Yamaha DT125RE/DT125X

jesu12
Liittynyt:
23.7.2014 1:06
Re: Yamaha DT125RE/DT125X

ViestiKirjoittanut jesu12 » 30.7.2014 0:48

Mistä löytys/tietääkö kukaan dt:n yläohjauslaakerin mittoja ?
Valder0
Pyörä:
riejuMara, DT125, TDR125, manki
Liittynyt:
26.8.2012 19:28
Re: Yamaha DT125RE/DT125X

ViestiKirjoittanut Valder0 » 2.8.2014 16:09

Mitä öljyjä menee detsin keulaan ja kuinka paljon?
Ostakaa hyvähussse
KepaMummo
Pyörä:
Yamahat
Liittynyt:
13.5.2013 16:41
Re: Yamaha DT125RE/DT125X

ViestiKirjoittanut KepaMummo » 3.8.2014 22:51

Ihan normaalia hydraulic keulaöljyä.. Puoli litraa / per pumppu
Mäkistation
Pyörä:
Useampi Yamaha
Paikkakunta:
Mänttä/Kurikka
Liittynyt:
15.7.2007 13:04
Re: Yamaha DT125RE/DT125X

ViestiKirjoittanut Mäkistation » 4.8.2014 12:35

10W taikka 15W öljyä, merkillä ei merkitystä.
2-t Yamahat harrasteena jo vuodesta 2008
'90 TZR250 | '86 RD125 YPVS | YZ125:t '83 + '84 valkokilpi + muutama muu päkötin...
Icenik
Pyörä:
Yamaha Dt 125 -06,Suzuki pv.99
Paikkakunta:
Espoo
Liittynyt:
2.5.2013 19:14
Re: Yamaha DT125RE/DT125X

ViestiKirjoittanut Icenik » 7.8.2014 20:55

mahtuuko 150 levee pilot poweri pyörimään supermoto detsin vanteilla?
jos ei niin mitä muita renkaita suosittelette?
Pandemic
Pyörä:
on pyöree
Paikkakunta:
Oulu
Liittynyt:
9.11.2013 17:20
Re: Yamaha DT125RE/DT125X

ViestiKirjoittanut Pandemic » 7.8.2014 22:59

Mahtuu, taitaa olla vakiokokoki se 150
PÄRPÄR
ZeyRaah
Pyörä:
Husqvarna Wr 125 Bud, Nissan 200sx s13
Paikkakunta:
Akaa
Liittynyt:
7.1.2012 18:30
Re: Yamaha DT125RE/DT125X

ViestiKirjoittanut ZeyRaah » 8.8.2014 9:59

Mikähän mahtaa olla 2007 smotodetsissä, kun kiihdyttää/ajaa korkeilla kierroksilla ja laittaa kytkimen pohjaa,kierrokset jää aika korkeelle, muttakun pumppaa kerran kaasua niin palaa taas norm. tyhjäkäynnille. Toinen juttu että mikähän mahtaa olla kun käy niin saatanan kuumana, 40km suuntaansa 2päällä niin mag ja kytkinkopap niin kuumia että ei voinut pitää jalkaa tapilla kun poltti :roll: Ei tässävaiheessa kuitenkaan vielä keittänyt... Nyt otin termostaatin pois ja ruvennut keittämään vähän lyhyemmälläkni ajolla, jossei ruiski vesiä pois niin vähintäänkin porisee... Kolmas juttu, että vuotaa rankasti öljyä vetarin tai vaihepolkimenakselista... Vetarin stefan vaihoin jo, mutta silti vuotaa... Pitää koittaa vielä vaihepolkimen akselin stefan vaihtoa, mutta en usko että se niin paljoa voi vuotaa meinaa takarengas, vanne, takavalo ja lippa jne ihan öljyssä, mutta onpahan yks hyväpuoli että ei tarvitte rasvata ketjuja, on kokoajan hyvässä öljyssä ;)
KepaMummo
Pyörä:
Yamahat
Liittynyt:
13.5.2013 16:41
Re: Yamaha DT125RE/DT125X

ViestiKirjoittanut KepaMummo » 9.8.2014 15:58

Vakiorenkaankoko on 140/70.
Itsellä kiinni tällähetkellä 160/60, on hienon näköinen ja mahtuu pyörimään.
Raberbäri
Paikkakunta:
Hämeenlinna
Liittynyt:
15.7.2014 22:45
Re: Yamaha DT125RE/DT125X

ViestiKirjoittanut Raberbäri » 17.8.2014 22:35

Saako jostain ypvs akselin pytyn oikealle puolelle tulevaa suojaa?
riksu26
Paikkakunta:
Lappeenranta
Liittynyt:
10.7.2012 21:56
Re: Yamaha DT125RE/DT125X

