Cagiva Raptor 125

AJMK

ViestiKirjoittanut AJMK » 28.8.2005 11:13

zippaaja kirjoitti:No niin nyt olisi planetti hakusessa, ekaksi pitäisi vain saada selville mitenkälainen tälläinen laite käyttäytyy ja mitenkä tuo että onko kone mitenkä kestävä ja sitten ne heikotpaikat pyörässä? Kaikki viat ja plussat olisi hyvä tulla esille.
Hyvä pyörä se on. Kone on just niin kestävä kun omistajalla on tietotaitoa. Eli hyvissä käsissä kestää rääkkäystäkin, mutta jos mitään ei pyöristä tiedä ja esim, ei tajua lämmittää konetta, tai ei tiedä kaasarin säädöistä mitään ja kone käy liian laihalla tms. niin sitten ei mikään kaksitahtinen kestä. Itellä tuli just kymppitonni mittariin raptoriin ja mitään ongelmia ei ole ollut.

Sitten "tyyppiviat": eli laturi on aika heikkolaatuinen, pitkän ajoreissun jälkeisenä aamuna ei jaksa kovin kauaa sahata starttia, mutta jos kone on kunnossa ja oikeissa säädöissä niin eipä sitä starttia tarvitse kuin hipaista. Muita tyyppivikoja sitten ei oikeastaan olekkaan, mitä nyt nopeusmittari valehtelee aika reippaasti, mutta kun ostat sigman niin ei tarvitse nopeutta arvailla.

Männänvaihtoväli on suunnilleen 12000km. Ja normaali huoltoväli 6000km. Huoltoon kuuluu öljynvaihto, ilmanputsarin puhdistus ja tulpan voi vaihtaa jos siltä tuntuu. + sitten kaikkea pientä tarkistusta ja mutterin kiristystä.

Jos sattuu niin ihmeellisesti että ostamasi pyörä on kuristettu, niin täysitehoiseksi laittaminen on enemmän kuin helppoa. Alkukäyrässä on suppilo, joka on kahdella pisteellä kiinni ja irtoaa helposti, ja sitten pääsuutin pitäisi vaihtaa kokoon ~120-130.

Tankin koko on 12.5 litraa ja täysitehoisena kulutus on ~5-9litraa riippuen ajotavasta, perus matka-ajoa niin kuluttaa vähän, ja urku auki jollain mutkapätkällä niin kuluttaa paljon.

Pyörä on todella mukava ajaa, ei niin kyykky että paikat tulisi kipeäksi. Mutkapätkät on todella nannaa tämän pyörän kanssa, ja perus kaupunkipyörittely mukavaa, kun voi istua paljon pystymmässä kuin kyykyllä. Eli hyvä pyörä joka alalle. Pakoaukonsäädin on vakiona joten alhaaltakin löytyy vähän tehoja.

Suosittelen.
zippaaja
Pyörä:
Suzuki

ViestiKirjoittanut zippaaja » 28.8.2005 12:47

Kiitos kiitos. Tämä oli enemmän kun tarpeeksi. Hyvin kattava info. Joo tuo kuullostaa juuri siltä mitä nyt on haettava. Ajoasento ja pyörän muodot ovat juuri passelit. Ei tuossa siis mitään kovin kummosia tyyppivikoja näytä olevan ja koska on cagivan koneella niin uskon että on äkänen. Huoltaa sitä pitää tietysti ja hellällä kädellä niin varmana pysyy hyvänä. Mitenkäs sitten että mahtuuko tuohon penkiin se toinenkin istumaan hyvin? Tuollainen pyörä kuullostaa todella täydelliselle meikäläisen asenteelle ja lookille.

