Aprilia SX/RX125

Aap-
Pyörä:
Pyörätön
Liittynyt:
25.8.2009 14:57
Re: Aprilia SX/RX125

ViestiKirjoittanut Aap- » 13.5.2015 17:00

ma$$i kirjoitti:Vähä veikkaan että laippaki pettää ku rave niin hirvees kunnos edelliselt omistajalt ni voiko se millään ilveellä tipahtaa sylinteriin syvemmälle ja osua mäntään? Hitusen kuumottaa mutta ei viittis turhaan tilaa niinkin kallista osaa :roll:

Ei voi muuta kun jos se menee poikki sen stopparin alapuolelta. Yleensähän ne siitä varresta menee poikki eikä sen stopparin alapuolelta.
Det51
Pyörä:
Aprilia Rx 125
Paikkakunta:
Joensuu
Liittynyt:
18.2.2014 18:41
Re: Aprilia SX/RX125

ViestiKirjoittanut Det51 » 13.5.2015 17:50

Onko porukka laittaanu omiin apikoihin noita Twentyn katkeemattomia kahvoja? Meneekö ne suoraan apikan kahvarunkoon? Tossa vielä linkki minkälaisia tarkotin http://www.24mx.fi/twenty-flex-kytkinka ... eIds=96993 :roll:
tomi7500
Pyörä:
Aprilia RX125 2008
Liittynyt:
4.9.2013 15:26
Re: Aprilia SX/RX125

ViestiKirjoittanut tomi7500 » 13.5.2015 22:23

Eks toi oo nestekytkimelle tarkotettu kahva?
tomi7500
Pyörä:
Aprilia RX125 2008
Liittynyt:
4.9.2013 15:26
Re: Aprilia SX/RX125

ViestiKirjoittanut tomi7500 » 13.5.2015 22:25

Eikun ei olekaan :lol:
ma$$i
Pyörä:
Aprilia rx 50cc (ex), Aprilia sx 125cc (ex- lunariin), Husaberg TE 125 (ex)
Liittynyt:
24.4.2014 18:38
Re: Aprilia SX/RX125

ViestiKirjoittanut ma$$i » 15.5.2015 19:03

Kyllä muute säxän perä nous ku laitoin koropalan kiinni ja jous nii kireelle ku mahollista :D . Nyt sellai "ongelma" että pitää hitsaa jatkoa jalkaan ku ei halua pystyä pärrä pystys ku korottu niin paljo :lol: . Pakko kehua täältä mototista löytyviä koropaloja. Pikkasen piti suurentaa reikiä että meni pultti läpi mutta se oli yks poraus ja se siinä.

Ja uus vaijeriki saapu nakkilasta alkuviikosta. Nyt kiinni ja pari testiä heitetty. Solenoidin putsasin kunnolla ku asensin ja säädin laipan avautuu ihan ylös asti. Kyllä muuten vetäsee solenoidi herkkään vaijerin sisää. Se on yks nykäsy ja vaijeri pohjas ja samas kyytiä ulos. Aiemmin ku solenoidi paskas ja vanhaan vaijeriin ex omistaja tunkenu jotai vitun rasvaa niin solenoidilla meni melkeen sekunteja vetää vaijeri edes sisään. Välillä ei menny ees loppuun asti :D.

Mutta sitten... Voiko olla vai kuvittelenko että otti paremmin piikin ku vanha vaijeri oli kiinni. Luulishan sen ny ottavan paremmin ku laippa nousee sen verta hätäsee :lol:
ma$$i
Pyörä:
Aprilia rx 50cc (ex), Aprilia sx 125cc (ex- lunariin), Husaberg TE 125 (ex)
Liittynyt:
24.4.2014 18:38
Re: Aprilia SX/RX125

