Juu minkäänlaisia ohjearvoja huolloille on vaikea sanoa koska rippuu niin paljon missä ajetaan ja miten.
Itse ajelen omalla kotkallani lähes ainoastaan metikössä höntsäenskaa ja huollankin pyörää sen mukaan. Noin 70-80h välein olen itse mäntää vaihtanut ja lootaöljyjä 5h välein kun tulee kytkintä sen verta ajossani käytettyä.
Oman käsityksen mukaan tuo on ihan +-0 hommaa kuinka usein haluaa lootaöljyt vaihtaa, jos vaihtaa harvoin niin pitää aikaisemmin vaihtaa kytkimeen osat ja lootaan laakerit.
Itselläni ei taidot/motivaatio riittänyt täydelliseen koneremonttiin joten käytin liikkeessä 250h kohdalla, sielä huoltoukko kehuikin että vissiin vaihdat aika useesti öljyt kun kytkin on kuin uusi.
Malagutisti kirjoitti:Polttoainekuluihin kannattaa huomioida vaatimus laadukaasta 2-t öljystä!
Yhdyn tähän mutta lisään vielä sen että moni ei ota huomioon sitä että ilmansuodattimen pitäminen likaisena kuluttaa nopeammin yläkertaa kuin vähän laaduttomamman 2t-öljyn käyttö. Ihmetellään kun on satsattu 15€/litra hintaiseen 2t-öljyyn ja sylinterissä paljon skraiduja kun on ajettu paskasella suodattimella.