Yamaha WR125X/R

^DeeTee^
Pyörä:
Yamaha DT 50x, Yamaha WR 125x
Liittynyt:
23.10.2011 19:59
Re: Yamaha WR125X/R

ViestiKirjoittanut ^DeeTee^ » 13.7.2013 12:45

SMink kirjoitti:
Kolmetoista kirjoitti:Eli powercommanderin (360€) ja säädättämisen (~80€) jälkeen tulee vajaa 100 euroa halvemmaks ostaa toi 180cc kuin 200cc.

Tässä oon miettinyt, että voi olla ettää saan sen power commanderin hommattua. Mutta jos säädätyksen 80€ niin vain silloin. Missä muka noin halvalla säädättä, kun oon googlaillun niin 250€ ois säädätys


Yamaha centterissä oli 80euroo pc säädätys ainakin kun kaveri säädätti siellä.
Ei oo yamahalla rajaa kun riemulla ajaa!
Murska
Liittynyt:
8.8.2011 20:37
Re: Yamaha WR125X/R

ViestiKirjoittanut Murska » 13.7.2013 12:49

Ruiskulla haetaan parempaa hyötysuhdetta sekä pienemmät päästöt, käytännössä tarkempaa polttoaineen annostelua mihin kaasarilla pystytään. Miinuksena tulee monesti keinotekoisen oloinen ja kulmikas kaasutuntuma, plussana moottorin reagointi kaasuun.

Omassa KTM:ssä pääsen säätämään lähes kaikkea läppärin kanssa. Polttoainekartattoihin en koske kun ei ole dynoa mutta kaasukäyrät/progressiot ja tehot pystyn säätämään, näihin jälkimmäisiin ei kyetä millään kaasarilla ja sen säädöillä, vieläpä niin että ajossa on kytkimen kautta vaihdettavissa 3 erilaista progressiota/tehoa.

Käytännössä 11kw 4T koneessa ruisku on mielestäni turha, se ei tee mitään sen paremmin kun vastaavassa koneessa oleva kaasari. Isommat ja tehokkaammat koneet on sitten asia erikseen.
Prätkä jätkä
Pyörä:
KTM 390 Duke ABS -13 EX: KTM 125 Duke -11, Fude Classic 50 -07
Paikkakunta:
Hyvinkää
Liittynyt:
6.5.2009 19:37
Re: Yamaha WR125X/R

ViestiKirjoittanut Prätkä jätkä » 13.7.2013 14:14

SMink kirjoitti:Tässä oon miettinyt, että voi olla ettää saan sen power commanderin hommattua. Mutta jos säädätyksen 80€ niin vain silloin. Missä muka noin halvalla säädättä, kun oon googlaillun niin 250€ ois säädätys

Kannattaa kysyä penkitysfirmasta tarjous, joka sisältää pc:n + säädätyksen ni saattaa päästä halvemmalla.
Ei ole riemulla rajaa kun Dukella ajaa
Kolmetoista
Pyörä:
Nelipyöräinen
Paikkakunta:
Seinäjoki
Liittynyt:
12.9.2010 19:06
Re: Yamaha WR125X/R

ViestiKirjoittanut Kolmetoista » 13.7.2013 17:30

Sitä odotellessa että mopoja ruvetaan tekemään 4T ruiskukoneella, päästöt vähenee, maailma pelastuu jne. :roll: Näille kevareille taitaa olla joku yhteinen päästöraja, mitä ne ei saa ylittää? Niin kauan kannattais tehdä nämäkin Yamahan nelarit kaasarikoneella kun EU:ssa taas keksitään tiukentaa näitä rajoja. Itellänikin on WR ollu, paljon mielummin oisin sen kaasarilla ottanu, jos olis saanu valita.
Motot.net Galleria
Moottorit.net Galleria
MYYDÄÄN 17" ja 18" Supermotorenkaita
Kemmumies
Paikkakunta:
Sotkamo
Liittynyt:
9.7.2012 14:33
Re: Yamaha WR125X/R

ViestiKirjoittanut Kemmumies » 13.7.2013 19:28

Väärä hälytys tästä lohkojutusta! Hyvin oli pysynyt kemiallinen metalli paikoillaan. Se mössö oli ketjurasvan ja lian seosta. Anteeksi kaikille jotka auttoivat tässä turhaan.
Prätkä jätkä
Pyörä:
KTM 390 Duke ABS -13 EX: KTM 125 Duke -11, Fude Classic 50 -07
Paikkakunta:
Hyvinkää
Liittynyt:
6.5.2009 19:37
Re: Yamaha WR125X/R

ViestiKirjoittanut Prätkä jätkä » 13.7.2013 19:40

Kolmetoista kirjoitti:Sitä odotellessa että mopoja ruvetaan tekemään 4T ruiskukoneella, päästöt vähenee, maailma pelastuu jne. :roll: Näille kevareille taitaa olla joku yhteinen päästöraja, mitä ne ei saa ylittää?