ViestiKirjoittanut ma$$i » 16.5.2015 17:26

Noni nyt vituttaa. Just pääs kehumasta ni paskakshan se meni :paha: . Uudel vaijeril ehin tänää heittää vähä reilu 100km lenkkiä ja sit nappas nippa irti. Nyt saa kyllä laippa ja vaijeri sellasen patentin ettei viel oo nähtykkää. Laippa liian kulunj ni hajottaa nipan heti ja uutta laippaa en oo ostamassa ellen sählää vanhaa paskaks. Vai voiko olla että se muka vetäisi liikaa vaijeria :x ? Iskä epäili sitä mutta mä en siihen usko. Säädin niin että laippa nousee kokonaan koloonsa.
Pistää vituttaa kun just hetki sitte laitettu kasaan samasta viasta ja taas kosahtaa. Ja vielä että kaikki parhaat ajokelit ois tulos :x :paha:
ma$$i
Pyörä:
Aprilia rx 50cc (ex), Aprilia sx 125cc (ex- lunariin), Husaberg TE 125 (ex)
Liittynyt:
24.4.2014 18:38
Re: Aprilia SX/RX125

ViestiKirjoittanut ma$$i » 16.5.2015 17:31

Aap- kirjoitti:Jos se laippa on kulunut niin se kuluttaa samantien uuden nipankin. En oo vielä keksiny konstia millä ton raven sais huoltovapaaks oikeesti. Tai tietenkin sitä pitää huoltaa putsailemalla yms. mutta tarkotin että sellaseks että nippa kestäs. Tolla tavalla kun mulla niin joutuu silti tekemään välillä uuden nipan. :roll:


Miten tarkalleen ottaen teit siitä pultista nipan :eek: . Saattaa olla että sama edessä... :roll:
Aap-
Pyörä:
Pyörätön
Liittynyt:
25.8.2009 14:57
Re: Aprilia SX/RX125

ViestiKirjoittanut Aap- » 16.5.2015 17:42

Porasin pultin keskelle vaijerin paksusen reiän, katkasin siitä pätkän ja puristin viilapenkissä vaijerin päälle. Sitten vaan viilailin siitä semmosen että se meni siihen laipan koloon. :)
Senkin pystyy helposti tarkistamaan että onko vaijeri liian tiukalla.. Jos laippa osuu "koteloon" ennen kun solenoidin tappi menee pohjaan niin silloin varmasti hajoaa se vaijerin nippa.

Tuli tuossa myytyä oma pyörä. :) Tulee kuitenkin välillä näköjään avattua tämä topicci. :lol:
ma$$i
Pyörä:
Aprilia rx 50cc (ex), Aprilia sx 125cc (ex- lunariin), Husaberg TE 125 (ex)
Liittynyt:
24.4.2014 18:38
Re: Aprilia SX/RX125

ViestiKirjoittanut ma$$i » 16.5.2015 21:41

Hyvä kun luet. Oltas kusessa ilman sua :D . Vois kokeilla tehä tollasen nipan.
Siis miten tarkistaa? Eli vetää solenoidin tapin loppuun ja samalla se kotelo käsissä ja kattoo osuuko sinne, niinkö? Nyt hävettää jos säädinki liian ylös sen :nolo: . Pitää huomen tutkia
Aap-
Pyörä:
Pyörätön
Liittynyt:
25.8.2009 14:57
Re: Aprilia SX/RX125

ViestiKirjoittanut Aap- » 17.5.2015 16:50

Jos solenoidin tappi menee pohjaan asti niin ei ole säädetty liian tiukalle. Jos se ei mene pohjaan asti niin sillon se on liian tiukalla, kun se laippa pohjaa koteloon ennen kun solenoidi pohjaa. :D
ma$$i
Pyörä:
Aprilia rx 50cc (ex), Aprilia sx 125cc (ex- lunariin), Husaberg TE 125 (ex)
Liittynyt:
24.4.2014 18:38
Re: Aprilia SX/RX125

ViestiKirjoittanut ma$$i » 17.5.2015 19:08

Juu meni näppärästi pohjaan :| . Nippa paskana alta 100km sitte. En oo viel ehtiny tutkia tänää, mutta nyt tallille tutkii. Varmaan laippa nii kulunu et söi nipan heti :paha:

Joo edittiä tilanteeseen: Kävin purkaan ja vitutushan siinä iski. Vaijeri ja nippa oli täysin kunnos. Mutta laippahan oli katkennu stopparin yläpuolelta ja myös siitä nipan kolosta :paha: . Oli aivan paskana. Miten se edes voi tehdä noin :eek: ? Ei ois ikinä uskonu että laippa katkeaa.
Pitää nakkilasta tilaa uutta :roll: .

