajaa kun Dukella ajaa
Mmakkee
Pyörä:
Kawasaki KX250F -12
Paikkakunta:
Helsinki
Liittynyt:
17.4.2009 21:14
Re: KTM EXC 125

ViestiKirjoittanut Mmakkee » 2.4.2013 15:44

Ehm, Prätkäjätkä. Jos et tiedä mistä puhut niin älä puhu.
Rattilukko on niitillä kiinni näissä ja lähtee poraamalla niitti pois.
Pöö
tatuzki
Pyörä:
KTM EXC 125
Liittynyt:
6.8.2010 14:20
Re: KTM EXC 125

ViestiKirjoittanut tatuzki » 2.4.2013 16:54

Nyt olis tarkoitus vaihtaa mäntä kotkottimeen ja rupesin miettimään että pitääkö vielä laittaa A kokoinen mäntä sisälle vai B kokoinen?? Ja tunteja on nyt kertyny sen 200h.
alpinestars^
Pyörä:
kTm
Liittynyt:
6.4.2008 13:49
Re: KTM EXC 125

ViestiKirjoittanut alpinestars^ » 2.4.2013 17:25

Mittaa / mittauta.. Veikkaan että B-mäntä vois olla jo sopiva, mut ei välttämättä ;)
Suomto
Pyörä:
450f
Liittynyt:
4.2.2004 17:56
Re: Re: KTM EXC 125

ViestiKirjoittanut Suomto » 2.4.2013 18:04

Pearl kirjoitti:Mistähän sais halvimmalla petarisarjan ? Eli petarit, ja kampuran stefat..
Pari vuotta tullu pidettyä taukoi näistä hommista, niin ei viittis joka verkkokauppaa käydä lävitse, kun teillä on nää asiat varmaan tuoreemmassa muistissa :)

Stormilta on muutama vuosi sitten saanut prox:t halvemmalla kuin orkkikset, tiedä miten nyt..

popo kirjoitti:Joo elikkäs niksejä swingin laakerien irrotukseen? Iskarin alapään laakeri lähti jo järjettömällä moukaroinnilla ja kuumailmapuhaltimella mutta nää ei liikahda milliäkään...
kunnosta ja vittumaisuudesta vois päätellä että ei oo pyörän olemassaolon aikana kertaakaan vaihdettu ja tunteja on reippaat 400 :roll:

Jos on edes viilapenkki käytettävissä, niin silläkin saa paljon aikaiseksi.
Pearl
Pyörä:
Ktm Sx 150
Paikkakunta:
Jämsä/Kuhmoinen
Liittynyt:
5.6.2007 11:59
Re: KTM EXC 125

ViestiKirjoittanut Pearl » 2.4.2013 18:18

Joo itelläkin on hyvin tiedossa paljonko mikäkin maksoi missäkin kaksi vuotta sitten kun näitten kanssa oli enemmän tekemisissä, mutta sitä meinasinkin että missä nykyään olis halvinta :) Indyltä sai kaksi vuotta sitten vertexin (eli kotarin alkuperästä) mäntää 90e, ja nyt maksaa stormilla proxikin 110e.. Ja keitaalla/motopalvelussa vertexi maksaa vissiin 150e, tulee kyllä kuulemma neulalaakerit ja yläpään tiivisteet mukaan (?) Että kyllä niitä hintaeroja on :D

tatuzki kirjoitti:Nyt olis tarkoitus vaihtaa mäntä kotkottimeen ja rupesin miettimään että pitääkö vielä laittaa A kokoinen mäntä sisälle vai B kokoinen?? Ja tunteja on nyt kertyny sen 200h.


Ohjesääntöhän oli että kolme mäntää mennään samalla koolla, ja katukäytössä näissä männän vaihtoväli suositus on 80h, eli 240h kohalla laitettas eka B. Että vähän on hiinä ja hiinä että kumman laittais, itse laittaisin kyllä B:n.
Prätkä jätkä
Pyörä:
KTM 390 Duke ABS -13 EX: KTM 125 Duke -11, Fude Classic 50 -07
Paikkakunta:
Hyvinkää
Liittynyt:
6.5.2009 19:37
Re: KTM EXC 125

ViestiKirjoittanut Prätkä jätkä » 2.4.2013 18:52

Mmakkee kirjoitti:Ehm, Prätkäjätkä. Jos et tiedä mistä puhut niin älä puhu.
Rattilukko on niitillä kiinni näissä ja lähtee poraamalla niitti pois.

