KTM EXC 125

Muussi72
Liittynyt:
21.3.2012 21:52
Re: KTM EXC 125

ViestiKirjoittanut Muussi72 » 9.8.2012 19:33

olisin täs jonku ajan päästä ostaas kevaria,että jos joku vois kertoo että kuinka usein kotarii pitää vaihtaa mäntä,ja mitä se on ku kaverit sanoo aina että pitää aina melki huoltaa kevariinsa eli minkälaista huoltoo pitää tehä?
Miiksuu
Liittynyt:
25.5.2010 19:12
Re: KTM EXC 125

ViestiKirjoittanut Miiksuu » 9.8.2012 19:41

ozzuks kirjoitti:Oon tässä vähän selaillu foorumeita, niin tarviiko siis käydä katsastamassa kooteeämmä kakspaikkaseks vai riittääkö että iskee vaa tapit kii. Jotkut väittää toista ja jotkut toista.


Moottoripyörillä saa kyytsätä, kunhan on matkustajalle istumapaikka ja jalkatapit, vaikka olisikin yhdelle rekisteröity. Mopojen täytyy kuitenkin olla kahdelle rekisteröity, jotta niillä saa kyytsätä. Näin sanoi katsastusmies.

En tiedä sitten, täytyykö jalkatapit muutoskatsastaa, kun niitä ei ole alunperin ollut.
Prätkä jätkä
Pyörä:
KTM 390 Duke ABS -13 EX: KTM 125 Duke -11, Fude Classic 50 -07
Paikkakunta:
Hyvinkää
Liittynyt:
6.5.2009 19:37
Re: KTM EXC 125

ViestiKirjoittanut Prätkä jätkä » 9.8.2012 19:49

Ei pidä paikkaansa, pitää olla rekisteröity kahdelle ja sillä siisti (jotain vanhoja pyöriä ei lasketa ku siihen aikaan ei ikinä merkattu kun yhdelle vaikka 2-paikkainen olikin).
Ei ole riemulla rajaa kun Dukella ajaa
Akrapovic0
Liittynyt:
11.5.2012 19:41
Re: KTM EXC 125

ViestiKirjoittanut Akrapovic0 » 9.8.2012 21:06

:)
Viimeksi muokannut Akrapovic0 päivämäärä 26.8.2012 0:53, muokattu yhteensä 1 kerran
eQ123
Liittynyt:
18.3.2011 19:59
Re: KTM EXC 125

ViestiKirjoittanut eQ123 » 10.8.2012 0:00

Moottoripyörässä ihan oikeesti riittää kun on istuin ja jalkatapit kyydissä olijalle, ei tarvii lukea papereissa, toisin ku mopossa!
http://www.motot.net/talli/osat/id69435/<- Suuttimia!!
olvilainen
Pyörä:
KTM EXC 125
Liittynyt:
17.1.2012 19:03
Re: KTM EXC 125

ViestiKirjoittanut olvilainen » 10.8.2012 0:08

Kotarin teki jekun ja vituttaa vitusti. Vaihtoin männän tänään koska nakutti aika pahasti. Edellisessä männässä aika paljo naarmuja. Pytyssäki oli vähä naarmuja ja vähä pinnotetta lähteny. Hion pytyn hyväksi ja sitte uus mäntä sisään. Ensikäynnistyksellä annoin käyä n.15min, sitte annoin jäähtyä. Sitte ajelin varovasti 30min, ja sen jälkeen pyörä seiso muutaman tunnin. Toimi niin hyvin ku mahollista ja vetoja oli paljo enemmän ku entisellä männällä. Sen jälkeen lähin vielä ajamaan ja ajelin ihan rauhallisesti, mutta sitte kiihytin vähä reilummin. Takarengas kävi ehkä sekunnin lukossa ja sitte löysäsi. Kokeilin polkasta käymään, ois lähteny mutta en uskaltanu käyttää. No Ei ku pyörä kotiin ja kone auki. Männässä pakoaukon kohdalla 1 aika paha naarmu ja ympärillä pienempiä. Pytyssä Ei juuri pahoja naarmuja. Pytty hiottiin sileäksi, se oli melkeen niinku uus. Mutta mäntää en saanu niin ku uueksi mutta Ei sekään enää paha ollu. Uskalsin kokeilla sillä hiotulla männällä, ei ollu yhtään väljä ja sitte kone käymään. Mutta saatana nakuttaa taas tuo perkeleen vitun mäntä. Vittu että vituttaa. Huomenna mäntä vittuun ja uus tilaukseen. Semmosta tällä kertaa.

