Husqvarna SMS 4 125 & TE 125

Murska
Liittynyt:
8.8.2011 20:37
Re: Husqvarna SMS 4 125 & TE 125

ViestiKirjoittanut Murska » 1.11.2013 22:39

Huohotinletkuun voi tehdä pituus suunnassa sentin-parin viilto lähelle moottoria. Jos huohotinletku pääsee jäätymään niin paineet pääsee karkaamaan viillon kautta eikä pullauta letkua pois paikaltaan ja öljyjä koneen ulkopuolelle.
R1KS4
Pyörä:
(EX) Husqvarna SMS 4 125 Hermunen, (EX) Derbi DRD Pro R, (EX) Samurai 110cc
Liittynyt:
8.4.2011 22:45
Re: Husqvarna SMS 4 125 & TE 125

ViestiKirjoittanut R1KS4 » 1.11.2013 23:07

Tätä vähän pelkäsinkin, ei ookkaa niin yksinkertasta, että vaan renkaat alle ja menoks. :D
Osaisko joku hinnotella koko projektin?

Pyörä olisi yöt lämpimässä tallissa, aamulla klo 7.45 kouluun (matkassa menee 10-15min), pyörä seisoo koulun pihassa klo 14.20-15.45 asti ja siitä sitten kotiin.
AceFin Moderaattori
Pyörä:
Skyteam Monkey 125cc-->160cc -07, 525 EXC -03, GSX600F -91
Paikkakunta:
Helsinki
Liittynyt:
20.4.2011 19:45
Re: Husqvarna SMS 4 125 & TE 125

ViestiKirjoittanut AceFin » 1.11.2013 23:16

Renkaathan tuossa se on suurin investointi, mutta tässä nyt jonkunlainen lista:
-renkaat 300€
-suuttimet 10€
-kahvapussit (omasta mielestä riittää pelkät pussit, kahvalämppärit ei pakolliset) 14€
-öljy 15€

=eiköhän tuosta 350€ selviä.

Viillon tekeminen ja syylärin peittäminen ei maksa mitään ja oletan, että tallista löytyy ns. perusvarusteet (CRC:t yms.).
EXC 525 || Youtube-kanava
"Kuka teistä finninaamoista nussi mun hanskat?" -MP
R1KS4
Pyörä:
(EX) Husqvarna SMS 4 125 Hermunen, (EX) Derbi DRD Pro R, (EX) Samurai 110cc
Liittynyt:
8.4.2011 22:45
Re: Husqvarna SMS 4 125 & TE 125

ViestiKirjoittanut R1KS4 » 2.11.2013 0:11

Joo selvä homma. Kuinkas hyvin sitä sitten pysyy pystyssä? :D Kokemusta vain 110cc Samuraista talviolosuhteissa nappuloilla. No jos lyhyt testi Derbillä nappuloilla myös lasketaan, eipä ollut pitoa (en kaatunut sentään).
Murska
Liittynyt:
8.8.2011 20:37
Re: Husqvarna SMS 4 125 & TE 125

ViestiKirjoittanut Murska » 2.11.2013 8:13

Pystyssä pysyminen on renkaista kiinni, hyvillä piikeillä pito on kuin kesäisellä soratiellä, jopa parempi. Kannattaa tosiaan soittaa Kisarenkaaseen tai Satapiikkiin ja kertoa minkälaista ajoa sulle tulee niin he tietävät minkälaiset renkaat on sulle parhaat.
R1KS4
Pyörä:
(EX) Husqvarna SMS 4 125 Hermunen, (EX) Derbi DRD Pro R, (EX) Samurai 110cc
Liittynyt:
8.4.2011 22:45
Re: Husqvarna SMS 4 125 & TE 125

ViestiKirjoittanut R1KS4 » 2.11.2013 16:51

Näin ajattelinkin. Mites ruostuminen?
Prätkä jätkä
Pyörä:
KTM 390 Duke ABS -13 EX: KTM 125 Duke -11, Fude Classic 50 -07
Paikkakunta:
Hyvinkää
Liittynyt:
6.5.2009 19:37
Re: Husqvarna SMS 4 125 & TE 125

ViestiKirjoittanut Prätkä jätkä » 2.11.2013 19:52

Kotarin ohjekirja sanoo, että pyörä pitäisi huuhdella ajon jälkeen kylmällä vedellä jotta ei pääse maantiesuola nakertamaan, ja nimenomaan kylmää vettä eikä lämmintä joka tehostaa ruostumista.

Mutta eiköhän se pari vuotta pyörä kestä kun rasvaa kaikki vaijerit ja liikkuvat paikat hyvin ennen talvea, ja ruiskii vaikka wd40 tms. yleisöljyä paikkoihin jotka on varmasti suolan armoilla.
Ei ole riemulla rajaa kun Dukella ajaa
AceFin Moderaattori
Pyörä:
Skyteam Monkey 125cc-->160cc -07, 525 EXC -03, GSX600F -91
Paikkakunta:
Helsinki
Liittynyt:
20.4.2011 19:45
Re: Husqvarna SMS 4 125 & TE 125

ViestiKirjoittanut AceFin » 2.11.2013 21:03

Huuhtelu olis kyllä hyvä, nimittäin toi suola tekee kyllä hyvin nopeasti selvää. En tiedä kuinka nämä laadukkaammat vehkeet kestää, mutta kiinanmanki ei kyllä oikein kestä. Vanteet ihan ruostuneet, taka(rumpu)jarru ruostui kiinni, iskarit ihan ruosteessa, töötti ruostui puhki ja niin edelleen. Muutenkin yleisesti ruostetta vähän siellä täällä.
EXC 525 || Youtube-kanava
"Kuka teistä finninaamoista nussi mun hanskat?" -MP
Prätkä jätkä
Pyörä:
KTM 390 Duke ABS -13 EX: KTM 125 Duke -11, Fude Classic 50 -07
Paikkakunta:
Hyvinkää
Liittynyt:
6.5.2009 19:37
Re: Husqvarna SMS 4 125 & TE 125

ViestiKirjoittanut Prätkä jätkä » 2.11.2013 21:33

Juu, eihän nuo autotkaan suojaamatta kestä kunnolla, ja kiinalaisetkaan ei oikeen ymmärrä ruostesuojauksen päälle.

Mutta ei näistä tosiaan tiedä, kun suolauksen määräkin riippuu paljon siitä missä päin ajelee.
Ei ole riemulla rajaa kun Dukella ajaa
R1KS4
Pyörä:
(EX) Husqvarna SMS 4 125 Hermunen, (EX) Derbi DRD Pro R, (EX) Samurai 110cc
Liittynyt:
8.4.2011 22:45
Re: Husqvarna SMS 4 125 & TE 125

ViestiKirjoittanut R1KS4 » 3.11.2013 0:32

Ei täällä varmaan hirveästi suolata, ei kuitenkaan mikään suurkaupunki.

En vain viitsisi pyörää ''pilata''.
Blacklake
Pyörä:
KTM 690 SMC -16
Paikkakunta:
Evijärvi
Liittynyt:
26.9.2012 15:59
Re: Husqvarna SMS 4 125 & TE 125

ViestiKirjoittanut Blacklake » 3.11.2013 22:17

Kertokaapas miten saan kyseisen laitoksen vuosimallin tietoon?
Uutena tämä laitos Jokiniemeltä ostettu, ei oo tullut mieleen kysyä vuosimallia ja rekisteriotteessa lukee vain käyttöönottopäivä. Rungosta olen sitä tekstiä tiiraillut mutta ei se yhtään sen enempää valaise.
Stål
Pyörä:
Husaberg FS 570, EX: KTM EXC450, EX: Husqvarna Sms 4 -10
Paikkakunta:
Helsinki
Liittynyt:
2.6.2011 14:40
Re: Husqvarna SMS 4 125 & TE 125

ViestiKirjoittanut Stål » 3.11.2013 22:22

Runkonumeron perusteella voi varmaan Mp-Racingiltä kysyä, jos ei netissä ole sellasta hakukonetta kuin KTM:llä.
Husaberg FS 570
AceFin Moderaattori
Pyörä:
Skyteam Monkey 125cc-->160cc -07, 525 EXC -03, GSX600F -91
Paikkakunta:
Helsinki
Liittynyt:
20.4.2011 19:45
Re: Husqvarna SMS 4 125 & TE 125

ViestiKirjoittanut AceFin » 3.11.2013 22:38

Muistaakseni ohjekirjassa oli tuosta runkonumerosta juttua, kattelepa sieltä.
EXC 525 || Youtube-kanava
"Kuka teistä finninaamoista nussi mun hanskat?" -MP
renze
Pyörä:
Husqvarna TE
Paikkakunta:
Tampere
Liittynyt:
8.6.2004 19:38
Re: Husqvarna SMS 4 125 & TE 125

ViestiKirjoittanut renze » 4.11.2013 0:28

Rungonnumerosta se selviää. Nämä pätevät SMS:lle:
2010 = ZKHA500ABAV000000
2011 = ZKHA500ABBV000000
2012 = ZKHA500ABCV000000

TE:ssä tuo ensimmäinen B kirjain on A. Tuosta 2010 vuosimallista en ole kuin 99% varma mutta 2011 ja 2012 pätee varmasti. Tiedot poimittu varaosakuvastoista. http://www.mp-racing.fi/images/varaosak ... 5_MY12.pdf

Ei kellään muuten sattuis oleen tarvetta edulliselle Leovincen putkistolle? http://www.motot.net/talli/osat/id59366/

E: typo
Viimeksi muokannut renze päivämäärä 8.11.2013 0:30, muokattu yhteensä 1 kerran
Blacklake
Pyörä:
KTM 690 SMC -16
Paikkakunta:
Evijärvi
Liittynyt:
26.9.2012 15:59
Re: Husqvarna SMS 4 125 & TE 125

ViestiKirjoittanut Blacklake » 4.11.2013 15:04

Kertokaapas mitä ruuvia pitäis vääntää että sais vähän rikkaammalle? nyt tämmönen 1-4c lämmintä ja tosi kosteaa niin tuo laitos kulje mihinkään. Kiihtyy niinku mopot ja pääsin eilen vitosella kyyryasennossa 85..