Heti ensitöikses, ota jarrusatula irti. Tuo ei oo normaalia, älä aja metriäkään ennenku toi on selvitetty. Se syö jarrulevyn ajan myötä..
Niin, ni ota tosiaan se satula uusiks käsittelyyn ja kokeile varovasti painaa siirtoleukapideillä sylinteriä sisäänpäin (HOX laita joku metallinpalanen siihen sylinterin reunaan, ettet mulkkaa sitä reunaa) Voit koittaa jotain öljyä tms sinne törkätä eka ennen ku alat runnomaan
Jos ei mene nätisti, niin todennäköisesti sun satula on remontin tarpeessa. Varaa remonttiin
Aikaa
Jarrunestettä
Ruuvilukitetta tms tiivistettä (nestemäistä)
Satula on aika nätti purkaa. Muista jättää se proppu paikoilleen ni saat jarrun avulla siihen mäntään liikettä! Sit tutkit sitä satulaa, miten se on kasassa ja otat tarvittavat mutterit pois, sen pitäis aueta nyt ihan nätisti. Jos ei aukea ni tooooosi varovasti avita meisselilä tai puukolla, kuitenki rikkomatta sitä sauman pintaa.
Paina jarrua niin paljon, että ne männät pullahtaa pois paikoiltaan. Miedolla fairyvesi liuoksella sumuttelet sinne satulaan ja lainaat vaikka siskolta hammasharjaa, jolla putsaat sekä männät että satulan. Huuhtelu vedellä ja sit uita vaikka jarrunesteessä, käy käsin ne tiivistepinnat vielä jollain rätillä läpi, ettei sinne vahingossakaan jää mitään roskaa väliin. Sit ku satula kiiltää puhtauttaan ja männät menevät käsivoimin paikoilleen ni muuta ku kasaat menemään, saat palat hyvin paikoilleen ja nautit kuin uusista jarruista
Muista sisäänajaa palat!
Sisäänajo tapahtuu kutakuinkin näin, että aja suoraa tietä ja ala pikkuhiljaa laahaamaan jarrua lisäten painetta kokoajan, kuitenkaan rengasta lukittamatta. Sit nostat jarrut pois, annat niiden jäähtyä ja toistat saman pari kolme kertaa. Hoksaat, kuinka jarrutuntuma paranee.
Jos jollain on jotain OIKEAA tietoa, niin saa informoida, mä vaan muistelen, kuin vaikeasti itte tein..
Köyhiä eivät ole ne joilla on vähän, vaan ne jotka haluavat aina lisää.