Kiitos AJMK kattavasta tietopaketista.
AJMK

ViestiKirjoittanut AJMK » 28.8.2005 13:59

zippaaja kirjoitti:Kiitos kiitos. Tämä oli enemmän kun tarpeeksi. Hyvin kattava info. Joo tuo kuullostaa juuri siltä mitä nyt on haettava. Ajoasento ja pyörän muodot ovat juuri passelit. Ei tuossa siis mitään kovin kummosia tyyppivikoja näytä olevan ja koska on cagivan koneella niin uskon että on äkänen. Huoltaa sitä pitää tietysti ja hellällä kädellä niin varmana pysyy hyvänä. Mitenkäs sitten että mahtuuko tuohon penkiin se toinenkin istumaan hyvin? Tuollainen pyörä kuullostaa todella täydelliselle meikäläisen asenteelle ja lookille.

Kiitos AJMK kattavasta tietopaketista.
Planetin takapenkki on vähän saman mallinen kun rs:än eli sellanen pyöreä joka viettää taakseppäin, raptoriin muuttivat takapenkin tasaiseksi. Kädensijat on melko hyvät, mutta paremmin pysyy kun pitää kiinni kuskista. Jalkatapit on kyytiläiselle melko ylhäällä, mutta ei ihan niin ylhäällä kuin mitossa. Kyllä ainakin raptorin takapenkillä on pärjätty hyvin, mutta planetissa hiukan vähentää mukavuutta se "pallopenkki".
Latex

ViestiKirjoittanut Latex » 30.8.2005 22:00

Tuleeko ensi vuoden Raptoriin mitään muutoksia tämän vuoden malliin verrattuna?
tansssi

ViestiKirjoittanut tansssi » 30.8.2005 22:17

Zippaaja, mulla ois hieman rakennettu Planetti myynissä.
http://nettimoto.com/viewVehicle.php?reg_no=ji158
Kone täysin remontoitu, uutta maalia pinnassa ja jopa "pallopenkki" siloitettu :D
Soita, jos kiinnostuit!

Ja tohon kyydittämiseen..
Mitä itse olen kyyditetyiltä kysellyt , niin pyöreällä penkillä oli hieman epämukava istua, niinkuin AJMK sanoikin. Kuulemma tuntui, että valuisi ja tippuisi kyydistä.
Nykyään on kuulemma paljon parempi istua.
Niistä kahvoista ei kuulemma taas voi pitää kiinni, (isot henkilöt erikseen) koska ovat liian alhaalla verrattuna jalkatappehin, joten kuskista on paras ja helpoin pitää kiinni.

Moottorin ja tekniikan osalta yhdyn täysin AJMK:n tekstiin, vaikka itsellä onkin pari vuotta vanhempi peli. Käy ja kukkuu, kunhan vaan jaksaa huoltaa ja lämmitellä.
kahvis

ViestiKirjoittanut kahvis » 5.9.2005 16:11

Kuinka hyvä toi kuriton vakio putki tossa planetissa on? kun otin kurit pois. kyllä se ihan kiihtyy hyvin. mutta ei se mitään rajua yhtäkkistä nykäsevää piikkiä ota ollenkaan. se vaan lähtee kiihtyyn vähän nopeempaa. ja kulkee sen 150km/h. ja tuulen vastus on kyl aika mukava siinä vauhdissa :) niin onko toi vakio putki kuinka laadukas. en ole ajanu millään muulla täystehosella piikillä niin ei ole tietoo, mutta lueskelin että ainakin mitoon tulee vaan pari heppaa enemmän teharilla, en tiiä onko planetissa sitten saman luonteinen putki.
Motoilija

ViestiKirjoittanut Motoilija » 5.9.2005 18:57

Noniin... Tuli sitten ostettua tällainen raptori :) Tosi ketterältä vaikutti kyllä koeajossa. Tykkäsin todella.
OlmA

ViestiKirjoittanut OlmA » 5.9.2005 19:22

Jos on joku kiinnostunu ostamaan raptorin nii tos on linkkiä--> http://www.mototalli.net/10756

Tehoputken ja derbin maskin kera..
Liikkuu todella pirteästi, niinku monet raptorin/planetin omistajat tietääkin.. ;P
AJMK

