Tuotanin kirjoitti:Ainakin kun itse olin ostamassa kevaria, aika monessa hussen myynti-ilmoitusessa sanottiin, että mäntää vaihdettu kun pyörän on leiponut ja Apriliat eivät olleet leiponut lähellekkään niin usein. Ja suurin piirtein yhtä paljon niitä ilmoituksia luin. Tai sitten Apriliaa myyneet eivät vain olleet ilmoittaneet asiasta
Eli jos pyörä sammuu kun tuorevoitelu ei toimi, niin yksikään hussejen leipominen ei ole johtunut siitä, että öljypumppu ei ole toiminut? Ei se vaan tunnu tunnistavan, ainakaan en ole ikinä kuullut, että jonkun husse ei olisi käynnistynyt/ olisi sammunut sen takia, että pumppu ei toimi.
Myönnä nyt vaan, että se hussesi sähköinen tuorevoitelu ei ole täydellinen, vaan verrattuna mekaaniseen pumppuun aivan täysi paska. Toiminta voi olla ehkä jotenkin parempi, mutta luotettavuus valehtelematta kymmeniä kertoja huonompi.
Toho leipomisee vaikuttaa nii moni muukii asia ku pelkästää toi tuorevoitelu.
Jotkutha vetelee vähä sinne päi säädöillä, sitten ei lämmitetä konetta yhtään, vaan lähdetään heti huudattamaan tai ajetaessa käytetään moottorijarrua jne. Ja kyllähä sekin vaikuttaa, että jos vaikka TT-hussella on ajettu 10 000 km samalla männällä, eikä sitä mäntää jakseta vaihtaa, niin leipoohan se aika suurella todennäköisyydellä jossain vaiheessa. Kyllähä se kotkaki leipoo jos männällä ajettu tarpeeksi, vaikka onkin seosvoitelu. Suurin ero vaan on siinä, että ktm kuskit vaihtaa yleensä sen männän ajoissa, toisiku jotkuu husse kuskit
Onhan se totta, ettei sähköinen tuorevoitelu ole täydellinen, mutta ei ole myöskään mekaaninen
Husseja on vielä paljon enemmän kuin muita katulaiskoja, niin paha lähteä vertaamaan esim. apriliaan... Voin lisäksi väittää, että osa husse kuskeista on sellaisia, jotka eivät ymmärrä 2-tahtisista mitään. Nämä taas sitten varmasti aika usein tulevat valittamaan, että leipominen oli sähköisen tuorevoitelun vika...vaikka todellisuudessa vika oli jossain aivan muualla