KTM EXC 125

skörppä
Liittynyt:
9.7.2018 14:55
Re: KTM EXC 125

ViestiKirjoittanut skörppä » 26.8.2018 1:06

eli lootaöljyä laitetaan 0,7l vaikka mahtuis 2l?
Heikkmi
Liittynyt:
8.6.2017 6:14
Re: KTM EXC 125

ViestiKirjoittanut Heikkmi » 26.8.2018 12:23

skörppä kirjoitti:eli lootaöljyä laitetaan 0,7l vaikka mahtuis 2l?
Kyllä
0.7L

Lähetetty minun Nokia 6.1 laitteesta Tapatalkilla
pösöjäbä
Pyörä:
Peugeot XPS SM 2007, Fude Crossi 110cc
Paikkakunta:
Vaasa
Liittynyt:
18.6.2015 16:24
Re: KTM EXC 125

ViestiKirjoittanut pösöjäbä » 1.9.2018 22:05

Tuli tossa rempattua kokonaan piikkinen kotari ja nyt olis kysyttävänä sellasta että onko ihan normaalia että rempan jälkeen (jokainen alakerran laakeri ja stefa vaihdettiin) vesipumppu luultavasti pyörii vähän raskaasti joten puristukset ovat erittäin jäykät? Onko siis haittaa jos vesipumppu pyörii vähän raskaasti luulis sel kyl tost vetristyvän vai???
Murska
Liittynyt:
8.8.2011 20:37
Re: KTM EXC 125

ViestiKirjoittanut Murska » 2.9.2018 6:55

Kasattu väärin tms, uudestaan auki ja katso mikä ahdistaa. Pitää pyöriä kevyesti sormivoimin.
KivaTalliMopo
Pyörä:
KTM EXC 125 2010
Liittynyt:
26.6.2018 21:08
Re: KTM EXC 125

ViestiKirjoittanut KivaTalliMopo » 6.9.2018 19:23

mitenkäs ku mulla hankaa vissii toi vesipumpun siipiratas toho vesipumpun koppaan nii onko muilla ollu samaa ja jos on nii mite ootte korjannu
Simppaa_
Liittynyt:
8.4.2016 23:12
Re: KTM EXC 125

ViestiKirjoittanut Simppaa_ » 10.9.2018 16:49

KivaTalliMopo kirjoitti:mitenkäs ku mulla hankaa vissii toi vesipumpun siipiratas toho vesipumpun koppaan nii onko muilla ollu samaa ja jos on nii mite ootte korjannu

Onko akseli rattaineen yms painettu pohjaan asti ja onhan ratas oikeinpäin?

Miten tuota pakoaukonsäädintä tulisi säätää, kun tuntuu ettei vedä alhaalta juurikaan koneremontin jälkeen..? Ohjekirjasta ei löydy, kummallista sinänsä. :s
K_T_M
Pyörä:
KTM 125 EXC
Paikkakunta:
Oulu
Liittynyt:
4.9.2016 23:56
Re: KTM EXC 125

ViestiKirjoittanut K_T_M » 10.9.2018 21:09

Tämmöset ohjeet minä olen saanu:
Siinä oikealla puolella (putken puolella) putken ja kytkinkopan lähellä on semmonen pirun iso mutteri tai pultti tai korkki vai mikä ny liekään. Sen avaat ja sitten siinä sen ison molluskan kyljessä ulkopuolella (oikealle alas) osottaa semmonen pienempi pultti. Löysäät sitä jonku verran ja sit voit pyörittää sitä sen ison korkin alla olevaa hommaa jonka kyljet on tasaset ja muutoin pyöreä. En muista mihin suuntaan piti pyörittää että saa alavääntöä, mutta kokeilemalla selviää. Pyörität vaikka kierroksen eka toiseen suuntaan ja testaat ja sit huomaat että paraniko vai huononiko alavääntö. Kannattaa merkitä vaikka jollaki tussilla että missä asennossa oli alunperin.
K_T_M
Pyörä:
KTM 125 EXC
Paikkakunta:
Oulu
Liittynyt:
4.9.2016 23:56
Re: KTM EXC 125

