Yamaha WR125X/R

Murska
Liittynyt:
8.8.2011 20:37
Re: Yamaha WR125X/R

ViestiKirjoittanut Murska » 30.8.2013 22:07

2T moottorit kuuluu mopoihin, ei moottoripyöriin 8)

4T on paljon järkevämpi vaihtoehto katukäyttöön ja satunnaiseen enskailuun kun 2T pyörät jotka on puhtaita kisapyöriä, ne ei vaan toimi päivittäisessä katuajossa vaikka miten intenssiivisesti väitettäisiin muuta.

Beta on suurimmaksi osaksi katukäytössä mutta välillä enskaillaan ja krossaillaan, toki se 2T veisi kuskia kovempaa mutta laiskalla 4T pyörällä pärjää mainiosti muutaman vuoden ja kuski oppii pyörän hallinnan niksit. Sitten voikin laittaa 250 4T enskaa alle ja taas tulee kuskille lisää opiskeltavaa.

Kenkää saaminen on ehkä vähän karkea ilmaisu, sanotaan näin että pojalla pyörä on sille ominaisessa käytössä eli yleiskäytön ohella enskailua/krossia. Siinä pyörä joutuu monilta osin kovalle mutta kyse ei ole rääkkäämisestä vaan kyseiselle pyörällä normaalista ajamisesta, sitä varten se on tehty. Kuminpoltossa ja kytkinpommeilla keulimisessa moottori joutuu selkeästi kovemmalle käytölle.

Lopuksi, en ostanut pojalle pyörää. Poika on itse säästänyt kolmen vuoden aikana 90% saamistaan rahoista ja osti pyörän omilla säästöillään :)
Prätkä jätkä
Pyörä:
KTM 390 Duke ABS -13 EX: KTM 125 Duke -11, Fude Classic 50 -07
Paikkakunta:
Hyvinkää
Liittynyt:
6.5.2009 19:37
Re: Yamaha WR125X/R

ViestiKirjoittanut Prätkä jätkä » 31.8.2013 12:18

Jeps, oikea asenne!

Bike lehtikin sanoi jokunen vuosi sitten 2t piikkienska testissään, että moni ajaa tehdassäädöissä (iskarisäädöt) olevalla piikillä kovempaa kuin omalla isommalla pyörällään, viitaten siihen että pieni tehoinen pyörä pakottaa hakemaan ajolinjat oikein, kun ajovirheitä ei voi paikata isoilla tehoilla kahvaa vääntämällä.

Eli on erittäin hyvä opetella ajamaan ensin pieni tehoisella, ja sitten siirtyy isompaan kun kokemusta kertyy niin pysyy se ajaminenkin turvallisena.
Ei ole riemulla rajaa kun Dukella ajaa
Jantsukkeli
Liittynyt:
10.6.2012 11:49
Re: Yamaha WR125X/R

ViestiKirjoittanut Jantsukkeli » 31.8.2013 12:35

Noniin herätys kaikki! Olisko jollain myydä db-killer arrowin änkkään? Ostetaan siksi että saadaan kilvet takaisin! :paha:
Murska
Liittynyt:
8.8.2011 20:37
Re: Yamaha WR125X/R

ViestiKirjoittanut Murska » 31.8.2013 14:46

Prätkä jätkä kirjoitti:Jeps, oikea asenne!

Bike lehtikin sanoi jokunen vuosi sitten 2t piikkienska testissään, että moni ajaa tehdassäädöissä (iskarisäädöt) olevalla piikillä kovempaa kuin omalla isommalla pyörällään, viitaten siihen että pieni tehoinen pyörä pakottaa hakemaan ajolinjat oikein, kun ajovirheitä ei voi paikata isoilla tehoilla kahvaa vääntämällä.

Eli on erittäin hyvä opetella ajamaan ensin pieni tehoisella, ja sitten siirtyy isompaan kun kokemusta kertyy niin pysyy se ajaminenkin turvallisena.


