KTM EXC 125

Rotom
Pyörä:
-13 EXC 125 Six Days, Gilera SMT
Paikkakunta:
Klaukkala
Liittynyt:
15.8.2011 20:06
Re: KTM EXC 125

ViestiKirjoittanut Rotom » 25.4.2013 23:37

KUISKUIS kirjoitti:Hmm en sitten tiedä, kun tuon änkän kuvauksia ja monista eri pyöristä kirjotettu :D


Vähän menee offtopick, mutta itsekkin kun noita lueskelin, niin kovasti noi Amerikan pojat väittää, että shortyt mukamas toisivat lisää tehoa, tai noita alavääntöjä. Kiinnostais tietää, onko tää nyt sitten totta?

Kun Tiitasen kirjasta muistaakseni luin, että välipillin pituudella ei ole mitään suurta merkitystä tehokäyrään/impulsseihin, niin ei kait änkälläkään voi olla? :s
weeto269
Liittynyt:
5.7.2009 3:09
Re: KTM EXC 125

ViestiKirjoittanut weeto269 » 26.4.2013 7:18

Kyllähän tuolla äänenvaimentimen pituudella/paksuudella on omat merkityksenstä.
MarHak
Liittynyt:
4.11.2012 23:17
Re: KTM EXC 125

ViestiKirjoittanut MarHak » 27.4.2013 16:36

Kuinka paljo teillä kiertää pyörät, kun itellä kiertää vaa vähä yli 9 tonnii kun kävin vetää penkissä. :eek:
Ja sitte kun vetää piikin loppuun niin kuuluu sellane vähä niin ku rajottimen ääni. Oiskohan cdi boxis jotai häikkää? Pyörä on 06
ribalemies
Pyörä:
Ktm exc 125 -05, suzuki pv
Liittynyt:
1.6.2010 14:14
Re: KTM EXC 125

ViestiKirjoittanut ribalemies » 27.4.2013 22:34

Mistäs löytäisi -05 vuoden kotkaan v-force 3 kokonaista läppärunkoa? Jos joku kauppa löytyisi niin olisi hyvä.
Blade_
Pyörä:
Ktm Exc 125 -09, Beta supermotard Track 50cc,Yamaha yz 250f
Liittynyt:
29.8.2012 15:12
Re: KTM EXC 125

ViestiKirjoittanut Blade_ » 28.4.2013 1:11

Vähän oma aloitteisuutta. Meeppä googleen ja kirjota sinne ni tulee 1000 vaihtoehtoa ;)
Vepavaa
Liittynyt:
15.3.2011 1:05
Re: KTM EXC 125

ViestiKirjoittanut Vepavaa » 28.4.2013 15:43

Mitäs pitäis tehdä kun kytkin ei tunnu toimivan kunnolla, kierrokset tippuvat hitaasti (n. 3 sec) kun vetää keskikierroksilta kytkimen pohjaan ja vaihteet eivät aina mene sulavasti paikallee? Ilmaus ja nesteiden vaihto ei auttanu..
Rähvä
Liittynyt:
21.12.2009 1:12
Re: KTM EXC 125

ViestiKirjoittanut Rähvä » 28.4.2013 15:47

Mikäköhän mahtaa kotkassa olla vikana, kun kuuluu rahinaa jostain kohtaa sylinterin ympäriltä kierrosten mukana eli kun kierrättää niin rahina yltyy? 8o

Kiertää kyllä kunnolla ja toimii omasta mielestä muutenkin niinkuin pitäisikin mutta kiihdytyksen jälkeen kierrokset jää leijumaan hetkeksi, joka varmaan vois johtua tosta rahinasta, kun samaan aikaan ilmenenivät? Olisko mahdollinen vika pakoaukonsäätimessä? Pyörä rempattu n.40 h sitten eli alakerrasta pitäisi olla kaiken kunnossa.
torstaattori
Pyörä:
KTM EXC 125 -05
Paikkakunta:
pyhäjärvi
Liittynyt:
20.7.2012 0:02
Re: KTM EXC 125

ViestiKirjoittanut torstaattori » 28.4.2013 20:00

nyt kaivattais edelleen apua... ensin mittari ei toiminut ( kiihdyttäessä sammui) nyt valot pimenivät kokonaan, missä mahtaisi olla vika? :(
motosladi
Paikkakunta:
seinäjoki
Liittynyt:
9.1.2008 20:49
Re: KTM EXC 125

ViestiKirjoittanut motosladi » 28.4.2013 20:06

nyt kaikki -06 exc omistajat kuulolle :lol: eli siis toimiiko nollakutonen kenelläkään täyskaasulla pätkimättä kun itsellä ollut tuota vikaa ja lukeman perusteella muillakin 06 omistajilla :roll: kun kuulemma ollu 06 cdi boxissa jotain ohjelmointi häikkää?
ostetaan ktm jarrusatulan adapteri ja vanhanmallin smoto lokari :)
Paniini
Liittynyt:
15.9.2009 21:02
Re: KTM EXC 125