ViestiKirjoittanut riksu26 » 17.8.2014 23:08

Kannattaa katsella käytettynä nettivaraosasta, mototallista sekä purkaamoilta.
Mäkistation
Pyörä:
Useampi Yamaha
Paikkakunta:
Mänttä/Kurikka
Liittynyt:
15.7.2007 13:04
Re: Yamaha DT125RE/DT125X

ViestiKirjoittanut Mäkistation » 18.8.2014 0:58

Itselläkin kyseinen osa hakusessa, ei meinaa löytyä mistään. Ulkomaita myöden jo koluttu.
2-t Yamahat harrasteena jo vuodesta 2008
'90 TZR250 | '86 RD125 YPVS | YZ125:t '83 + '84 valkokilpi + muutama muu päkötin...
K3du
Pyörä:
Yamaha Dt 125RE Ex: Yamaha wr 125x, Rieju mrt 50 power up
Paikkakunta:
Jyväskylä
Liittynyt:
8.7.2013 23:45
Re: Yamaha DT125RE/DT125X

ViestiKirjoittanut K3du » 21.8.2014 16:05

Moro! Kuuluuko ypvs:n tehä se tarkistusliike vaikka johtokikkaa ei olla tehty? Mulla nimittäin se tekee sen ja kun kierrättää niin pakoaukon laippa pyörähtää kiinni eikä auki niinkun kuuluu, onko normaalia jos johtokikkaa ei tehty? Koko kesän miettiny kun ei kule kun satasta, mutta ehkä se johtuu siitä ettei ypvs ollukkaan käytössä :nolo:
Pandemic
Pyörä:
on pyöree
Paikkakunta:
Oulu
Liittynyt:
9.11.2013 17:20
Re: Yamaha DT125RE/DT125X

ViestiKirjoittanut Pandemic » 22.8.2014 9:13

Jep teet johtokikan ja säädät sen laipan tarvittaessa oikein, se on kuristettu sillä tavalla
PÄRPÄR
samipetä99
Liittynyt:
31.10.2011 17:29
Re: Yamaha DT125RE/DT125X

ViestiKirjoittanut samipetä99 » 22.8.2014 21:29

Moro mikä helvetti on dtssä vialla kun paikallaakin kun kääntää kaasuu ni täristää pyörää ihan todenteolla,sama ajaessa....koneen kiinnitys pultit on ja pysyy kiinni eikä onkohan se nyt sitte vauhtipyörä siellä magneeton kopan sisällä niin sitä kun koittaa liikutella niin ei siellä mitään väljääkään ole.... pyörä on RE ja ajettu 33tkm joten kävin aattelee että voiko se olla laakeri rempan aika...? Alkaa jo pikku hiljaa harmitaa ton paskan jatkuva vikojen eliminointi...( tuntuu että kotarissakin pidempi huolto väli...)
samipetä99
Liittynyt:
31.10.2011 17:29
Re: Yamaha DT125RE/DT125X

ViestiKirjoittanut samipetä99 » 22.8.2014 21:40

ZeyRaah kirjoitti:Mikähän mahtaa olla 2007 smotodetsissä, kun kiihdyttää/ajaa korkeilla kierroksilla ja laittaa kytkimen pohjaa,kierrokset jää aika korkeelle, muttakun pumppaa kerran kaasua niin palaa taas norm. tyhjäkäynnille. Toinen juttu että mikähän mahtaa olla kun käy niin saatanan kuumana, 40km suuntaansa 2päällä niin mag ja kytkinkopap niin kuumia että ei voinut pitää jalkaa tapilla kun poltti :roll: Ei tässävaiheessa kuitenkaan vielä keittänyt... Nyt otin termostaatin pois ja ruvennut keittämään vähän lyhyemmälläkni ajolla, jossei ruiski vesiä pois niin vähintäänkin porisee... Kolmas juttu, että vuotaa rankasti öljyä vetarin tai vaihepolkimenakselista... Vetarin stefan vaihoin jo, mutta silti vuotaa... Pitää koittaa vielä vaihepolkimen akselin stefan vaihtoa, mutta en usko että se niin paljoa voi vuotaa meinaa takarengas, vanne, takavalo ja lippa jne ihan öljyssä, mutta onpahan yks hyväpuoli että ei tarvitte rasvata ketjuja, on kokoajan hyvässä öljyssä ;)

Itellä ollu kans kaikki noi viat lämmöt nousee tod.näk. koska kannentiiviste menny, kierroksis mulla autto ku otti kaasarin osii putsas ja katto ettei oo mitää ihme jurmui tullu luistii ja muutenkii kattoo sillee ku se on irti että toimii niiku pitää ja öljyy kusee mullakii edellee samast paikkaa kun sinulla ja on stefa vaihettu mut kusee silti veikkaan että laakeri nii kulunu että ku antaa vähäkää kenkää nii vääntää akselii sen verran et päsee öljy virtaa, mulla vuotaa se niin vähä että ei maksa vaivaa korjata :D