pistoolisankari: Minä oon käyttäny hondassa motulin 5100 10w40 moottoripyörien moottoriöljyä. On toiminut todella hyvin eikä ongelmia moottorin kanssa ole ilmennyt edes todella kuumana. Viime kesänä tosin honda söi hieman öljyä, mutta siitä lisää kohta.
Tume34: Mulla oli viime kesänä samaa ongelmaa, kuin sinulla että vasen pytty savutti hieman ja kuten jo mainitsin kone söi pikkasen öljyä. Keväällä 2004 kun ajelin ensimmäisiä kertoja seisonnan jälkeen niin savutus oli reilumpaa varsinkin kylmänä, sitten siinä muistaakseni noin 300km ajon jälkeen savutus alkoi vähenemään ja sitten sitä ei juuri esiintynytkään, kuin aamulla kylmää konetta 1. kertaa käynnistettäessä. Tämäkin ongelma korjaantui viime talven aikana, kun tein koneremontin (hoonaus, uudet männät, venttiilien hionta sekä kaikki uudet yläkerran tiivisteet, sisältäen venttiilinvarren kumit) Itsekin olen melko varma, että savutus johtui juurikin noista venttiilinvarren kumeista. Toivottavasti "ongelma" korjaantuu myös sulla niiden vaihdolla.
btw on pitänyt pitää vähän taukoa näiltä foorumeilta, kun alkoi vituttamaan niin ankarasti se cbr topicin paskanjauhanta. Onneks meillä herrasmiehillä on täällä keskustelu pysynyt asiallisena
Edit: niin ja kaikkien cb:n omistajien jotka eivät ole asiaa vielä tarkastaneet, niin kannattaa se öljysihti puhdistaa, koska ei ole kuin puolen tunnin homma ja sillä saattaa säästää pitkän pennin (ja suuren vitutuksen). Tuttavapiirissäkin on esiintynyt pari noita öljysihdin tuokkoisuuden takia leikanneita hondia.