Aap ja kaikki muutkin, mahtaako nakkilasta löytää näit parempia laippoja ja miten eroavat siihe normilaippaan verrattuna?

Lisää edittiä: Nakkilasta lähti 160e arvosta osaa tuleen :paha: . Muuten oisin tilannu PJME mutta liian pien tilaus ulkomailt että ois tullu jäätävän kalliiks ku PJME velottaa posteista vähä liikaa ja haluan ajaa soon as possible
Aap-
Pyörä:
Pyörätön
Liittynyt:
25.8.2009 14:57
Re: Aprilia SX/RX125

ViestiKirjoittanut Aap- » 18.5.2015 15:22

Älä mene ostamaan nakkilasta laippaa. Ei todennäkösesti tule kestämään. Tilaa vaikka 2radilta rosterinen laippa. Se ei maksa kun 60€ ja kestää varmasti paremmin kun nakkilan valualumiinilaippa.

http://www.ebay.com/itm/Aprilia-RS-125- ... 54051d1495
Väisä
Pyörä:
Aprilia RS 125 -08
Paikkakunta:
Kuopio
Liittynyt:
14.8.2013 22:08
Re: Aprilia SX/RX125

ViestiKirjoittanut Väisä » 18.5.2015 18:04

Tällä on jo n. 1500km takana ja hyvässä kunnossa oli kun talven aikana aukaisin, ei juuri yhtään kulumaa havaittavissa ja edukaskin vielä. Tilaa vaikka useamman kerralla varastoon jos tuntuu että tarvetta on.

http://www.shop.zweirad-sausenthaler.de ... g-neu.html
ma$$i
Pyörä:
Aprilia rx 50cc (ex), Aprilia sx 125cc (ex- lunariin), Husaberg TE 125 (ex)
Liittynyt:
24.4.2014 18:38
Re: Aprilia SX/RX125

ViestiKirjoittanut ma$$i » 18.5.2015 18:20

Juu kiitti kaikille vastauksista. Muuutta eilen jo lähti nakkilasta tilaus vetämään kun haluan ton ajoon äkkiä :paha: ja kun pelkän vaijerin tilasin viimeks niin tuli 2 pv sisällä. Ja osasyynä se että samalla tulee tutulle nakkilasta tavaraa niin saatiinn yhteistilaus.

Koneremontti edessä kuitenkin kesällä, sillä nyt rullailtu noin 12 tkm samalla männällä. Reilu 8000 ex omistaja vakiona. Vähän alta pari tonnia minä syksyllä vakiona ja nyt keväällä TTnä reilun tonnin. Oishan sen rempan voinu talvella tehä muttei antanu rahatilanne periksi :s . Päätin sitten kokeilla onneani ja pistää pyörän lihoiksi kesäkuun jälkeen kun on osa kesätöistä ohitse ja rahaa rempata. Pitää toivoa että kestää sinne asti ja luulishan ehkä ton kun vakiona rullailtu niin paljon :roll: . Konerempan osat ja hilut tulee tilattua PJME niin voisi samalla niitä laippojakin sieltä ostaa. Tai hirveä kasa noita Väisän linkkaamia.
Aap-
Pyörä:
Pyörätön
Liittynyt:
25.8.2009 14:57
Re: Aprilia SX/RX125

ViestiKirjoittanut Aap- » 19.5.2015 18:35

Väisä kirjoitti:Tällä on jo n. 1500km takana ja hyvässä kunnossa oli kun talven aikana aukaisin, ei juuri yhtään kulumaa havaittavissa ja edukaskin vielä. Tilaa vaikka useamman kerralla varastoon jos tuntuu että tarvetta on.

http://www.shop.zweirad-sausenthaler.de ... g-neu.html

Totakaan en voi suositella kokemuksesta. Suoraan kannattaa tilata tuo kalliimpi rosterinen. Tosta kuluu pikkuhiljaa se vaijerin kolo. :)

Ja tuskin 12tkm ajettua pyörää muuten tarvii remppailla kun mäntä vaihtaa. En kyllä ite välttämättä noin paljoo ajas samalla männällä.. :roll: