Hyvä pyörä se on. Kone on just niin kestävä kun omistajalla on tietotaitoa. Eli hyvissä käsissä kestää rääkkäystäkin, mutta jos mitään ei pyöristä tiedä ja esim, ei tajua lämmittää konetta, tai ei tiedä kaasarin säädöistä mitään ja kone käy liian laihalla tms. niin sitten ei mikään kaksitahtinen kestä. Itellä tuli just kymppitonni mittariin raptoriin ja mitään ongelmia ei ole ollut.zippaaja kirjoitti:No niin nyt olisi planetti hakusessa, ekaksi pitäisi vain saada selville mitenkälainen tälläinen laite käyttäytyy ja mitenkä tuo että onko kone mitenkä kestävä ja sitten ne heikotpaikat pyörässä? Kaikki viat ja plussat olisi hyvä tulla esille.
Sitten "tyyppiviat": eli laturi on aika heikkolaatuinen, pitkän ajoreissun jälkeisenä aamuna ei jaksa kovin kauaa sahata starttia, mutta jos kone on kunnossa ja oikeissa säädöissä niin eipä sitä starttia tarvitse kuin hipaista. Muita tyyppivikoja sitten ei oikeastaan olekkaan, mitä nyt nopeusmittari valehtelee aika reippaasti, mutta kun ostat sigman niin ei tarvitse nopeutta arvailla.
Männänvaihtoväli on suunnilleen 12000km. Ja normaali huoltoväli 6000km. Huoltoon kuuluu öljynvaihto, ilmanputsarin puhdistus ja tulpan voi vaihtaa jos siltä tuntuu. + sitten kaikkea pientä tarkistusta ja mutterin kiristystä.
Jos sattuu niin ihmeellisesti että ostamasi pyörä on kuristettu, niin täysitehoiseksi laittaminen on enemmän kuin helppoa. Alkukäyrässä on suppilo, joka on kahdella pisteellä kiinni ja irtoaa helposti, ja sitten pääsuutin pitäisi vaihtaa kokoon ~120-130.
Tankin koko on 12.5 litraa ja täysitehoisena kulutus on ~5-9litraa riippuen ajotavasta, perus matka-ajoa niin kuluttaa vähän, ja urku auki jollain mutkapätkällä niin kuluttaa paljon.
Pyörä on todella mukava ajaa, ei niin kyykky että paikat tulisi kipeäksi. Mutkapätkät on todella nannaa tämän pyörän kanssa, ja perus kaupunkipyörittely mukavaa, kun voi istua paljon pystymmässä kuin kyykyllä. Eli hyvä pyörä joka alalle. Pakoaukonsäädin on vakiona joten alhaaltakin löytyy vähän tehoja.
Suosittelen.