Honda CBR 125 R

Vam0s
Pyörä:
599
Paikkakunta:
Lahti
Liittynyt:
19.7.2012 16:09
Re: Honda CBR 125 R

ViestiKirjoittanut Vam0s » 25.4.2013 22:36

latelainen kirjoitti:Tommonen kysymys olisi, että mitenkä tossa 2012 pyörässäni nuo sivu katteet lähtevät irti. Olen sieltä ohjekirjan mukaisesti kaikki mutterit availlut ja ongelmana ovat nämä koukut, joita en saa mitenkään suuntaan irti sieltä koloistaan. Jos joku tietäisi mitenkä päin ne on tarkotus sieltä ulostaa kiittäisin kovasti.


Vähän aikaa kun tutkiskelet niin näet miten ne irtoo muista sitten vetää eka suoraan pois pyörästä päin että lähtee ne tapit sieltä kumi reijistä
Timppavaan
Pyörä:
Derbi X-Race SM -07
Paikkakunta:
Lieksa
Liittynyt:
30.3.2010 17:08
Re: Honda CBR 125 R

ViestiKirjoittanut Timppavaan » 29.4.2013 15:22

Paljonko tälläisen saa maksimissaan kulkemaan ja mitä kaikkea pitäisi tehdä? Ei taida vakiona sen 110 päälle mennä,, Jos tälläisen nyt hommaan niin eikös kuitenkin jotain parempia putkia saa helposti ? ;)
Se mikä tehoissa hävitään, se taidoissa voitetaan
Vam0s
Pyörä:
599
Paikkakunta:
Lahti
Liittynyt:
19.7.2012 16:09
Re: Honda CBR 125 R

ViestiKirjoittanut Vam0s » 29.4.2013 19:33

Timppavaan kirjoitti:Paljonko tälläisen saa maksimissaan kulkemaan ja mitä kaikkea pitäisi tehdä? Ei taida vakiona sen 110 päälle mennä,, Jos tälläisen nyt hommaan niin eikös kuitenkin jotain parempia putkia saa helposti ? ;)


Pipercross ja änkästä pilli pois sekä vakiopeilit vaihat aerodynaamiseen niin kulkee gps -125+ säästä, päivästä, tuulesta ja lintujen pesimisajasta riippuen :lol:
m-tuninki
Liittynyt:
28.7.2011 22:37
Re: Honda CBR 125 R

ViestiKirjoittanut m-tuninki » 29.4.2013 23:14

mitenkäs tuo Cebarin oikeaoppinen jäähdytysjärjestelmän ilmaus tapahtuu? Remontin yhteydessä piti nesteet tyhjentää ja nyt pitäs uudet pistää. Itse olen käsittänyt yleispätevien nettiohjeiden kautta sen niin että:

Täytetään syyläri nesteellä. Käännellään pyörää sivulta sivulle että neste leviää letkuja pitkin etiäpäi ja puristellaan letkuja. Lisätään nestettä säiliöön ja syyläri täyteen. Kaikki korkit kiinni ja ajetaan lämpimäks. annetaan jäähtyä ja täytetään säiliö ylämerkkiin.

onko tuossa jotaki virheellistä tietoa? ajattelin varmistaa täältä ennenku hajotan jotakin :lol: :lol:
VW Jetta 88'
Honda CBR 125R 06'
Peugeot 205 FLM 87'
Jupesetä
Pyörä:
Alfa Romeo
Paikkakunta:
Oulu
Liittynyt:
5.8.2010 23:41
Re: Honda CBR 125 R

ViestiKirjoittanut Jupesetä » 29.4.2013 23:36

Juurikin näin. CBR ilmaantuu aika helposti koska paineistettu jäähdytysjärjestelmä. Syylärin korkki auki varovasti piät käynnissä ja hölskyttelet menopeliä ja puristelet letkuja niin hyvä tullee.
Vam0s
Pyörä:
599
Paikkakunta:
Lahti
Liittynyt:
19.7.2012 16:09
Re: Honda CBR 125 R

ViestiKirjoittanut Vam0s » 30.4.2013 8:45

Itsellä sama homma edessä, koska mitä luultavammin vaihdan ne letkut sinisiin :P
Tai sitten jos jostain löydän niin läpinäkyvää :lol:
m-tuninki
Liittynyt:
28.7.2011 22:37
Re: Honda CBR 125 R

ViestiKirjoittanut m-tuninki » 1.5.2013 17:47

Minkäslaista viriä ootte cebareihin laittanut? Mun tarvis saada honda vääntämään paremmin, ku vastatuuleen ei pääse ku niukasti 105km/h

Tämänhetkiset virit mun kaasarisepossa on Vakiovälit, vakiosuutin, tyhjennetty putki, änkästä ensimmäinen ritilä ja dB-killeri pois.