Euro4 päästörajat on jo tiedossa ja parin vuoden sisään tulossa voimaan, ne alkaa olla jo niin tiukat et 2-tahteja on paha saada niistä läpi.

Nykyään on käytössä kaikissa 2-pyöräisisssä Euro3 päästöraja.

Autoissahan on jo Euro4 käytössä, ja kohta tulee Euro5 joka vituttaa kuorma-autoilijoita kun tulee tukkiintuvat egr:t yms. shittiä.
Ei ole riemulla rajaa kun Dukella ajaa
Zoubiih
Pyörä:
Yamaha WR 125x -09, Aprilia MX 125 -04, Skyteam ST50-3 -07
Paikkakunta:
Helsinki
Liittynyt:
9.7.2011 23:25
Re: Yamaha WR125X/R

ViestiKirjoittanut Zoubiih » 13.7.2013 22:49

lazziix kirjoitti:Ihan riippuu millasii meinaat akseleiden päihin vai matkustajan tapeista tai jotain muunlaisia.


Akseleiden päihin olin ajatellut :) ?
etzku97
Liittynyt:
25.9.2010 23:52
Re: Yamaha WR125X/R

ViestiKirjoittanut etzku97 » 14.7.2013 13:53

Tietääkö joku, että meneekö DT:n smoto vanteet weeraan? :roll:
nooa10
Pyörä:
Ex Yamaha Dt 50x 2006, Ex Skyteam St 125 Y, Ex Derbi DRD R, Ex Samurai 110cc, Orion CXR 200cc, Ex Suzuki Pv 60cc, Ex Husqvarna SMR 125
Paikkakunta:
Forssa, Kanta-Häme
Liittynyt:
24.11.2011 22:18
Re: Yamaha WR125X/R

ViestiKirjoittanut nooa10 » 14.7.2013 17:40

Terve. Voisko joku kertoo et kuinka paljon tämmösellä WR:n sylinterillä/männällä ajaa? Ja sit jos menis männän/pytyn vaihtamaan niin paljonko tulis hintaa olemaan? Itsellä käynyt mielessä hommata toi WR ja hinta sais olla max. 3500e.. Olisihan se aika herkkua ku saisi laitettuu Arrowin kokoputkiston + Power Commanderi. Ainakin saisi naapurin mummoilta palautetta takaisin :seko:

Aikaisemmissa viesteissä oli puhettä ruiskun/PC:n säätämisestä, Että onko tosiaan noin kallista?? :s Ja jos joku nyt vaan viitsisi kertoa, mitenkä siis PC käydään säätämässä? Ja mitä "vaikutusta" sillä on tehoihin.. Hintaa sillä on se suolanen 350e + säätäminen päälle.. Kuinka usein ruisku pitää käydä säätämässä?

Kiitoksia etukäteen
Alexir
Pyörä:
EX HusQ 125 SM -09 ,EX Yamaha DT 50 -07 & -09 ,EX KTM EXC 125 -09, EX Yamaha WR 183 -11,EX WR125 -12, EXC450 -04
Paikkakunta:
Loviisa
Liittynyt:
30.9.2011 18:05
Re: Yamaha WR125X/R

ViestiKirjoittanut Alexir » 14.7.2013 18:58

nooa10 kirjoitti:Terve. Voisko joku kertoo et kuinka paljon tämmösellä WR:n sylinterillä/männällä ajaa? Ja sit jos menis männän/pytyn vaihtamaan niin paljonko tulis hintaa olemaan? Itsellä käynyt mielessä hommata toi WR ja hinta sais olla max. 3500e.. Olisihan se aika herkkua ku saisi laitettuu Arrowin kokoputkiston + Power Commanderi. Ainakin saisi naapurin mummoilta palautetta takaisin :seko:

Aikaisemmissa viesteissä oli puhettä ruiskun/PC:n säätämisestä, Että onko tosiaan noin kallista?? :s Ja jos joku nyt vaan viitsisi kertoa, mitenkä siis PC käydään säätämässä? Ja mitä "vaikutusta" sillä on tehoihin.. Hintaa sillä on se suolanen 350e + säätäminen päälle.. Kuinka usein ruisku pitää käydä säätämässä?

