Yamaha DT 125R

Clutch
Liittynyt:
19.8.2010 8:57
Re: Yamaha DT 125R

ViestiKirjoittanut Clutch » 11.4.2012 22:20

Barreleye kirjoitti:Eikös tuon ypvs kiekon pitäisi matalilla kierroksilla mennä myötäpäivään ja sitten korkeille kierroksille mentäessä vastapäivään? Mulla se lähtee vetää ainoastaa vastapäivään eli toimiiko tuo jotenkin väärin? Hirveä tehokuoppa tuntuu olevan ennen piikkiä.. :s Eli noin 5-6 tonnin kierroksilla ei löydy mitään vetoja :(

Siis kun pistät virrat päälle sen pitäis puhdistaa itsensä tehdä ees takainen liike ja sitten palata täysin auki kohtaan eli siihen merkille. Sitte ku starttaat se kääntyy myötäpäivään ( oikealle ) että pakoaukko on kiinnipäin ja on riittävästi vastapainetta pysyäkseen käynnissä ja kun antaa jenkaa niin se kääntyy enemmän kohti aukiasentoa eli vastapäivään ( vasemmalle ).
http://www.youtube.com/watch?v=-4Xhmw5zIi4 Tasan tarkkaan tuollain sen kuuluu toimia.
Barreleye
Pyörä:
Dt 125r
Paikkakunta:
Kuopio
Liittynyt:
6.9.2010 18:11
Re: Yamaha DT 125R

ViestiKirjoittanut Barreleye » 11.4.2012 22:49

Juuri noin se minulla toimiikin, mutta ihmetyttää vaan tuo älytön tehokuoppa.. :eek:
Saari^
Pyörä:
Honda VFR '99
Paikkakunta:
Kallela [24/7]
Liittynyt:
6.8.2007 21:26
Re: Yamaha DT 125R

ViestiKirjoittanut Saari^ » 12.4.2012 9:37

Ei siinä pitäis ainakaan vakioputkella olla mitään tehokuoppia jos ypvs toimii normaalisti.
Mulla vetää tyhjäkäynniltä sinne 8k rpm tasasesti. Ite käytän kiihdyttäessä max.7k rpm, turha tota on enempää vinguttaa kun ei se kuitenkaan kulje :D
T0n1
Pyörä:
Aprilia 125RS ja tunturi tiger S(ikuisuus projektit)
Paikkakunta:
Laukaa
Liittynyt:
8.5.2009 19:03
Re: Yamaha DT 125R

ViestiKirjoittanut T0n1 » 12.4.2012 11:07

Barreleye kirjoitti:Juuri noin se minulla toimiikin, mutta ihmetyttää vaan tuo älytön tehokuoppa.. :eek:

Olisiko mahdollista että putkessa karstaa tms paskaa/lommo joka estää virtauksen tuolla tehoalueella, mistä taas johtuu hetkellinen tehon lasku?
Barreleye
Pyörä:
Dt 125r
Paikkakunta:
Kuopio
Liittynyt:
6.9.2010 18:11
Re: Yamaha DT 125R

ViestiKirjoittanut Barreleye » 12.4.2012 13:48

Koko putki on lommoton ja karstat poltettu viime kesänä. Tuo vakiovaimenninhan on sitä kuristavaa sorttia että saattaa tuo tehokuoppa siitäkin johtua. Mulla tehot loppuu vakioputkella siinä 9 tonnin jälkeen, mutta kiertää kyllä sinne 10 tonniin.
Mr_Simppa.
Pyörä:
Yamaha DT 125 SMR -02/7. Aprilia MX 125 -06 (P)roju. EX: Honda CRM 125cc -93.
Paikkakunta:
laukaa
Liittynyt:
3.9.2010 18:48
Re: Yamaha DT 125R

ViestiKirjoittanut Mr_Simppa. » 12.4.2012 16:57

_rieska_ kirjoitti:15-20tkm kaikesta mahollisesta ja mahottomasta riippuen... Älä koske kanteen ellet tiedä mitä teet (parempi tulee kun jätät sen rauhaan ;) ). Mäntä itsessäähän ei kulu, vaan m-renkaat, jotka ovat kosketuksessa pytyn kanssa, eli samaa mäntää voi käyttää, kunnosta totta kai riippuen ja männänrenkaat vaihtamalla huomattavasti pidempään, kuin 15 tai 20tkm asti.