Näin se menee, mutta kun kavereille on kivempaa lesoilla tehoilla ja paljonko kulkee. Näin myös meidän kylällä kunnes vanempi poika otti eräällä hiekkatiellä Derbin kanssa päänahan yhdeltä EXC kuskilta :lol:

OT:ksi on mennyt jo vähän aikaa mutta minkäs teet? Tarttee varmaan palata ruotuun ennen kun joku mode alkaa heiluttamaan luutaa ;)
naksu007
Pyörä:
Yamaha WR 125R ja Honda CRF 250X
Paikkakunta:
Jämsänkoski
Liittynyt:
19.4.2013 19:35
Re: Yamaha WR125X/R

ViestiKirjoittanut naksu007 » 1.9.2013 0:25

Jos tuolta race stylesiltä tilaa katteita niin mulla on 2012 mallin sininen wr. Niin tuleeko niihin 2012 vm tarrat ja oikeen sävyset katteet? Ja tuonne laitetaan tietoja pyörästä ennenkuin maksetaan. Eli kai ne sit tietää oikeet lähettää. Ja niin mitäs muita etulokasuojia tohon käy bolt on kiinnityksellä?
"Katuenduroilla yleensä ajavat vain tytöt tai transistorit."
Prätkä jätkä
Pyörä:
KTM 390 Duke ABS -13 EX: KTM 125 Duke -11, Fude Classic 50 -07
Paikkakunta:
Hyvinkää
Liittynyt:
6.5.2009 19:37
Re: Yamaha WR125X/R

ViestiKirjoittanut Prätkä jätkä » 1.9.2013 0:49

Oikeen väriset tulee varmasti, mutta tarroja niihin ei sisäly eikä kannata yamahaltakaan ostaa, halvemmaksi tulee race stylesin oma tai custom tarrasarja.
Ei ole riemulla rajaa kun Dukella ajaa
lusikka6000
Liittynyt:
27.5.2012 14:46
Re: Yamaha WR125X/R

ViestiKirjoittanut lusikka6000 » 1.9.2013 10:33

onkos kellään kokemusta noista 180cc kiteistä? tarviiko tehdä vaihdon jälkeen muuta kuin laittaa säätöihin esim jotain kestävämpiä laakereita? Kellään kokemusta tuolta tilaamisesta?: http://www.automotivespartsshop.com/pro ... ?o=terbaru
naksu007
Pyörä:
Yamaha WR 125R ja Honda CRF 250X
Paikkakunta:
Jämsänkoski
Liittynyt:
19.4.2013 19:35
Re: Yamaha WR125X/R

ViestiKirjoittanut naksu007 » 1.9.2013 15:17

On vähä tyhmän näköstä jos toisella puolella eri tarrat ku toisella ku ei vihtis molempii vaihtaa. Ja marmoritiskiltä muistaakseni tarra siihe ilmaohjaimee jtn 50€ ja paljonkohan tohon valomaskii. No se ei kyllä ees välttämättä tarvii.
"Katuenduroilla yleensä ajavat vain tytöt tai transistorit."
Pattes798
Pyörä:
TM MX250 2T -13
Liittynyt:
25.4.2011 11:21
Re: Yamaha WR125X/R

ViestiKirjoittanut Pattes798 » 1.9.2013 18:04

Voihan nyt jumalauta. Weera alkanu jostain syystä syömään öljyä kun leipää ja tehotkin hukassa vähän eli männänrenkaat ja/tai öljyrengas vaihtokunnossa..

Nostan tossa ens viikonloppuna koneen pöydälle ja jos sieltä paljastuu jotakin järkyttävää sisältä, niin sitten lähtee 180-kitti AMPSilta tilaukseen ja sen kylkeen tällänen KOSOn ruiskukitti, niin saa seokset kohillensa.

Mitäs muuten, kuinka kannattava ostos olis ottaa noiden lisäks vielä tämä 10-porttinen ruiskusuutin mukaan, vai onko tuo turhaa hifistelyä?
Ja miten vakioputki muuten toimii bigborekitin kanssa? Vai pitääkö vielä sijottaa putkistoonkin?
rahis
Pyörä:
Yamaha WR 125x
Liittynyt:
20.7.2012 14:28
Re: Yamaha WR125X/R

ViestiKirjoittanut rahis » 1.9.2013 18:58

Murska Arska kirjoitti:Niin, mikä mahtaa olla vikana?