ViestiKirjoittanut AJMK » 5.9.2005 20:08

kahvis kirjoitti:Kuinka hyvä toi kuriton vakio putki tossa planetissa on? kun otin kurit pois. kyllä se ihan kiihtyy hyvin. mutta ei se mitään rajua yhtäkkistä nykäsevää piikkiä ota ollenkaan. se vaan lähtee kiihtyyn vähän nopeempaa. ja kulkee sen 150km/h. ja tuulen vastus on kyl aika mukava siinä vauhdissa :) niin onko toi vakio putki kuinka laadukas. en ole ajanu millään muulla täystehosella piikillä niin ei ole tietoo, mutta lueskelin että ainakin mitoon tulee vaan pari heppaa enemmän teharilla, en tiiä onko planetissa sitten saman luonteinen putki.
Joo ei siinä mitään hirveetä repäsyä kuulukkaan tulla vaan tehoa tulee tasasesti enemmän, ja kiertää paljon enemmän. Just tuola huippukierroksilla on sitten parhaat tehotkin. Muistit kai pääsuuttimen vaihtaa?

Niin ja huiput raptorilla tasasella omaan mittariin on ~170-175 jolloin sigma näyttää ~145. Parhaimmillaan oon saanut 155.8km/h sigmaan motarilla lievään alamäkeen muna-asnnossa maskin takana piilossa, oma mittari näyttää tolloin jo +180. Eli astetta tarkempi mittari :D
kahvis

ViestiKirjoittanut kahvis » 5.9.2005 20:44

miksi se ei mee kun 150km/h sitä (jos mulla on tarkempi mittari :) ;) ) ? :F onko sullakin kurit pois vai tehari? joo laitoin 130 suuttimen kun 125 oli loppu. tosin tyhjäkäynti suutinta en vaihtanu.
AJMK

ViestiKirjoittanut AJMK » 5.9.2005 20:47

kahvis kirjoitti:miksi se ei mee kun 150km/h sitä (jos mulla on tarkempi mittari :) ;) ) ? :F onko sullakin kurit pois vai tehari? joo laitoin 130 suuttimen kun 125 oli loppu. tosin tyhjäkäynti suutinta en vaihtanu.
Tyhjä vakioputki. Tosin maski voi mulla auttaa vähän kun sen taakse pääsee piiloon. Ja mullakin on 130 pääsuutin, ja vakio tyhjäkäynti, eli 65 taitaa olla.
OlmA

ViestiKirjoittanut OlmA » 5.9.2005 21:02

Teharin kera ottaa ihan kiitettävän tehopiikin.. ;P
kahvis

ViestiKirjoittanut kahvis » 6.9.2005 18:13

AJMK kirjoitti:
kahvis kirjoitti:miksi se ei mee kun 150km/h sitä (jos mulla on tarkempi mittari :) ;) ) ? :F onko sullakin kurit pois vai tehari? joo laitoin 130 suuttimen kun 125 oli loppu. tosin tyhjäkäynti suutinta en vaihtanu.
Tyhjä vakioputki. Tosin maski voi mulla auttaa vähän kun sen taakse pääsee piiloon. Ja mullakin on 130 pääsuutin, ja vakio tyhjäkäynti, eli 65 taitaa olla.

Mittasin tänään GPSällä niin 136km/h tulee selkäsuoranan, pienessä kyyryssä (ei muna asento ;) ). en tiiä miks ei riitä potku :)
AJMK

ViestiKirjoittanut AJMK » 6.9.2005 18:42

kahvis kirjoitti:
AJMK kirjoitti:

Mittasin tänään GPSällä niin 136km/h tulee selkäsuoranan, pienessä kyyryssä (ei muna asento ;) ). en tiiä miks ei riitä potku :)
No eipä tossa oo ku ~10km/h eroa mitä minä saan sigmaan muna-asennossa maskintakana piilossa (siis tasaisella). Ja mulla on muuten takarattaassa piikki vähemmän, vaikka eihän se paljoa vaikuta.
Ecgu

ViestiKirjoittanut Ecgu » 7.9.2005 19:19

onkos jollain tietoa että tuleeko ensi vuoden malliin jotain uutta??
http://www.motot.net/forum/viewtopic.php?t=57776
^^porilaiset