Aprilia SX/RX125

Happo69
Pyörä:
Rieju mrt 2013, aprilia rx 125 2011
Paikkakunta:
Pieksämäki
Liittynyt:
13.4.2015 21:44
Re: Aprilia SX/RX125

ViestiKirjoittanut Happo69 » 12.6.2015 11:15

En oo oikein perillä näistä jutuista ku vasta äsken sain apikan nii tarkotetaanko tehtaan tt-putkella säxän/räxän tyhjennettyä vakioputkee vai onko se joku muu? 8o :lol:
ma$$i
Pyörä:
Aprilia rx 50cc (ex), Aprilia sx 125cc (ex- lunariin), Husaberg TE 125 (ex)
Liittynyt:
24.4.2014 18:38
Re: Aprilia SX/RX125

ViestiKirjoittanut ma$$i » 12.6.2015 11:33

Itellä kulkee säxä vähä päälle 120 15-45 väleil... :roll: . Osia esim tt-putki, 34vhsb, rave1 ja v-forcet eli oon aika pettyny huippuihi. Tosin männällä ajettu 12tkm eli on varmaa aika lopussa jo :lol: ja saatanan väljä :D . Uus mäntä tulee kun työt loppuu ja ei tarvi säännöllisee kulkea. Sitte nähdää paljonkl tulee vetoja :seko: . Just sen takia vhm harkinnassa ku uus mäntä kuotenki tilattava ja jos ottas tasalakisena nii olis pakko ottaa tasalakikansiki tietysti :D.
Happo69 kirjoitti:En oo oikein perillä näistä jutuista ku vasta äsken sain apikan nii tarkotetaanko tehtaan tt-putkella säxän/räxän tyhjennettyä vakioputkee vai onko se joku muu? 8o :lol:

TT putken voit ostaa eli se on sama putki ku vakiona mutta ilman kureja. Tavallisesta kuriputkesta tulee ihan sama TT putki ku poistat kurit :D . Suosittelen, omaan käyttöö ollu se paras putki

Ja tomi mitakan sylinterisarja vastaa alkuperästä jos ei siihen varaa ole. Tosin älä käytä mitakan mäntää vaan osta laatumäntä sisälle niin pitäs kestää. 154 polinia en itse ottas koska on vääntöpytty ja huipputehot aika alhaset. Jos rahaa riittää ni alkuperäne sylkkä tai tilaa 144cc italkitin :seko:
Happo69
Pyörä:
Rieju mrt 2013, aprilia rx 125 2011
Paikkakunta:
Pieksämäki
Liittynyt:
13.4.2015 21:44
Re: Aprilia SX/RX125

ViestiKirjoittanut Happo69 » 12.6.2015 13:10

Kiitti ma$$i :) mut Tomi7500 tai kuka tahansa nii mistä ootte ostanu arrowin kokoputkiston? :lol: 8)
ma$$i
Pyörä:
Aprilia rx 50cc (ex), Aprilia sx 125cc (ex- lunariin), Husaberg TE 125 (ex)
Liittynyt:
24.4.2014 18:38
Re: Aprilia SX/RX125

ViestiKirjoittanut ma$$i » 12.6.2015 14:06

Nakkilan pyörä ja mopo, MC scatter, motorshop, PJME noin esimerkiksi :D. Google auttaa aika paljon ;)
Ja sitte neuvona: gianelli ja arrow täysin samanlaiset outkistot. Paisarit aivan samat, äänenvaimennin on eri
Happo69
Pyörä:
Rieju mrt 2013, aprilia rx 125 2011
Paikkakunta:
Pieksämäki
Liittynyt:
13.4.2015 21:44
Re: Aprilia SX/RX125

ViestiKirjoittanut Happo69 » 12.6.2015 14:10

Juu kiitos :) 8)
Det51
Pyörä:
Aprilia Rx 125
Paikkakunta:
Joensuu
Liittynyt:
18.2.2014 18:41
Re: Aprilia SX/RX125

ViestiKirjoittanut Det51 » 12.6.2015 17:33

Mistä porukka on tilannu rave1 laippoja? Nakkilasta oli loppu mielellään suomen sisältä kun ois jo aika kova hinku päästä kiesin heittoon. :lol:
ma$$i
Pyörä:
Aprilia rx 50cc (ex), Aprilia sx 125cc (ex- lunariin), Husaberg TE 125 (ex)
Liittynyt:
24.4.2014 18:38
Re: Aprilia SX/RX125

ViestiKirjoittanut ma$$i » 12.6.2015 17:50

Nakkila on vissii suomen sisällä ainoo joka myy rave1 laippoi :roll: . Ei oo 100% varmaa tietoa mutta mistää muusta paikasta en oo kuullu suomessa. Rave 2 osia sais kartingilta mut mut laipat vissii erilaiset.