Ps. Ei kellään ois myyä vähä käytettyä hyvä kuntosta mäntää?
Pps. Vituttaa
TerpiTrT
Pyörä:
Husqvarna wr 2k9
Liittynyt:
11.9.2008 19:35
Re: KTM EXC 125

ViestiKirjoittanut TerpiTrT » 10.8.2012 3:39

Monta tuntii mittarissa ja olihan varmasti A kokoa?

Oliko "sisäänajossa" vähä tuhdimmat seokset, pyörä säädöis, männänrenkaat oikein?


Ala-kertaa saatto pientä rojua mennä jos oikein kiva jälki tuli :|
http://www.motot.net/talli/osat/id41260/
Prätkä jätkä
Pyörä:
KTM 390 Duke ABS -13 EX: KTM 125 Duke -11, Fude Classic 50 -07
Paikkakunta:
Hyvinkää
Liittynyt:
6.5.2009 19:37
Re: KTM EXC 125

ViestiKirjoittanut Prätkä jätkä » 10.8.2012 8:54

240turbo kirjoitti:Moottoripyörässä ihan oikeesti riittää kun on istuin ja jalkatapit kyydissä olijalle, ei tarvii lukea papereissa, toisin ku mopossa!

Ei riitä, se koskee vaan vanhoja pyöriä jotka vakiona 2 paikkaisia, ite tehdyt pitäisi katsastaa mut ei onnistu ku vaadittas e-hyväksyntöjä.
Ei ole riemulla rajaa kun Dukella ajaa
olvilainen
Pyörä:
KTM EXC 125
Liittynyt:
17.1.2012 19:03
Re: KTM EXC 125

ViestiKirjoittanut olvilainen » 10.8.2012 9:42

TerpiTrT kirjoitti:Monta tuntii mittarissa ja olihan varmasti A kokoa?

Oliko "sisäänajossa" vähä tuhdimmat seokset, pyörä säädöis, männänrenkaat oikein?


Ala-kertaa saatto pientä rojua mennä jos oikein kiva jälki tuli :|


Oli 3,5% seokset, ja oikeat säädöt näille keleille. Männänrenkaat oli valmiiksi paikoillaan ja renkaat tulioikein päin sisään. Pyörällä on nyt ajettu 260h, ja oli A-kokoinen mäntä.
mikkets
Pyörä:
Ktm exc 300 -08, Suzuki RM 250 -97, Honda cr 250 -97
Paikkakunta:
Kempele
Liittynyt:
23.8.2009 12:50
Re: KTM EXC 125

ViestiKirjoittanut mikkets » 10.8.2012 10:16

Ei kyllä kauhean terveelle kuulosta jos nakuttaa :roll:
http://www.motot.net/galleria/ajoneuvo18738/ Suzuki rm 250 rakentelua
Sohoo
Pyörä:
KTM EXC 125, Suzuki PV 74cc
Paikkakunta:
Taavetti
Liittynyt:
24.1.2012 15:35
Re: KTM EXC 125

ViestiKirjoittanut Sohoo » 10.8.2012 11:20

Muussi72 kirjoitti:olisin täs jonku ajan päästä ostaas kevaria,että jos joku vois kertoo että kuinka usein kotarii pitää vaihtaa mäntä,ja mitä se on ku kaverit sanoo aina että pitää aina melki huoltaa kevariinsa eli minkälaista huoltoo pitää tehä?


Männän vaihdat normaalissa katuajossa noin 80h kohdalla. Ilmanputsaria putsailet viimeistään 10h välein. Koneremppa siinä 300h kohdalla mielellään, ajaa toki vielä enemmänkin. Keulaa ilmailet säännöllisin väliajoin. Laatikko öljyt vaihdat siinä 10-20h välein. Talviajoa varten joudut hankkimaan kelin mukaiset suuttimet ja neulan. Ilmanputsarin öljyäminen menee näin: Kesällä, pölyisellä, kuivalla kelillä ilmanputsari pitää öljytä hyvin ja Talvella taas jotkut eivät edes laita ollenkaan öljyä mutta silloinkin suositellaan öljyämään vähän. Siinä oli varmaa about kaikki. Lisätkää joku jos jotain unohtui...
KTM EXC 125 2008 Ja Suzuki PV 74cc 1992
ozzuks
Pyörä:
KTM EXC 125, Derbi x-treme
Paikkakunta:
Sipoo
Liittynyt:
23.5.2010 15:01
Re: KTM EXC 125

