4T on paljon järkevämpi vaihtoehto katukäyttöön ja satunnaiseen enskailuun kun 2T pyörät jotka on puhtaita kisapyöriä, ne ei vaan toimi päivittäisessä katuajossa vaikka miten intenssiivisesti väitettäisiin muuta.
Beta on suurimmaksi osaksi katukäytössä mutta välillä enskaillaan ja krossaillaan, toki se 2T veisi kuskia kovempaa mutta laiskalla 4T pyörällä pärjää mainiosti muutaman vuoden ja kuski oppii pyörän hallinnan niksit. Sitten voikin laittaa 250 4T enskaa alle ja taas tulee kuskille lisää opiskeltavaa.
Kenkää saaminen on ehkä vähän karkea ilmaisu, sanotaan näin että pojalla pyörä on sille ominaisessa käytössä eli yleiskäytön ohella enskailua/krossia. Siinä pyörä joutuu monilta osin kovalle mutta kyse ei ole rääkkäämisestä vaan kyseiselle pyörällä normaalista ajamisesta, sitä varten se on tehty. Kuminpoltossa ja kytkinpommeilla keulimisessa moottori joutuu selkeästi kovemmalle käytölle.
Lopuksi, en ostanut pojalle pyörää. Poika on itse säästänyt kolmen vuoden aikana 90% saamistaan rahoista ja osti pyörän omilla säästöillään