-illi- kirjoitti:Oon yrittäny tänää säätää jotai parituntia, mutta en meinaa saaha toimimaa. Purin myös puolet koko järjestelmästä, mutta en saanu akselia ulos ku toisesta päästä(paisarin puolelta ei lähteny se lätkä irti, vaikka sen kuusiokolon tietty aukas ja koitti vääntääkki. Eli mites se lähtee? Otin siis servomoottorin irti ja kokeilin ilman vaijereita ihan kädessä, ni sillonki meinas lagittaa, sitte ku sitä käänteli, ni aina välillä toimi oikein, iha ihme juttu . Kasasin koko systeemin ja koitin käyntii, ni toimi sillei vähä aikaa ja sitte jäi siihe loven koholla jumii ja lagittamaa käynnissäki tai se meni vähä sen kolon taakksekki. Sitte ku ottaa virrat pois päältä ja laittaa uudestaan, ni taas alkaa lagittamaa, sitte ku kääntää siitä kiekosta tai servommoottorista sitä kiekkoa loven vastaseen suuntaa, ni alkaa toimia normaalisti, sitte taas ku laittaa käyntii ja vähä kierrättelee, ni jää uudestaan jumii siihe kolon taakse. Eli onko tässä nyt kumpi pielessä onko tuo servomoottori paskana vai onko ypvs akselin välissä karstaa?
Mäkistation kirjoitti:Kyllä se YPVS:n öljyn/pien vuoto yleensä on tyrehtynyt sen stefan ja o-renkaiden vaihdolla.
Noissa uudemmissa Detseissä on ihan luotettavaksi havittu ö-pumppu, varmuudeksi voi pikku lorauksen heittää öljyä bensan sekaan. Itse ajoin RD:llä kesän 1% seos tankissa ja öljypumppu käytössä. Ei ollut murheita eikä savuttanutkaan mitenkään häiritsevästi.