WR:ss on jo valmiiksi laiha seos, siihen vaimentimen vaihto ilman PC:tä. Lisäksi laitetaan liian tiheää välitystä että kone varmasti huutaa 80-90 alueella, huudatetaan paikallaan rajoitinta vasten, keulitaan kytkinpommeilla ja poltetaan kumia. Eikä välttämättä omistaja ole muutenkaan tekniikasta perillä, tai ollaan asenteella "takuu tai faija maksaa". Vielä kun ajetaan litran öljytilavuudella 3000km ja öljyinä on keskitason öljyä niin monen tekijän yhtessumma alkaa olla valmis.

Tämä ei ole kohdistetty näihin ylläoleviin tapauksiin, kunhan toin esiin syitä miksi koneet kilahtaa. Vielä siitä laihalla käymisesta, kaikissa pyörissä tehtaalla säädöt vedetään mahdollisimman laihalle että saadaan päästönormit läpäistyä, siihen vielä päälle kompromissit jotka pitää tehdä koneen säätöihin että se toimii kaikissa maissa sillä bensalla mitä on siellä myynnissä.

Esimerkiski kaasarikoneella oleva Beta ja Husse, niissä on pääsuutin 122 ja ennen kun kone alkaa oikeasti toimimaan, pitää pääsuutin vaihtaa 130-140 kokoiseksi yksilöstä riippuen. Tästä saa käsityksen kuinka laihalla todellisuudessa moottorit käy tehtaan jäljiltä, siihen kun laitetaan päälle vielä noi ylläolevat muuttuvat tekijät niin kone on aika kovilla ja kilahduksia tulee.

Jännä nähdä miten pojan Betassa tulee sama kone kestämään, kenkää tulee teetusti saamaan mutta öljyistä ja lyhyistä vaihtoväleistä ei tingitä ja kone on laitettu säätöihin. Aika näyttää kilahtaako ja koska.


Alko mietitytmään että kun kyseen alaistit ton 3000km jälkeen öljyn vaihdon niin minkä laista öljyn vaihtoa itse meinasit/mitä tarkotat keskitason öljyllä jotain huoltoasema öljyjä? Ajattelin vaa kun itse olen vaihtanu vajan 3000km jälkeen öljyt ja käyttänyt Yamalubea niin, onko vaihto väli liaan pitkä ja huono öljy minulla? vai pitääkö tota öljyn vaihto väliä tihentää? Toivottavasti tajuat mitä selitin :D
Murska
Liittynyt:
8.8.2011 20:37
Re: Yamaha WR125X/R

ViestiKirjoittanut Murska » 1.9.2013 20:34

Tajuan kyllä mitä tarkoitit ;)

En varsinaisesti kyseenalaistanut, kokemus kertoo jotain muuta mitä valmistajien suositukset öljynvaihto väleille. Litran öljytilavuudella alkaa 3000km olla todellakin maksimi, jos käyttö on kovempaa niin ehdottomasti kannattaa lyhentää vaihtoväliä, jopa puolittaa se.

Öljyt on se millä huolehditaan ilmansuodattimen ohella moottorin hyvinvoinnista. Vähänkään leikkaantuneet öljyt ei voitele korkeakierroksista konetta riittävän hyvin ja kuluminen nopeutuu. Toki jokainen tekee kuten parhaaksi näkee, me vaihdetaan mielellään öljyjä tiheämmin kun kokemus kertoo että litran öljytilavuus on aika pieni ja öljy likaantuu/leikkaantuu aika nopeasti. Yksi hyvä merkki on kun vaihteisto alkaa tökkimään, silloin on syytä laittaa öljyt vaihtoon aika pikaisesti.

Öljyn laaduista en lähde sen enempää spekuloimaan, se on sama kun väittelisi eri uskonnoista, jokaisella on oma näkemyksensä siinä asiassa. Kun käyttää laadukkaita ja tunnettuja öljyjä jotka täyttää tarvittavat vaatimukset niin ollaan oikeilla jäljillä.