Ulkomailta esim 2rad ja PJME
ma$$i
Pyörä:
Aprilia rx 50cc (ex), Aprilia sx 125cc (ex- lunariin), Husaberg TE 125 (ex)
Liittynyt:
24.4.2014 18:38
Re: Aprilia SX/RX125

ViestiKirjoittanut ma$$i » 13.6.2015 17:42

Noniin nyt on takapalat vaihdettu :)
Vanhat palatha tipahti iha suoriltaaa, mutta sitte vaikeudet alkoki :roll: . Eli kun alempaa palaa yritti laittaa ni se pyöree sylinteri pyrki koko aja ylös ja piti koko ajan painaa se alas ja ri millää meinannu saada ylempää palaa kiinni... Lopulta laitettii ensi yläpala ja pakotettiin meisselin avulla alapala sinne ja väännettii meisselin avulla kohallee. Sitte ihmettrlyä että millä vitulla sen laittaa takaisin levylle kun koko ajan palat painuu kiinni.... Noh meisseli välii ja siitä pienellä taiteilulla levyyn ja pultit kiinni.

Jarru toimii ja jarruttaa. MUTTA ihan ku olisi koko ajan pieni työntö päällä paloissa ja pukilla ollessa pyörittelin takapyörää niin ei meinaa millää pyöriä ja tosi raskaasti lähtee liikkeelle.
Eli mitä tehtii väärin ja mikä meni vituilleen ja kuinka fiksata.. :s
Ghostly.K Moderaattori
Paikkakunta:
Rovaniemi
Liittynyt:
12.8.2012 14:48
Re: Aprilia SX/RX125

ViestiKirjoittanut Ghostly.K » 13.6.2015 18:16

Heti ensitöikses, ota jarrusatula irti. Tuo ei oo normaalia, älä aja metriäkään ennenku toi on selvitetty. Se syö jarrulevyn ajan myötä..

Niin, ni ota tosiaan se satula uusiks käsittelyyn ja kokeile varovasti painaa siirtoleukapideillä sylinteriä sisäänpäin (HOX laita joku metallinpalanen siihen sylinterin reunaan, ettet mulkkaa sitä reunaa) Voit koittaa jotain öljyä tms sinne törkätä eka ennen ku alat runnomaan

Jos ei mene nätisti, niin todennäköisesti sun satula on remontin tarpeessa. Varaa remonttiin
Aikaa
Jarrunestettä
Ruuvilukitetta tms tiivistettä (nestemäistä)

Satula on aika nätti purkaa. Muista jättää se proppu paikoilleen ni saat jarrun avulla siihen mäntään liikettä! Sit tutkit sitä satulaa, miten se on kasassa ja otat tarvittavat mutterit pois, sen pitäis aueta nyt ihan nätisti. Jos ei aukea ni tooooosi varovasti avita meisselilä tai puukolla, kuitenki rikkomatta sitä sauman pintaa.

Paina jarrua niin paljon, että ne männät pullahtaa pois paikoiltaan. Miedolla fairyvesi liuoksella sumuttelet sinne satulaan ja lainaat vaikka siskolta hammasharjaa, jolla putsaat sekä männät että satulan. Huuhtelu vedellä ja sit uita vaikka jarrunesteessä, käy käsin ne tiivistepinnat vielä jollain rätillä läpi, ettei sinne vahingossakaan jää mitään roskaa väliin. Sit ku satula kiiltää puhtauttaan ja männät menevät käsivoimin paikoilleen ni muuta ku kasaat menemään, saat palat hyvin paikoilleen ja nautit kuin uusista jarruista :) Muista sisäänajaa palat!

Sisäänajo tapahtuu kutakuinkin näin, että aja suoraa tietä ja ala pikkuhiljaa laahaamaan jarrua lisäten painetta kokoajan, kuitenkaan rengasta lukittamatta. Sit nostat jarrut pois, annat niiden jäähtyä ja toistat saman pari kolme kertaa. Hoksaat, kuinka jarrutuntuma paranee.