ViestiKirjoittanut Paniini » 28.4.2013 20:25

torstaattori kirjoitti:nyt kaivattais edelleen apua... ensin mittari ei toiminut ( kiihdyttäessä sammui) nyt valot pimenivät kokonaan, missä mahtaisi olla vika? :(

Kokeileppa mitata etuvalolle tulevaa jännitettä, jos sinne tulee reilusti yli 12v niin jännitteensäädin on todennäköisesti rikki.
ozzuks
Pyörä:
KTM EXC 125, Derbi x-treme
Paikkakunta:
Sipoo
Liittynyt:
23.5.2010 15:01
Re: KTM EXC 125

ViestiKirjoittanut ozzuks » 28.4.2013 20:29

Tänään vaihdoin männän ensimmäisen kerran oston jälkeen. Sisään meni motokeitaan II-koon mäntä. Asennus sujun ilman suuria ongelmia ja kaikki vaikutti olevan kunnossa. Ajelin mummolasta kotiin 3-4 % seoksella. Onko tavallista että pyörän äänet ja "rätinä" kuulostaa kovemmilta. Pyörä ei kiihtynytkään juuri mihinkään, puolet surkeammin kuin tavallista. Keskikierroksilla pyörä hyyti melkeen isommilla vaihetilla, mutta sitten ihan melkein yläkierroksilla löyty vääntöä. EN missään tapauksesssa revitellyt tai kiihytellyt kovaa. Kotiin tullessa pytty oli lämmin ja putki vähän kuuma (normaalit lämpötilat). Asennuksessa kaasariin en koskenut muuten kuin että otin bensaletkun irti. Entinen mäntä oli A kokoa eli tämä on vissiin ensimmäinen isompi mäntä pyörässä. Pytyllä on ajettu reilu 300h. Onko tämmöinen ihan tavallista uuden männä alkukankeutta vai onko joku pielessä?
Riko ensin, kysy siten neuvoa.
alpinestars^
Pyörä:
kTm
Liittynyt:
6.4.2008 13:49
Re: KTM EXC 125

ViestiKirjoittanut alpinestars^ » 28.4.2013 21:04

Onhan pa-säädin toiminnassa ?
Eli keskitit sen pytyn "haarukan" siihen alakerrasta tulevaan "tappiin".
Varmaan putsasit ja öljysit myös pa-säätimen mekanismit männänvaihdon yhteydessä ?
Tulppa kunnossa ?

e: Kyllä sen ihan entiseen malliin kuuluis toimia, jos sinne on oikeen kokonen mäntä pistetty ( pytty mitattu ) ja kaikki muutenki oikein tehty.
ozzuks
Pyörä:
KTM EXC 125, Derbi x-treme
Paikkakunta:
Sipoo
Liittynyt:
23.5.2010 15:01
Re: KTM EXC 125

ViestiKirjoittanut ozzuks » 28.4.2013 21:52

alpinestars^ kirjoitti:Onhan pa-säädin toiminnassa ?
Eli keskitit sen pytyn "haarukan" siihen alakerrasta tulevaan "tappiin".
Varmaan putsasit ja öljysit myös pa-säätimen mekanismit männänvaihdon yhteydessä ?
Tulppa kunnossa ?

e: Kyllä sen ihan entiseen malliin kuuluis toimia, jos sinne on oikeen kokonen mäntä pistetty ( pytty mitattu ) ja kaikki muutenki oikein tehty.


Perskuti sehänse vissiin unohtu. Öljyttiin ja putsattiin kyllä, mutta sitten kun se mäntä sujahti sylinteri nii se unohdettiin tarkistaa että osu kohdalleen. Eikös tolla voi kumminkin ajaa ihan vähän matkaa vaikka ei pa-säädin toimi? Vai rikkooko paikkoja?
Riko ensin, kysy siten neuvoa.
olvilainen
Pyörä:
KTM EXC 125
Liittynyt:
17.1.2012 19:03
Re: KTM EXC 125

ViestiKirjoittanut olvilainen » 28.4.2013 22:16

Pystyy ajamaan, ei riko paikkoja.
ozzuks
Pyörä:
KTM EXC 125, Derbi x-treme
Paikkakunta:
Sipoo
Liittynyt:
23.5.2010 15:01
Re: KTM EXC 125

ViestiKirjoittanut ozzuks » 28.4.2013 22:29

olvilainen kirjoitti:Pystyy ajamaan, ei riko paikkoja.


alpinestars^ kirjoitti:Onhan pa-säädin toiminnassa ?
Eli keskitit sen pytyn "haarukan" siihen alakerrasta tulevaan "tappiin".
Varmaan putsasit ja öljysit myös pa-säätimen mekanismit männänvaihdon yhteydessä ?
Tulppa kunnossa ?

e: Kyllä sen ihan entiseen malliin kuuluis toimia, jos sinne on oikeen kokonen mäntä pistetty ( pytty mitattu ) ja kaikki muutenki oikein tehty.


Kiitos teille jotka vastasivat näin nopeasti :))
Riko ensin, kysy siten neuvoa.