Oon ajatellu isompaa suutinta ja vaparisuodatinta. Mitä suosittelette?
VW Jetta 88'
Honda CBR 125R 06'
Peugeot 205 FLM 87'
apeka
Pyörä:
KTM EXC 450
Liittynyt:
14.9.2011 13:31
Re: Honda CBR 125 R

ViestiKirjoittanut apeka » 1.5.2013 22:37

m-tuninki kirjoitti:Minkäslaista viriä ootte cebareihin laittanut? Mun tarvis saada honda vääntämään paremmin, ku vastatuuleen ei pääse ku niukasti 105km/h

Tämänhetkiset virit mun kaasarisepossa on Vakiovälit, vakiosuutin, tyhjennetty putki, änkästä ensimmäinen ritilä ja dB-killeri pois.

Oon ajatellu isompaa suutinta ja vaparisuodatinta. Mitä suosittelette?


Eipä sitä vääntöö oikee saa ku isommalla pytyllä. Ihan neuvvoks kaikille jotka yrittää virittää nelari piikkiä nii änkkä nyt kannattaa ehkä äänien takia vaihtaa mutta melko turhaa ruveta käyttämään monia satoja parin heposen tai newtonin takia odottaa mieluummin vaikka sen 1-2v isompaa pärrää tai ostaa 2-tahdin
Fighter projekti --> viewtopic.php?f=93&t=84625
Vam0s
Pyörä:
599
Paikkakunta:
Lahti
Liittynyt:
19.7.2012 16:09
Re: Honda CBR 125 R

ViestiKirjoittanut Vam0s » 2.5.2013 0:01

apeka kirjoitti:
m-tuninki kirjoitti:Minkäslaista viriä ootte cebareihin laittanut? Mun tarvis saada honda vääntämään paremmin, ku vastatuuleen ei pääse ku niukasti 105km/h

Tämänhetkiset virit mun kaasarisepossa on Vakiovälit, vakiosuutin, tyhjennetty putki, änkästä ensimmäinen ritilä ja dB-killeri pois.

Oon ajatellu isompaa suutinta ja vaparisuodatinta. Mitä suosittelette?


Eipä sitä vääntöö oikee saa ku isommalla pytyllä. Ihan neuvvoks kaikille jotka yrittää virittää nelari piikkiä nii änkkä nyt kannattaa ehkä äänien takia vaihtaa mutta melko turhaa ruveta käyttämään monia satoja parin heposen tai newtonin takia odottaa mieluummin vaikka sen 1-2v isompaa pärrää tai ostaa 2-tahdin


Juurikin näin. Itseäni ei tuo vastatuuli ole hirvesti haitannut vaikka aika kovat tuulet ovat olleet.. sehän on vaa mukavaa sitten kun lähtee toiseen suuntaan ja seppo kulkeekin helvetin hyvin :lol:

Tosiaan itseltäni on vain änkän pilli poistettu ja laitettu pipercrossi tilalle. Isompi suutin pitäis hommata jostain kun nyt käy niin laihalla että nykii :/
Miten sä sen ensinmäisen ritilän sait irti vai leikkasitko änkän auki?

Mutta joo huippuja kerää 120-130gps riippuu vähän missä sitä koittaa.
aksim97
Pyörä:
Honda CBR 125 2013, Honda CBR 125 2006 (+1kpl honda osina), Vespa Lx50 06', Yamaha XT 125 08'[EX], Honda CBR125 R 08' [EX], Aprilia rx '10 [EX], Derbi Senda Sm '10'[EX]
Paikkakunta:
Orimattila
Liittynyt:
10.7.2012 22:32
Re: Honda CBR 125 R

ViestiKirjoittanut aksim97 » 2.5.2013 22:40

Todennäköisesti tuleva ceparin omistaja ilmoittauttuu! Pyörä on täysin alkuperänen, ilmeisesti välejäkin myöten, joten onko teillä jotain suositusta mitä pientä parannusta cepariin vois tehä?
Tarvitsetko Cebariin osia? http://www.motot.net/talli/osat/id62789/
Vam0s
Pyörä:
599
Paikkakunta:
Lahti
Liittynyt:
19.7.2012 16:09
Re: Honda CBR 125 R

ViestiKirjoittanut Vam0s » 2.5.2013 22:47

aksim97 kirjoitti:Todennäköisesti tuleva ceparin omistaja ilmoittauttuu! Pyörä on täysin alkuperänen, ilmeisesti välejäkin myöten, joten onko teillä jotain suositusta mitä pientä parannusta cepariin vois tehä?


En nyt tahtois olla töykeä, mutta sillon kun ostin cebarin luin lähes kaikki sivut tältä foorumin osasta josta löytyi muuten aivan helvetisti tietoa :lol: tässähän on nyt pari sivua taakkepäin tai jos mun postauksia kattelet niin siitä saat erittäin halvat "modit"
aksim97
Pyörä:
Honda CBR 125 2013, Honda CBR 125 2006 (+1kpl honda osina), Vespa Lx50 06', Yamaha XT 125 08'[EX], Honda CBR125 R 08' [EX], Aprilia rx '10 [EX], Derbi Senda Sm '10'[EX]
Paikkakunta:
Orimattila
Liittynyt:
10.7.2012 22:32
Re: Honda CBR 125 R

ViestiKirjoittanut aksim97 » 2.5.2013 23:23

Vam0s kirjoitti:
aksim97 kirjoitti:Todennäköisesti tuleva ceparin omistaja ilmoittauttuu! Pyörä on täysin alkuperänen, ilmeisesti välejäkin myöten, joten onko teillä jotain suositusta mitä pientä parannusta cepariin vois tehä?


En nyt tahtois olla töykeä, mutta sillon kun ostin cebarin luin lähes kaikki sivut tältä foorumin osasta josta löytyi muuten aivan helvetisti tietoa :lol: tässähän on nyt pari sivua taakkepäin tai jos mun postauksia kattelet niin siitä saat erittäin halvat "modit"


Juu no lähinnä nyt meinasin, että onko nuo vakiovälit passelit tälle vehkeelle, en rupee putkeen koskee kyllä :D
Tarvitsetko Cebariin osia? http://www.motot.net/talli/osat/id62789/
Vam0s
Pyörä:
599
Paikkakunta:
Lahti
Liittynyt:
19.7.2012 16:09
Re: Honda CBR 125 R

ViestiKirjoittanut Vam0s » 3.5.2013 9:06

aksim97 kirjoitti:
Vam0s kirjoitti:
aksim97 kirjoitti:Todennäköisesti tuleva ceparin omistaja ilmoittauttuu! Pyörä on täysin alkuperänen, ilmeisesti välejäkin myöten, joten onko teillä jotain suositusta mitä pientä parannusta cepariin vois tehä?


En nyt tahtois olla töykeä, mutta sillon kun ostin cebarin luin lähes kaikki sivut tältä foorumin osasta josta löytyi muuten aivan helvetisti tietoa :lol: tässähän on nyt pari sivua taakkepäin tai jos mun postauksia kattelet niin siitä saat erittäin halvat "modit"


Juu no lähinnä nyt meinasin, että onko nuo vakiovälit passelit tälle vehkeelle, en rupee putkeen koskee kyllä :D

Juu vakiot on ihan suositeltavat sitten pitemmillekkin matkoille.
Jos en itse ajaisi 20km kauemmas tästä kaupungista niin varmaankin pistäisin niin lyhyet välit että huiput oli sen 80 mutta kiihtyvyys olisi taas ihan eri asia :lol:
m-tuninki
Liittynyt:
28.7.2011 22:37
Re: Honda CBR 125 R

ViestiKirjoittanut m-tuninki » 3.5.2013 14:50

Vam0s kirjoitti:Tosiaan itseltäni on vain änkän pilli poistettu ja laitettu pipercrossi tilalle. Isompi suutin pitäis hommata jostain kun nyt käy niin laihalla että nykii :/
Miten sä sen ensinmäisen ritilän sait irti vai leikkasitko änkän auki?


amikselta löysin semmosen puukkosahantyyppisen koneen, jolla leikkasin ritilän irti työntämällä terän änkän sisään :D ei siitä kovin nättiä tullu, mutta sain kuitenki suurimman osan ritilästä ulos :D

kävin muuten tänään hakemassa pipercrossin ja nyt alkaa se suuttimen metsästys.. Eli minkäkokoinen suutin tuon piperin kans kannattaa olla? onko kukaan tilannut ulkomailta isompaa suutinta? jos poraa suuttimen niin miten se tehdään? teränkokoa lähinnä mietin, kun se vakio 118 suutin ei ole 1.18mm toisinkuin moni luulee. se numerosarja kertoo sen suuttimen virtausnopeuden? korjatkaa jos olen väärässä..
VW Jetta 88'
Honda CBR 125R 06'
Peugeot 205 FLM 87'
AceFin Moderaattori
Pyörä:
Skyteam Monkey 125cc-->160cc -07, 525 EXC -03, GSX600F -91
Paikkakunta:
Helsinki
Liittynyt:
20.4.2011 19:45
Re: Honda CBR 125 R

ViestiKirjoittanut AceFin » 3.5.2013 16:33

Jotkut on suuttimia suurentanu laittamalla vaijerin säie porakoneeseen ja sitä hetken pyörittää suuttimen reiässä. Huono puoli on se, että ei tiedä mikä koko tulee ja pienemmäksi sitä ei sitten enää saa.
EXC 525 || Youtube-kanava
"Kuka teistä finninaamoista nussi mun hanskat?" -MP