ViestiKirjoittanut ozzuks » 10.8.2012 16:05

Muussi72 kirjoitti:olisin täs jonku ajan päästä ostaas kevaria,että jos joku vois kertoo että kuinka usein kotarii pitää vaihtaa mäntä,ja mitä se on ku kaverit sanoo aina että pitää aina melki huoltaa kevariinsa eli minkälaista huoltoo pitää tehä?

Merkittävimmät huollot ovat juuri ilmanputsarin vaihto/puhdistus, öljyjen vaihto ja männän vaihtaminen.
Mäntä on hyvä vaihtaa katuajossa 80-100h ajon jälkee. Tuo sata-tuntia on ainakin itelle rajana että en uskaltaisi sen jälkee enää oikee samalla männällä ajeskella. Eli jos ruvetaan laskee paljo sillä männällä pystyy ajaa nii se on noin. 6000km, riippuu kuinka herkkä kaasukäsi on :). Mäntähän maksaa 110+ plus postit. Ja sittenkun oppii porkkana-mopon tekniikan niin se mäntäkin vaihtuu kohtuu äkkiä. Öljyinä kannatta oikeasti käyttää LAADUKKAITA öljyjä, sen kanssa ei kannata lintsata. Eli jos löytyy rahaa pyörään ja huoltoihin ja tykkää vähän tehokkaimmista laitteista niin kannattaa ostaa. Hintaa välineille joita tarvitaan tuon 100h huoltoihin (öljyt ja mäntä-sarja) on 300e-400e/100h ajoa= n. 6-7000km. Korjatkaa jos olen väärässä. :)
Riko ensin, kysy siten neuvoa.
asd1232
Liittynyt:
3.1.2009 20:55
Re: KTM EXC 125

ViestiKirjoittanut asd1232 » 10.8.2012 16:08

asd1232 kirjoitti:
asd1232 kirjoitti:kotariin tuli semmonen vika että kun laittaa käyntiin niin käy 5min ja kun lämpenee niin kipinä katoaa? sitten kun antaa jäähtyä niin kipinä palaa takasi? O.o uusilla tulpilla kokeiltu ja kaikilla tekee samaa, mitä epäilette että missä on vika?

ja onko kellään kokemuksia tuosta motomasterin staattorista? http://www.motomaster.fi/kauppa//produc ... php?p=3570
KUISKUIS
Pyörä:
-14 300EXC
Paikkakunta:
Kuusankoski
Liittynyt:
7.4.2011 18:13
Re: KTM EXC 125

ViestiKirjoittanut KUISKUIS » 10.8.2012 22:02

asd1232 kirjoitti:
asd1232 kirjoitti:
asd1232 kirjoitti:kotariin tuli semmonen vika että kun laittaa käyntiin niin käy 5min ja kun lämpenee niin kipinä katoaa? sitten kun antaa jäähtyä niin kipinä palaa takasi? O.o uusilla tulpilla kokeiltu ja kaikilla tekee samaa, mitä epäilette että missä on vika?

ja onko kellään kokemuksia tuosta motomasterin staattorista? http://www.motomaster.fi/kauppa//produc ... php?p=3570


Staattori menny aika varmaste, kaveril oli sama vika et viileänä toimi mut kone kun kuumeni nii hävis kipinä.

Mullaki mittarissa 20k ja alkaa staattori menemää, viileämmäl koneel ei pätki kovemmil kierroksil mut kone kun kuumenee nii putkessa vaa paukkuu ja pätkii kovilla kierroksil..

Itekki oisin kiinnnostunu tosta motomasterin staattorista, kuitekin jonkun verta halvempi kuin se originaali.
Präääm pärpärpärpär
hegasu
Liittynyt:
20.1.2012 20:24
Re: KTM EXC 125

ViestiKirjoittanut hegasu » 10.8.2012 23:41

Mistä motokeitaalta löytäs tollasen kotarin valo/kilventelineen,kun en itse löydä mistään.Voisko joku linkata?