Kiitoksia etukäteen

25-35tkm/mäntä ja pytyllä varmaan ikuisesti jos ei leikkaa.
150€ tais olla mäntä paikallisesta centteristä.

onhan se kallista mutta kun saat säätöihin niin pyörä toimii paremmin, ei käy laihalla ja saat lisähepan :seko:
kerran kun säädätät ni se riittää.
YouTube kanava
[X] M-Kortti [X] A1-Kortti [X] A2-Kortti [X] B-Kortti
lusikka6000
Liittynyt:
27.5.2012 14:46
Re: Yamaha WR125X/R

ViestiKirjoittanut lusikka6000 » 14.7.2013 19:30

mitä 150e mäntä? tässähän sama kone kun betassa ja betassa mäntä oli 99e? :D
http://www.betafinland.net/beta-varaosa ... manta.html
Alexir
Pyörä:
EX HusQ 125 SM -09 ,EX Yamaha DT 50 -07 & -09 ,EX KTM EXC 125 -09, EX Yamaha WR 183 -11,EX WR125 -12, EXC450 -04
Paikkakunta:
Loviisa
Liittynyt:
30.9.2011 18:05
Re: Yamaha WR125X/R

ViestiKirjoittanut Alexir » 14.7.2013 21:03

lusikka6000 kirjoitti:mitä 150e mäntä? tässähän sama kone kun betassa ja betassa mäntä oli 99e? :D
http://www.betafinland.net/beta-varaosa ... manta.html

okei PELKKÄ mäntä tais olla 80€ mut mäntä+männänrenkaat+öljyrengas = 150€ :)
YouTube kanava
[X] M-Kortti [X] A1-Kortti [X] A2-Kortti [X] B-Kortti
nooa10
Pyörä:
Ex Yamaha Dt 50x 2006, Ex Skyteam St 125 Y, Ex Derbi DRD R, Ex Samurai 110cc, Orion CXR 200cc, Ex Suzuki Pv 60cc, Ex Husqvarna SMR 125
Paikkakunta:
Forssa, Kanta-Häme
Liittynyt:
24.11.2011 22:18
Re: Yamaha WR125X/R

ViestiKirjoittanut nooa10 » 14.7.2013 22:28

Alexir kirjoitti:25-35tkm/mäntä ja pytyllä varmaan ikuisesti jos ei leikkaa.
150€ tais olla mäntä paikallisesta centteristä.

onhan se kallista mutta kun saat säätöihin niin pyörä toimii paremmin, ei käy laihalla ja saat lisähepan :seko:
kerran kun säädätät ni se riittää.


Asia selvä. Eli jos ostan noin. 20 000km ajetun WR:n niin kannattaa varautua ostamaan ainakin uusi mäntä. Entäs sitten alakerta? Tarviiks sinne tehdä mitään?

Ja sit tosta säätämisestä vielä, niin kannattaako vain käydä säädättämässä ruisku, vai maksaa suolaiset 350e PELKÄSTÄ Power Commanderista? Aika kova hinta tolla PC:llä :eek:
SMink
Pyörä:
Yamaha WR 180cc -09. Ruoska super 9 -01
Paikkakunta:
Vantaa
Liittynyt:
25.2.2012 0:53
Re: Yamaha WR125X/R

ViestiKirjoittanut SMink » 14.7.2013 22:48

Joo männän vaihto on edessä. Ja sulla pitää olla se power commander, että saa sen ruiskun säädettyä.
Alexir
Pyörä:
EX HusQ 125 SM -09 ,EX Yamaha DT 50 -07 & -09 ,EX KTM EXC 125 -09, EX Yamaha WR 183 -11,EX WR125 -12, EXC450 -04
Paikkakunta:
Loviisa
Liittynyt:
30.9.2011 18:05
Re: Yamaha WR125X/R

ViestiKirjoittanut Alexir » 14.7.2013 22:56

nooa10 kirjoitti:
Alexir kirjoitti:25-35tkm/mäntä ja pytyllä varmaan ikuisesti jos ei leikkaa.
150€ tais olla mäntä paikallisesta centteristä.

onhan se kallista mutta kun saat säätöihin niin pyörä toimii paremmin, ei käy laihalla ja saat lisähepan :seko:
kerran kun säädätät ni se riittää.


Asia selvä. Eli jos ostan noin. 20 000km ajetun WR:n niin kannattaa varautua ostamaan ainakin uusi mäntä. Entäs sitten alakerta? Tarviiks sinne tehdä mitään?

Ja sit tosta säätämisestä vielä, niin kannattaako vain käydä säädättämässä ruisku, vai maksaa suolaiset 350e PELKÄSTÄ Power Commanderista? Aika kova hinta tolla PC:llä :eek:

Alakerta kestää, joillakin on YZF-R pyörissä tosin mennyt runkolaakerit (?) hajalle isoilla kilsoilla?

Ota yhteyttä johonkin firmaan mikä penkittää/säädättää ja kysyt tarjouksen PC + säädätykselle, uskosin että halvinta sillein :)
YouTube kanava
[X] M-Kortti [X] A1-Kortti [X] A2-Kortti [X] B-Kortti