Toki kaikilla ei ole mahdollista tehdä/teettää kuin määräaikaishuoltojen mukaiset huollot joten silloin öljyt vaihtuu 3k välein. Kyllä ne moottorit rokkaa tuollakin vaihtovälillä joten mihinkään hysteriaan ei ole aihetta ;)
Fooni
Pyörä:
Fantic Caballero 2t -12, DT125x -05, E30
Paikkakunta:
Sipoo!
Liittynyt:
10.4.2011 16:31
Re: Yamaha WR125X/R

ViestiKirjoittanut Fooni » 2.9.2013 22:31

Uusi WR omistaja ilmottautuu :) Tuli haettua tollanen -11 malli 16tkm ajettu ja oikeestaan uudenverosessa kunnossa.

Alkuperäsillä renkailla, ketjuilla ja rattailla joten nuo saa kohta laittaa vaihtoon. Muuten varmaan menee vielä jonkinaikaa ennenkun kone posahtaa.
Saa linkkailla halvat ketju-rataspaketit ;)

Pari heikkoa kuvaa jo galleriassa
Kerran Kotari, aina Kotari
Youtube Facebook
MYYKÄÄ KOTARIN SMOTOT
Alexir
Pyörä:
EX HusQ 125 SM -09 ,EX Yamaha DT 50 -07 & -09 ,EX KTM EXC 125 -09, EX Yamaha WR 183 -11,EX WR125 -12, EXC450 -04
Paikkakunta:
Loviisa
Liittynyt:
30.9.2011 18:05
Re: Yamaha WR125X/R

ViestiKirjoittanut Alexir » 2.9.2013 23:11

Fooni kirjoitti:Uusi WR omistaja ilmottautuu :) Tuli haettua tollanen -11 malli 16tkm ajettu ja oikeestaan uudenverosessa kunnossa.

Alkuperäsillä renkailla, ketjuilla ja rattailla joten nuo saa kohta laittaa vaihtoon. Muuten varmaan menee vielä jonkinaikaa ennenkun kone posahtaa.
Saa linkkailla halvat ketju-rataspaketit ;)

Pari heikkoa kuvaa jo galleriassa

Jossain miitissä näin sut chrome (?) tarrasarjalla varustetulla kotarilla jalkakäytävällä poliisin kanssa juttelemassa, jossain miitissä taisit olla 04-07 kotarilla liikenteessä ja nyt weeralla ? :lol:

Osat 520 jaolla olevat ketjut ja rattaat, varmasti kestävät keulimista paremmin kuin 428 :)

Yamaha YZ125 1986 rattaat käy ja ketjuiksi vaikkapa Twentyn (24mx.fi) o-rengas ketjut. Ei muuten turhia veny, väleiksi vaikkapa 12-47?
YouTube kanava
[X] M-Kortti [X] A1-Kortti [X] A2-Kortti [X] B-Kortti
Alluu-
Pyörä:
Suzuki PV -97
Paikkakunta:
Jyväskylä
Liittynyt:
10.4.2010 14:31
Re: Yamaha WR125X/R

ViestiKirjoittanut Alluu- » 3.9.2013 13:52

Eikös 9tkm huolto ole samanlainen kuin 3tkm, että pelkkä öljynvaihto ja suodatin ja saa itse tehdä?
Alexir
Pyörä:
EX HusQ 125 SM -09 ,EX Yamaha DT 50 -07 & -09 ,EX KTM EXC 125 -09, EX Yamaha WR 183 -11,EX WR125 -12, EXC450 -04
Paikkakunta:
Loviisa
Liittynyt:
30.9.2011 18:05
Re: Yamaha WR125X/R

ViestiKirjoittanut Alexir » 3.9.2013 15:02

Alluu- kirjoitti:Eikös 9tkm huolto ole samanlainen kuin 3tkm, että pelkkä öljynvaihto ja suodatin ja saa itse tehdä?

saa tehdä.
YouTube kanava
[X] M-Kortti [X] A1-Kortti [X] A2-Kortti [X] B-Kortti