Cagiva Raptor 125

AJMK
Paikkakunta:
Orimattila
Liittynyt:
11.5.2004 20:23

ViestiKirjoittanut AJMK » 1.10.2005 12:25

jariii kirjoitti:Mitäs tyyppivikoja noissa raptoreissa/planeteissa on? Kai se cagivankin kone kestää jos käyttää oikeita öljyjä, tekee tarvittavat huollot eikä muuten rääkkää konetta? Uskaltaakohan tuollaista ostaa jos itseltä onnistuu korkeintaan männänvaihto?

Hieno pyörä se ainakin on ;)
Tyyppivikoja ei oo ku laturi on vähän alitehoinen. Mutta kyllä sen kanssa pärjää ihan hienosti. Ja kyllähän se kestää, ja kestää kyllä rääkkäystäkin. Nää miks mitot on hajoillu niin suurinosa siks kun käyttäjä ei tiedä pyörästä mitään ja isi ostanu pyörän, niin ei yhtään viitsi tehdä mitään sen eteen. Tarpeeks usein vaan vaihtelee öljyjä koneesta ja käyttää kunnon 2-tahtiöljyjä, ja lämmittää koneen ennen rääkkäystä ja tarkistelee säännöllisesti pyörää, niin hyvin pelittää.

Ja tottakai uskaltaa ostaa, ei tossa nyt mitään männänvaihtoa vaikeempaa huollettavaa ole. 2-tahtiset on hyvin yksinkertaisia tekniikaltaan.
Ziggy
Paikkakunta:
Kerava
Liittynyt:
10.6.2005 23:35

ViestiKirjoittanut Ziggy » 5.10.2005 14:25

Mahtuuko kellään kypärä sinne tankin alla olevaan tilaan, joka on olevinaan kypärän säilytystila? Ei mene minulla nimittäin mitenkään päin..
AJMK
Paikkakunta:
Orimattila
Liittynyt:
11.5.2004 20:23

ViestiKirjoittanut AJMK » 5.10.2005 14:58

Ziggy kirjoitti:Mahtuuko kellään kypärä sinne tankin alla olevaan tilaan, joka on olevinaan kypärän säilytystila? Ei mene minulla nimittäin mitenkään päin..
Eipä kyllä mullakaan.
Motoilija
Paikkakunta:
Klaukkala
Liittynyt:
20.10.2004 19:55

ViestiKirjoittanut Motoilija » 5.10.2005 21:28

Kuulemma mahtuu sellainen avomallinen kypärä?
Joopajoo
Paikkakunta:
Orimattila
Liittynyt:
27.5.2005 20:27

ViestiKirjoittanut Joopajoo » 6.10.2005 10:15

Kuinka moni ajaa nakupyörällä avokypärän kanssa?
Minun mielestäni ne on custom juttuja :)

Tai no mikä estää ajamaan...
AJMK
Paikkakunta:
Orimattila
Liittynyt:
11.5.2004 20:23

ViestiKirjoittanut AJMK » 6.10.2005 13:39

Joopajoo kirjoitti:Kuinka moni ajaa nakupyörällä avokypärän kanssa?
Minun mielestäni ne on custom juttuja :)

Tai no mikä estää ajamaan...
Jos lasketaan katteetpois->naku niin eräs Joni Tammela :)
Ecgu
Paikkakunta:
Pori
Liittynyt:
21.3.2004 15:57

ViestiKirjoittanut Ecgu » 6.10.2005 14:11

nyt tulee kyl aika mopopoika kysymys mutta, onkohan tässä potkua ja ominaisuuksia pieni muotoiseen kikkailuun??eli jotai powerwheeliet ja jotai pient, keuliiiixxXXXxXx..:D
http://www.motot.net/forum/viewtopic.php?t=57776
^^porilaiset
altsi
Paikkakunta:
Kuopio
Liittynyt:
18.6.2003 16:43

ViestiKirjoittanut altsi » 6.10.2005 17:34

Ecgu kirjoitti:nyt tulee kyl aika mopopoika kysymys mutta, onkohan tässä potkua ja ominaisuuksia pieni muotoiseen kikkailuun??eli jotai powerwheeliet ja jotai pient, keuliiiixxXXXxXx..:D


No saa olla kyllä tehoa piikkisessä että tekee powerwheelien, joka siis tarkottaa sitä että kun kiihdytät kaasu pohjassa niin keula nousee. Kaasua pumppaamalla/ja/tai kytkintä livauttamalla kyllä nousee. Etu jarrukin on enemmän kun riittävä endoihin.
stalker89
Paikkakunta:
joensuu (pyhäselkä)
Liittynyt:
3.2.2004 16:40

ViestiKirjoittanut stalker89 » 18.10.2005 11:53

kertokaa onko tossa raptorissa paljon vikoja? eikös toi oo aika pitkälti sama pyörä ku planetti?
altsi
Paikkakunta:
Kuopio
Liittynyt:
18.6.2003 16:43

ViestiKirjoittanut altsi » 18.10.2005 12:06

stalker89 kirjoitti:kertokaa onko tossa raptorissa paljon vikoja? eikös toi oo aika pitkälti sama pyörä ku planetti?


Sama pyörä, ulkonäössä muutamia eroja. Akun laturi on vähän huono, joskus sattunu että ei jaksa startata mopoa. Pakoputken tiivisteen kanssa on vissiin monilla ollu ongelmaa, itsellakin kusee sieltä vähän. Mainitaan nyt vielä että vakio ketjut oli aika surkeat, kiristää piti vähintään 100 kilometrin välein ja piti lyhentää 2500km kohalla ja 5000km kohalla vaihtoon.

Mullakin tulee pyörä myyntiin joko kohtapuoliin tai keväällä.
sake^
Liittynyt:
21.3.2005 20:06

ViestiKirjoittanut sake^ » 18.10.2005 16:17

-
Viimeksi muokannut sake^ päivämäärä 18.12.2017 19:37, muokattu yhteensä 1 kerran
AJMK
Paikkakunta:
Orimattila
Liittynyt:
11.5.2004 20:23

ViestiKirjoittanut AJMK » 18.10.2005 17:29

sake^ kirjoitti:
altsi kirjoitti:
Ecgu kirjoitti:nyt tulee kyl aika mopopoika kysymys mutta, onkohan tässä potkua ja ominaisuuksia pieni muotoiseen kikkailuun??eli jotai powerwheeliet ja jotai pient, keuliiiixxXXXxXx..:D


No saa olla kyllä tehoa piikkisessä että tekee powerwheelien, joka siis tarkottaa sitä että kun kiihdytät kaasu pohjassa niin keula nousee. Kaasua pumppaamalla/ja/tai kytkintä livauttamalla kyllä nousee. Etu jarrukin on enemmän kun riittävä endoihin.

Ei oo tästä raptorista omakohtaista kokemusta, mutta voin paljastaa sulle erään salaisen tiedon - melkeen mikä vaan keulii jos osaa ;)
Näinhän se menee.

Mutta joo, eipä ole raptorissa vikoja ollut, eikä ole mulla putken tiivistekkään vuotanut. En oo ees kuullut moisesta vaivasta raptorissa.
Ainut "vika" taitaa olla toi laturin heikko teho, tosin mulla ei kyllä koskaan ole jäänyt käynnistymättä, jo pelkät ledipolttimot takana ja parkkina vaikuttaa varmaan riittävästi tohon virrankulutukseen, jolloin ei pitäisi olla ongelmia laturin kanssa. ja tosiaan, noi alkuperäis ketjut on hyvin huonot, mutta uusia paljon laadukkaampia ketjuja saa kaupasta.
Peltsii|
Pyörä:
Yamaha R1 ja Husaberg FC 550
Paikkakunta:
Hämeenlinna
Liittynyt:
5.5.2004 9:25

ViestiKirjoittanut Peltsii| » 18.10.2005 17:30

altsi kirjoitti:Pakoputken tiivisteen kanssa on vissiin monilla ollu ongelmaa, itsellakin kusee sieltä vähän.


Erään toisen henkilön kirjoittama teksti, eräältä toiselta foorumilta:


pakoputken vuotamisesta:

tee-se-itse O-rengas !

tarvike lista:
-punaista lämmön kestävää moottori silikonia
-pätkä kirkasta b-letkua. sellainen pätkä että saa aikaiseksi O-renkaan.. (letku samaa vahvuutta kuin 2-T öljyletku joka Freccian öljysäiliöstä kulkee pumppuun)
-silikon sprayta

toteutus:

-ruutaa silikonia hiukka letkun sissään
-pursota moottori silikonia tiiviisti letkuun, letku täyteen. anna kuivua päivä pari.
-kierrä/vedä kuivannut moottori silikoni letkusta ulos.
-leikkaa sopivan pituiseksi jotta saat tarpeeksi ison O-renkaan siitä/ympyrän.
-laita pakokäyrän pohjalle (you know !)

jos pakarisi on pahasti kierossa kun rungossa kiinni, niin saattaa vuotaa vaikka mitä tekis.. A & O

lopuksi: tämän TEE-Se-ITSE O-renkaan etu on että kestää lämpöä varmasti + on elastinen ja tarpeeksi vahvaa/paksua/tiivistää hyvin + on käytettävissä uudelleen pakarin irroittamisten jälkeen !

toki voi myös survoa vain suoraa massaa "alkukäyrään", tulos vaan ei ole sama, vaan "mallia kertakäyttö". Tätä massan survomista alkukäyrään ovat jotkut käyttäneet..
skeppo
Paikkakunta:
Humppila
Liittynyt:
29.10.2005 19:26

ViestiKirjoittanut skeppo » 29.10.2005 20:53

Ei kyllä mä tälläsen ostan! Sen verran on kehuttu ja ulkonäkö melkeinpä kiihottaa.(No ei ihan)Sopii mun tyyliini kuin nenä päähän. Kiitos tiedoista!:)
Never drive faster than your guardian angel can fly.
MotoRider
Paikkakunta:
Lapinlahti
Liittynyt:
26.7.2004 17:29

ViestiKirjoittanut MotoRider » 29.10.2005 21:23

epäilyttää ton koko livenä.Onko täs miton runko? kun näyttää melko pieneltä toi planetti ja raptorikin