Tietääkö kukaa mikä vois olla detsin sähköstartissa ku pitää hirveetä ääntä (vinkuu), ja sitte mitenkä tästä vaihetaa öljyt ku en nopeella vilkaisulla löytäny mitää keinoo. Onkos joku ostanu detsiin uusia katteita ku tarviis vasemmalle puolelle katteet, koska toinen tippu ja toinen rikki Ja sitte vielä pitäs tietää mitä kaikkee ekassa alakertarempassa pitää tehdä.
Oikealla puolella on alhaalla (koneen kyljessä jarrupolkimen lähettyvillä) tyhjennysproppu, 10mm kannalla muistaakseni. Valutat öjyt ulos, kiristät propun (suosittelen vaihtamaan myös tiivisteen), kaadat uudet öljyt sisään ja baanalle
En ole enkä osaa mutta tällä hetkellä sisään ajettu (300km? varmaan jo riittää?) niin isä sano että saattaa olla karstaa jo sen verran kun ei ole päässyt kunnolla happee antamaankaan.
Rötääkö vai booaako, kun ajat täydellä kaasulla? Tai alkaako kiertämään paremmin kun ryyppy on päällä vai päinvastoin?
Kaasuttimen säätäminen on oikeasti todella helppoa, vaikka moni ajatteleekin päinvastoin. Niistä kaasuttimen säädöistä kannattaa pitää huolta. Kone kestää, kuluttaa vähemmän ja tuottaa enemmän tehoa (jos siis kaasuttimen säädöt ovat hyvät).
Karstaa ei hyvillä kaasuttimen säädöillä ja 2,5-3% öljyseoksella pahemmin kerkeä kertymään 300km aikana.. ellei kaasuttimen säädöt ole rikkaalla ja/tai tankissa ole rikkaat öljyseokset (yli 3,5%).
5-10 nroa pienempi pääsuutin korjannee ongelman. Kokeile ensin 5 numeroa pienemmällä pääsuuttimella, jos vielä rötää kuumana, niin sitten laita toiset 5 numeroa pienempi pääsuutin. Tarkista kuitenkin ilmanputsarin kunto, ettei siellä ole kosteutta/jäätä tai likaa.
Ja ryyppymekanismin kunto on myöskin hyvä kattoa, ettei jumita.