ViestiKirjoittanut K_T_M » 11.9.2018 20:21

Muistitko kohdistaa sen pakoaukonsäätimen tapin sinne koloon kun asensit pytyn?
KivaTalliMopo
Pyörä:
KTM EXC 125 2010
Liittynyt:
26.6.2018 21:08
Re: KTM EXC 125

ViestiKirjoittanut KivaTalliMopo » 12.9.2018 17:00

Simppaa_ kirjoitti:
KivaTalliMopo kirjoitti:mitenkäs ku mulla hankaa vissii toi vesipumpun siipiratas toho vesipumpun koppaan nii onko muilla ollu samaa ja jos on nii mite ootte korjannu

Onko akseli rattaineen yms painettu pohjaan asti ja onhan ratas oikeinpäin?

Miten tuota pakoaukonsäädintä tulisi säätää, kun tuntuu ettei vedä alhaalta juurikaan koneremontin jälkeen..? Ohjekirjasta ei löydy, kummallista sinänsä. :s

se ratas ei munmielest voi olla väärinpäi mut kyl se ku kikkaili tarpeeks nii halus asettua sinne mut itekki jouduin pariin otteeseen avaa kytkinlohkon ku se pakoaukonsäätimen tappi meni aluks sillei et se jäi yläasentoon ja sit alaasentoon et se kannattaa kattoo siit pytyn kylessä olevasta "luukusta"
Simppaa_
Liittynyt:
8.4.2016 23:12
Re: KTM EXC 125

ViestiKirjoittanut Simppaa_ » 13.9.2018 20:42

K_T_M kirjoitti:Muistitko kohdistaa sen pakoaukonsäätimen tapin sinne koloon kun asensit pytyn?

Kyllä, sekään ei aluksi osunut täysin ja meni ns lomittain sen säätötangon kanssa, mutta sen kun sain kuntoon tuli tuo mieleen ettei vedä kuten aiemmin.

Edit: Mut kait tuohon löytyy sopiva säätö kokeilemalla.
K_T_M
Pyörä:
KTM 125 EXC
Paikkakunta:
Oulu
Liittynyt:
4.9.2016 23:56
Re: KTM EXC 125

ViestiKirjoittanut K_T_M » 17.9.2018 18:30

Jännä. Jos et oo koskenu säätöihin ja ne on aiemmin ollu hyvät nii miten voi olla nyt erilainen? Laitoitko sx/wiseco kampiakselin (kevyempi, vähemmän vääntävä(?))? Mulla tuntu männänvaihdon jälkeen että on vähemmän tehoa kaikkialla eikä nostanut vaihetta vaihtamalla enää keulaa. Sitten kokeilin tuota säätämistä eikä se auttanut. Jatkoin sitten aivan tavallisesti ajamista ja parin ajotunnin jälkeen oli tehot tullu takasin.
skörppä
Liittynyt:
9.7.2018 14:55
Re: KTM EXC 125

ViestiKirjoittanut skörppä » 18.9.2018 20:33

Mikä tämä on? 4kpl pussissa.
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
Simppaa_
Liittynyt:
8.4.2016 23:12
Re: KTM EXC 125

ViestiKirjoittanut Simppaa_ » 18.9.2018 20:53

skörppä kirjoitti:Mikä tämä on? 4kpl pussissa.

Vanteiden holkit.

Ja: koneremontissa ei vaihtunut kampiakseli, mutta sx kampiakselissa on osa muovia joka tuo kierrosherkkyyttä tavanomaiseen exc verratuna. Vahingossa kyllä painoin sitä säätötankoa, mutta voi tuo kai olla että löystyy/väsyy ajan kanssa ja säädöt pääsee elämään.
skörppä
Liittynyt:
9.7.2018 14:55
Re: KTM EXC 125

ViestiKirjoittanut skörppä » 21.9.2018 18:34

millä helpoin tapa yrittää saada hajonneet öljypropun kierteet pitämään? locktitea kokeiltu.
vantic
Liittynyt:
5.7.2017 11:22
Re: KTM EXC 125

ViestiKirjoittanut vantic » 21.9.2018 19:03

skörppä kirjoitti:millä helpoin tapa yrittää saada hajonneet öljypropun kierteet pitämään? locktitea kokeiltu.

HELICOIL®plus kierteen korjaussarja