Giksi kirjoitti:mokes kirjoitti:Ite oon kans ens kesänä ajatellu ostaa tommosseen kun ei hinta uutena hirveesti päätä huimaa vai? Arveluttaa vaan toi jarru ku on vähän rimpulan näkönen ja ehkä vähän rumakin :/ Saisko sitä vaihettua ? