Ei nyt liity Aprilian merkkiin mitenkään, mutta eiköhän ne jarruhommelit samallain oo kaikki kiinni.
Allekirjoittaneen jammussa menee järjestys suurinpiirtein näin.
1. Pyörä pukille (takarengas ilmaan)
2. Aukaise taka-akseli ja kierrä se pois, mukaanlukien kaikki hilppeet (HOX! rengas kans, se helpottaa hommaa helvetisti..)
3. Akselin pitäis lähteä ihan kiittelemällä, mulla tais olla niiden hilppeiden järjestys kutakuinkin vasemmalta oikealle näin: Akseli (läpi menevä) ketjun kiristin, pusla, rengas, pusla, jarrusatulan pidike (HOX, yleensä ns. "kelluvalla" kiinnityksellä, eli satula on vapaasti kiinni, mutta se ei pääse putoamaan siitä ulokkeesta, missä se on, ellei rengas ole irti tai muuten väljyyttä akselipakassa), pusla, toisen puolen ketjunkiristin ja päätymutteri.
4. Nyt, kun rengas on irti ja satula on irti jarrulevystä, niin
varmista, että jarrupoljinta ei saa kukaan painettua pohjaan!!! Siinä käy muuten niin, että männät työntyy sisään ihan oikein, muttei palaudu muuten ku satulan räjäyttämällä. Been there.
5. Tutkit satulaa hetken, miten jarrupalat vois olla kiinni satulassa, yleensä siellä on pari klipsiä, jotka lähtee taas nätisti irti. Vaihdat palat ja toistat edellämainitun purun takaperin.
Edessä sama homma, eli akseli irti ja hilppeet talteen. Kannattaa kattoa varsin tarkkaan joka puslan ja prikan paikat, ettei mee väärin. Varsinkin, jos ekaa kertaa purkaa. Niin ja vaseliini ei olis pahitteeksi, kun laitat akselia takaisin. Kierrät ihan paksun kerroksen jotain liukkaria siihen akseliin, annat samalla vähän laakereille.
Muita mainittavia asioita tossa ku oot räjäyttäny rengaspakan auki ni esim. pesutoimenpiteet helpottuu potenssiin miljoona, ketjujen rasvauski olis paljon helpompaa jollain paksulla mänkillä (allekirjoittanut tyyräs ihan raakasti käden vaseliinikammioon ja pyysi kaveria kierrättään ketjua ni tuli ketjutki iha tuhtiin voiteeseen.. Toki ylimääräiset si pois.
Kaikkea mitä tulee mieleen ni olis hyvä purkuhommien ohessa tehdä
Mielikuvitus on sallittua
Köyhiä eivät ole ne joilla on vähän, vaan ne jotka haluavat aina lisää.