Elikkä ajossa ilmeni sellainen ongelma että lähdin lämpimällä koneella kiihdyttämään valtatielle, kutosvaihteella juuri ennen piikkiä yhtäkkiä mooaa ja kierrokset tippuu, no kytkin pohjaan ja alan ohjaa tienpieleen. Sitte kierrokset nousee ja laskee ilman mitään kaasuun reagointia. Yhtäkkiä tuntuu että sytytys vaan loppuu ja pyörä sammuu.
Pieni tutkiminen ~20min ja mitään selitystä ei tunnu olevan. Ei halua lähteä polkemalla käyntiin, ryypyllä ja hullulla polkemisella lähti. Kierrokset ei meinaa laskea perus tyhjäkäynnille, muuten ottaa kyllä hyvin kierroksia jne. Varovaisesti liikkeellle ja pääsen 100m kun edellä mainittu toistuu. Tällä kertaa ~60kmh tasasesta vauhdista. Ei lupaa eikä edes hörähdä millään.
Mieleen tulvahtaa kuinka samat oireet viime syksynä jolloin pyörä oli vielä A1 pari viikkoa nyt ollu TT tuolloin homma korjaantu tulpanvaihdolla.
No vaihdoin tulpan siinä ja rupean polkemaan käyntiin. Ei lähde ilman ryyppyä taaskaan. Lopulta käyntiin ja tuntuu toimivan ihan OK. No pieni tutkiminen ja kaikki vaikuttas OK, mutta etieppäin mennään 50m jonka jälkeen ei edes lupaa tai hörähdä.
Ei siinä muuta kuin työntäminen kotiin. Matkalla kerran koetin käyntiin. Ryypyllä hetkeksi käyntiin mutta sammuu lähes välittömästi.
Mikä vittu voi olla vikana..?
Pyörään vaihdettu alta 300km sitten TT putki, rave1, 34mm dellortto VHSB ja v-forcet. Säädöt on 158ps, 38tk, K56 neula, sokka toisiks ylimmässä lovessa. Tulppina ollu TT nä BR10EG.
Viime syksynä kun kävi ekan kerran vastaavan tyylinen ongelma ja selvittiin tulpanvaihdolla pyörä oli A1 ja tulppana BR8ES.
Säxällä ajettu ~ 10 800, samalla männällä. Tarkotus oli vaihtaa kesällä. Voiko puristukset olla niin vähissä että vaikuttais jotenkin asiaan. Edellinen omistaja antanu aika vitusti kenkää A1 tehosena 9000 km ajan.
Öljyt laitettu tankkiin sen jälkeen kun TTksi laitettu, vähän reilu 2,5% motorexiä tai teboilin 2T bikea ollu seoksina