HM CRM Rotax 2T RR & Competition

laazeri
Pyörä:
Gasgas EC 300
Paikkakunta:
Compton
Liittynyt:
12.5.2009 16:15
Re: HM CRM Rotax 2T RR & Competition

ViestiKirjoittanut laazeri » 12.10.2011 14:42

No millähän periaatteella? :lol: 21tkm ajettu -07 "sähkösiika" husse itellä ja tuorevoitelu ollut uudesta asti toiminnassa, eipä ole kilkannut kertaakaan. Joo toki jotkut on hajoillut mutta suurin syy näihin leipomisiin on jokin ihan muu. Lähinnä kuskin "taidottomuus" joko huoltaa pyörää oikein tai ajotyyli päin vittuja.
liinA
Pyörä:
HM CRM Derapage Competition 2T 125, ex HM-mopo
Paikkakunta:
Järvenpää
Liittynyt:
5.11.2009 19:51
Re: HM CRM Rotax 2T RR & Competition

ViestiKirjoittanut liinA » 12.10.2011 21:19

No ensinnäkin se öljypumppu on suurin syy näihin hajoamisiin, pyörä oli säädetty vähän turhankin rikkaalle ja ajotyylissä ei pitäisi olla mitään valittamista.. Onko husses tt vai vakio?
laazeri
Pyörä:
Gasgas EC 300
Paikkakunta:
Compton
Liittynyt:
12.5.2009 16:15
Re: HM CRM Rotax 2T RR & Competition

ViestiKirjoittanut laazeri » 12.10.2011 21:36

Täystuhohan se on.
Tuotanin
Liittynyt:
19.6.2011 22:46
Re: HM CRM Rotax 2T RR & Competition

ViestiKirjoittanut Tuotanin » 12.10.2011 21:58

liinA kirjoitti:No ensinnäkin se öljypumppu on suurin syy näihin hajoamisiin, pyörä oli säädetty vähän turhankin rikkaalle ja ajotyylissä ei pitäisi olla mitään valittamista.. Onko husses tt vai vakio?


Aika syviltä näytti muuten noi naarmut pytyssä :s Pystyyköhän hoonaamaan?
liinA
Pyörä:
HM CRM Derapage Competition 2T 125, ex HM-mopo
Paikkakunta:
Järvenpää
Liittynyt:
5.11.2009 19:51
Re: HM CRM Rotax 2T RR & Competition

ViestiKirjoittanut liinA » 12.10.2011 23:46

Jep.. Toivotaan parasta, pelätään pahinta.
Moottori16
Pyörä:
Suzuki rm 250
Liittynyt:
23.10.2009 18:30
Re: HM CRM Rotax 2T RR & Competition

ViestiKirjoittanut Moottori16 » 13.10.2011 14:18

liinA kirjoitti:No ensinnäkin se öljypumppu on suurin syy näihin hajoamisiin, pyörä oli säädetty vähän turhankin rikkaalle ja ajotyylissä ei pitäisi olla mitään valittamista.. Onko husses tt vai vakio?


Suurin syy hajoamisiin on ettei kuski osaa. Joko säädöt huono tai sit ajotyylissä vikaa, koska ainakin hussessa ja vissiin tässäkin jos on sama tuorevoitelu pyörä sammuu jos tuorevoiteluun tulee jokin vika.
läskipää2000
Liittynyt:
24.9.2009 17:21
Re: HM CRM Rotax 2T RR & Competition

ViestiKirjoittanut läskipää2000 » 13.10.2011 14:37

Muutamalla kaverilla tää rotaxi HM tai sms husse ja ei oo kellään leiponu. Pitää muistaa vaa antaa sitä runtua :nörtti:
OziBo_
Pyörä:
Ei ole
Paikkakunta:
isokyrö
Liittynyt:
22.2.2007 16:25
Re: HM CRM Rotax 2T RR & Competition

ViestiKirjoittanut OziBo_ » 13.10.2011 20:50

Just perus: "Paska tuorevoitelu!!!! VOI *****!!!" Ja sitte vedellään moottorijarruja jne..
Tuotanin
Liittynyt:
19.6.2011 22:46
Re: HM CRM Rotax 2T RR & Competition

ViestiKirjoittanut Tuotanin » 13.10.2011 21:33

OziBo_ kirjoitti:Just perus: "Paska tuorevoitelu!!!! VOI *****!!!" Ja sitte vedellään moottorijarruja jne..


Tai sitten se tuorevoitelu on vaan paska.....

Pyörä sammuu jos johdon ottaa irti, ei se mitään vikaa tunnista.
OziBo_
Pyörä:
Ei ole
Paikkakunta:
isokyrö
Liittynyt:
22.2.2007 16:25
Re: HM CRM Rotax 2T RR & Competition

ViestiKirjoittanut OziBo_ » 13.10.2011 21:37

Mikä siitä tekee paskan jos muutama niistä hajoaa? Suurin osa leikkaamisista johtuu käyttäjän osaamattomuudesta, ainaki mitä kaupungilla kattelee kuinka porukka ajaa.. :roll:
Tuotanin
Liittynyt:
19.6.2011 22:46
Re: HM CRM Rotax 2T RR & Competition

