Noista kaasuttimen antureista vähän tietoa tähän väliin:
TPS muokkaa sytytysennakkoa kaasukahvan aukeamisen mukaan, ja taitaa ottaa mukaan tuohon ennakon muokkaukseen myös kierrosluvun. Seos palaa näin puhtaammin, asennettu alkujaan päästöjen vähentämiseen mutta myös trimmaa sytytyskäyrää optimaalisemmaksi. PJME myy tuota Zeeltronicin ohjelmoitavaa CDI-boksia, tuolla pystyisi ottamaan TPS:sästä kaiken hyödyn irti sytytyskartan hienosäädön muodossa.....sisältää myös muita hienouksia, siitä iltalukemista.
http://www.zeeltronic.com/manuals/manua ... 290610.pdfAnturi, johon menee kaksi johtoa ja joka sijaitsee kaasuttimen kyljessä, on kaasuttimen (seoksen) esilämmitystä varten. Toinen johto tietääkseni vie virtaa lämmitykseen, ja toinen on taasen sitten lämpöjen tarkkailuja varten. Ympäristösyistä asennettu tämäkin, paremman palamisen merkeissä.
Viimeisestä ilmasolenoidista minulla ei ole tietoa, eikä tunnu internetkään sitä tarjoavan. Tunnetaan myös MAJ22-valvena, ainakin Aprilian diagrammeissa. Luultavasti syöttää ilmaa kaasuttimeen päin, koska solenoidissa on pieni suodatin, muusta kuten milloin ja miten tämä toimii taikka vaikuttaa en osaa sanoa.