No joka tapauksessa surkea viritys se on, ja kaverilla vanhemmassa kotarissa ainakin oli joku tommonen jälkiasennus rautahäkkyrä jonka väitti olevan alkuperäinen.
Ei ole riemulla rajaa kun Dukella ajaa
tatuzki
Pyörä:
KTM EXC 125
Liittynyt:
6.8.2010 14:20
Re: KTM EXC 125

ViestiKirjoittanut tatuzki » 2.4.2013 21:10

Pearl kirjoitti:Joo itelläkin on hyvin tiedossa paljonko mikäkin maksoi missäkin kaksi vuotta sitten kun näitten kanssa oli enemmän tekemisissä, mutta sitä meinasinkin että missä nykyään olis halvinta :) Indyltä sai kaksi vuotta sitten vertexin (eli kotarin alkuperästä) mäntää 90e, ja nyt maksaa stormilla proxikin 110e.. Ja keitaalla/motopalvelussa vertexi maksaa vissiin 150e, tulee kyllä kuulemma neulalaakerit ja yläpään tiivisteet mukaan (?) Että kyllä niitä hintaeroja on :D

tatuzki kirjoitti:Nyt olis tarkoitus vaihtaa mäntä kotkottimeen ja rupesin miettimään että pitääkö vielä laittaa A kokoinen mäntä sisälle vai B kokoinen?? Ja tunteja on nyt kertyny sen 200h.


Ohjesääntöhän oli että kolme mäntää mennään samalla koolla, ja katukäytössä näissä männän vaihtoväli suositus on 80h, eli 240h kohalla laitettas eka B. Että vähän on hiinä ja hiinä että kumman laittais, itse laittaisin kyllä B:n.


Ooolrait. Kiiitokset vastauksesta :)
MarHak
Liittynyt:
4.11.2012 23:17
Re: KTM EXC 125

ViestiKirjoittanut MarHak » 4.4.2013 17:17

Minkä noista sylinterin tiivistepahveista ootte laittanu kun mäntää ootte vaihellu? Ite kun katoin tota vanhaa pahvia nii vaikuttas olevan toi paksuin, mutta ihan varmuuden vuoks ajattelin viel kysästä. :) Ja onko se paksuin pahvi siellä sisällä tehtaalta tullessaan?
Mmakkee
Pyörä:
Kawasaki KX250F -12
Paikkakunta:
Helsinki
Liittynyt:
17.4.2009 21:14
Re: KTM EXC 125

ViestiKirjoittanut Mmakkee » 4.4.2013 18:45

Laitat sen millä saat squishin kohalleen. Jos katupyörä ni laita tiivisteet pöydälle viereen ja sitten eiku entten tentten. Eli ei sillä niin väliä.
Pöö
MarHak
Liittynyt:
4.11.2012 23:17
Re: KTM EXC 125

ViestiKirjoittanut MarHak » 4.4.2013 20:30

Mmakkee kirjoitti:Laitat sen millä saat squishin kohalleen. Jos katupyörä ni laita tiivisteet pöydälle viereen ja sitten eiku entten tentten. Eli ei sillä niin väliä.

Jees kiitän!
halloalles
Pyörä:
Oranssi
Paikkakunta:
Pasila, Helsinki
Liittynyt:
14.4.2011 15:59
Re: KTM EXC 125

ViestiKirjoittanut halloalles » 4.4.2013 21:52

Mites tota takaiskaria oikeen korotetaan? Onko se siihen tarkotettu työkalu pakollinen vai onko muitakin keinoja?
SimplemÄÄn
Pyörä:
701 SM, FC 450, TE 300
Paikkakunta:
Nurmijärvi
Liittynyt:
26.10.2008 21:27
Re: KTM EXC 125

ViestiKirjoittanut SimplemÄÄn » 4.4.2013 22:18

Korottaminen ei ole kyllä mahdollista ilman pidempää iskaria, mutta tarkoitat varmaan jousen esijännityksen kiristämistä?

Se onnistuu joko ruuvimeisselillä tai tuurnalla koputtelemalla sitä jousen lukkorengasta kireämmälle. muistaa vaan avata sen pienen 6kolo pultin ennen säätöä.
popo
Pyörä:
KoottavaToriMopo
Liittynyt:
4.6.2009 17:52
Re: KTM EXC 125

ViestiKirjoittanut popo » 5.4.2013 20:01

tietääkös joku viisas takaiskarin alapään laakerin numeroo kun sitä ei varaosakirjassa mainita?