ViestiKirjoittanut Tuotanin » 13.10.2011 22:22

OziBo_ kirjoitti:Mikä siitä tekee paskan jos muutama niistä hajoaa? Suurin osa leikkaamisista johtuu käyttäjän osaamattomuudesta, ainaki mitä kaupungilla kattelee kuinka porukka ajaa.. :roll:


Miksiköhän sitten esim Apriliat eivät leivo lähellekkään niin usein? Joko suuri osa hussen omistajista ovat tyhmempiä kuin Apriliakuskit, tai sitten pumppu on epäluotettava :eek:
läskipää2000
Liittynyt:
24.9.2009 17:21
Re: HM CRM Rotax 2T RR & Competition

ViestiKirjoittanut läskipää2000 » 13.10.2011 23:41

Tuotanin kirjoitti:
OziBo_ kirjoitti:Mikä siitä tekee paskan jos muutama niistä hajoaa? Suurin osa leikkaamisista johtuu käyttäjän osaamattomuudesta, ainaki mitä kaupungilla kattelee kuinka porukka ajaa.. :roll:


Miksiköhän sitten esim Apriliat eivät leivo lähellekkään niin usein? Joko suuri osa hussen omistajista ovat tyhmempiä kuin Apriliakuskit, tai sitten pumppu on epäluotettava :eek:

Jos ostaa tälläsen pyörän pitää olla vähän tietoa esim. tekniikasta miten toimii. Jos ei oo mitään hajua miten sähkönen öljypumppu (husse, kai tässäki?) toimii (ilmeisesti tunnistaa kaasun asennon) kannattaako sitä käyttää. Toiseksi Apriliassa on erilainen öljypumppu, joten ??? Edelleen täälläpäin ei oo kellään leiponu nää vehkeet, kannattaa vähä kattoo minkä värinen on esim. tulppa sun muuta.
Moottori16
Pyörä:
Suzuki rm 250
Liittynyt:
23.10.2009 18:30
Re: HM CRM Rotax 2T RR & Competition

ViestiKirjoittanut Moottori16 » 14.10.2011 15:05

Tuotanin kirjoitti:
OziBo_ kirjoitti:Mikä siitä tekee paskan jos muutama niistä hajoaa? Suurin osa leikkaamisista johtuu käyttäjän osaamattomuudesta, ainaki mitä kaupungilla kattelee kuinka porukka ajaa.. :roll:


Miksiköhän sitten esim Apriliat eivät leivo lähellekkään niin usein? Joko suuri osa hussen omistajista ovat tyhmempiä kuin Apriliakuskit, tai sitten pumppu on epäluotettava :eek:


Kuinka niin apriliat ei leivo yhtä usein? :lol: :lol: Niitä on ehkä 1/5 hussejen määrästä joten voi ollakki vähemmän jokka tulee siitä tänne kertoon.

Tuotanin kirjoitti:Tai sitten se tuorevoitelu on vaan paska.....

Pyörä sammuu jos johdon ottaa irti, ei se mitään vikaa tunnista.


Siis täh? Pyörä sammuu = se tunnistaa että tuorevoitelu ei toimi. Mitä kohtaa et tajunnu? :roll:
Kenopi_
Pyörä:
husse sms, ex dt
Liittynyt:
31.8.2009 21:44
Re: HM CRM Rotax 2T RR & Competition

ViestiKirjoittanut Kenopi_ » 14.10.2011 15:28

Kyllähän ton pitäis ecua heittää ruutuun, jos on tuorevoitelussa vikaa. Hyvin pelitti mullaki 13k, joista yli 5k TT:nä. Oli pakko vaihtaa seoksiin, koska tuli uus kaasari...

+ Aina ei kannata kaikke laittaa myöskään tuorevoitelun piikkiin, jos esimerkiksi on säädöt päin vittua en väitä että teillä olisi...
husq
liinA
Pyörä:
HM CRM Derapage Competition 2T 125, ex HM-mopo
Paikkakunta:
Järvenpää
Liittynyt:
5.11.2009 19:51
Re: HM CRM Rotax 2T RR & Competition

ViestiKirjoittanut liinA » 14.10.2011 15:45

Tuorevoitelu on tullut käyttöön noin 10? vuotta sitten ja sitä ennen ajettu aina seosvoitelulla. Jos verrattaisiin pyörää missä on seosvoitelu ja oikeat seokset tai tuorevoitelu, kumpi on luotettavampi?

Kuka niihin sähköihin luottaa jos pyörä toimii ilmankin, paremmin. En laita kokonaan syytä siihen tuorevoiteluun, on siinä kuskissakin varmasti jotain vikaa.. Pitäähän sitä pyörää välillä kenkiä huolella ettei mee ihan tukkoon eikä se siitä kuole. En kumminkaan harrasta mitään pyörän raiskausta ja osaan antaa kyllä ihan välikaasujakin enkä aja aina tuppi nurin. Kyllä pyörä kestää normaaliajoa, keuliminen tms on erikseen.

Se on se voitelu niissä pyörissä mikä vaikuttaa siihen kiinni leikkaamiseen suurimman osan, ja mikä sitä pyörää voitelee? Tuorevoitelu.

Nyt loppuu se offtopickitinä siitä tuorevoitelusta, se joko toimii tai ei toimi ja thats it. Jokaisen oma päätös pitääkö sen kiinni vai ei.