Jos jollain on jotain OIKEAA tietoa, niin saa informoida, mä vaan muistelen, kuin vaikeasti itte tein.. :lol:
Köyhiä eivät ole ne joilla on vähän, vaan ne jotka haluavat aina lisää.
ma$$i
Pyörä:
Aprilia rx 50cc (ex), Aprilia sx 125cc (ex- lunariin), Husaberg TE 125 (ex)
Liittynyt:
24.4.2014 18:38
Re: Aprilia SX/RX125

ViestiKirjoittanut ma$$i » 13.6.2015 20:28

Joo kävin tosiaa pienen lenkon ajaa ja levy veti heti vähä sinertäväks :D :D . Siinä sitte ihmeteltii ja melkee alotettii purkaa kunnes tuli mieleen että jos siellä onki liikaa nestettä ettei se pääse palautumaan ja sylinteri painaa koko ajan. No avattiin sitte jarrunestesäiliö ja vähä imeytettii kankaanseen ja kokeiltii pyörittää takapyörää. Hyvin pyörähti ilman vastusta ja kävin uudenki lenki vetää ni ei ottanu enää kiinni mihkää vaan pelitti hyvin :D

Kiitos ohjeista Ghostly, onneksi ei noin pitkälle tarvinut mennö vian etsinnässä :lol:
Happo69
Pyörä:
Rieju mrt 2013, aprilia rx 125 2011
Paikkakunta:
Pieksämäki
Liittynyt:
13.4.2015 21:44
Re: Aprilia SX/RX125

ViestiKirjoittanut Happo69 » 14.6.2015 12:25

Viel muuten kysyisin sellasta, et missä on kuristuksia räxäs? Onko samoissa paikoissa ku mx:ssä? Ja mistä tt-setti kaasariin? :D ;)
ma$$i
Pyörä:
Aprilia rx 50cc (ex), Aprilia sx 125cc (ex- lunariin), Husaberg TE 125 (ex)
Liittynyt:
24.4.2014 18:38
Re: Aprilia SX/RX125

ViestiKirjoittanut ma$$i » 14.6.2015 14:39

Ilmanputsarissa toine imusnorkkeli o tukittu, pitää avartaa. Putkessa alkukäyrässä, paisarin keskellä ja aivan lopussa kurit. SAS-ilmankierrätys tulee poistaa käytöstä. Sitte pakoaukon laippa on kiinteä ja kuristaaa. Se pitää nostaa ylös ja poistaa taikka ostaa rave.

TT setti vaikka nakkilasta, mutta siihe hintaa saa jo isomma kaasarin jonka ostoa suosittelen enemmän.
Det51
Pyörä:
Aprilia Rx 125
Paikkakunta:
Joensuu
Liittynyt:
18.2.2014 18:41
Re: Aprilia SX/RX125

ViestiKirjoittanut Det51 » 15.6.2015 23:07

Minkälaisia kokemuksia porukalla on tuosta pjmestä? Onko osat tullu perille ja miten nopeesti osat yleensä tulee? Ja vielä että onko tosta vhm:ästä mitään hyötyy? Onko isoo vaikutusta normi palotilaan? :roll: :roll:
Aap-
Pyörä:
Pyörätön
Liittynyt:
25.8.2009 14:57
Re: Aprilia SX/RX125

ViestiKirjoittanut Aap- » 16.6.2015 6:16

Pjme on hyvä paikka tilailla osia, mutta postikulut on kalliit. Tullut noin viikossa yleensä osat perille.
ma$$i
Pyörä:
Aprilia rx 50cc (ex), Aprilia sx 125cc (ex- lunariin), Husaberg TE 125 (ex)
Liittynyt:
24.4.2014 18:38
Re: Aprilia SX/RX125

ViestiKirjoittanut ma$$i » 16.6.2015 9:10

Det51 kirjoitti:Minkälaisia kokemuksia porukalla on tuosta pjmestä? Onko osat tullu perille ja miten nopeesti osat yleensä tulee? Ja vielä että onko tosta vhm:ästä mitään hyötyy? Onko isoo vaikutusta normi palotilaan? :roll: :roll:

Tasalaki vhm vai "normi" kupumännälle passaava? Ite aatellu tilaa ens kuun alus tasalaki vhm ja tasalakimäntä sille kaveriks. Squish suhde pienenee sillo ja se tietää jonkinlaista tehohyötyä.

VHM kansi kupumännälle parantaa veden virtausta ja näin ollen jäähdytystä, muusta hyödystä en tiiä