Eli siis tuleeko hyvä jos vaihdan vain M-renkaat ?? Mistä saisin ne pelkät renkaat, pitäiskikö kysyä merkkihuollosta vai voiko tilata netistä ?? Linkki olis kiva =)
Hullu ei huomaa, ja viisas ei virka.
Myydään Yamaha DTR 125 SM 2002 -07 tekniikalla. Nettimoto rek. WU-935
Purettuna Derbi GPR 125 -07, ja Honda NSR 125 -92.
_rieska_
Liittynyt:
13.4.2010 22:07
Re: Yamaha DT 125R

ViestiKirjoittanut _rieska_ » 12.4.2012 20:16

Kuhan ei männässä ole naarmuja, eikä muuta kulumaa tms. niin vanha mäntää kelpaa kyllä. Kuva Helevata 60e renkaat :eek: , on kyl niin tyyrit, että ei välttämättä kannata vanhaa mäntää käyttää... Hoonata pitää ja männänsokat kanttii myös uusia. Itse päätät ja säästät n. 100e jos wisecon sijaan uusit vaan m-renkaat. Jos m-renkaat tilaat tuolta, niin muista laittaa oikia koko.
iamjani4life
Pyörä:
Husqvarna 610SM
Paikkakunta:
Helsinki
Liittynyt:
23.8.2011 21:57
Re: Yamaha DT 125R

ViestiKirjoittanut iamjani4life » 13.4.2012 22:33

vittu, voiko väljälle laakeripesälle tehdä mitään? myös kuoppia jne ku hajonnu laakeri veti siihe aika kivat jutut. ja on ihan helvetin väljä.
Finland744
Pyörä:
Yamaha DT 125R '91
Paikkakunta:
Orimattila
Liittynyt:
4.5.2009 16:06
Re: Yamaha DT 125R

ViestiKirjoittanut Finland744 » 13.4.2012 22:48

Todennäköisesti jossain koneistamolla osaavat holkittaa sen.
Kai siihen voi jotain liuska+laakerilukite -viritelmääkin voi käyttää, mutta mielenrauhan saa ykkösvaihtoehdolla.
Työnnän männän uunihin, vedän valmiin takaisin...
_rieska_
Liittynyt:
13.4.2010 22:07
Re: Yamaha DT 125R

ViestiKirjoittanut _rieska_ » 14.4.2012 9:32

Älä rakenna mitään pirkkapurkkapatenttia. Käy suosiolla juurikin jossain koneistamolla...
_rieska_
Liittynyt:
13.4.2010 22:07
Re: Yamaha DT 125R

ViestiKirjoittanut _rieska_ » 19.4.2012 19:06

Onko kellään ollut täällä tarvetta muulle kuin vakioneulalle?
Clutch
Liittynyt:
19.8.2010 8:57
Re: Yamaha DT 125R

ViestiKirjoittanut Clutch » 20.4.2012 16:02

En keksi syytä miksi olis.
_rieska_
Liittynyt:
13.4.2010 22:07
Re: Yamaha DT 125R

ViestiKirjoittanut _rieska_ » 20.4.2012 20:33

Eipä ole mullakaan :lol: , liian pieni tk. huijasi mua :lol:
Clutch
Liittynyt:
19.8.2010 8:57
Re: Yamaha DT 125R

ViestiKirjoittanut Clutch » 21.4.2012 14:38

Olis renkaiden vaihto edessä jotenka kysymys kuuluu näin..
Minkä kokoset renkaat kannattaa vaihtaa? Enduro ja crossirenkailla taida olla muuta eroa kuin ulkonäössä ja ajo-ominasuuksissa?
Tietopankin ja manuaalin mukaan renkaiden koot on edessä: 2.75 x 21", takana: 4.10 x 18".
Eli meniskö esim. 120/90-18" kokoinen taakse
Ja eteen 90/90-21"?

edit. Kai se itte si piti ottaa selvää ja pistää toimeks. Ai etta ku kiiltää ja on puhdasta kaikki mikä on vähänki takahaarukassa päin :P Silti ihan paskane osittain.. :roll: Vuosia ollu varmaa liian suuri öljymäärä ni vetäny aika tiukkaan sitä öljyn ja mudan sekotusta pitkin perää... :paha: Sen verra tiukas osittain et viilalla ja bensalla lähti :D
_rieska_
Liittynyt:
13.4.2010 22:07
Re: Yamaha DT 125R

ViestiKirjoittanut _rieska_ » 22.4.2012 21:13

Ei kellään ois ylimääräsiä lyhyempiä koiranluita detsiin? YV:llä hintaa jos haluaisit luopua!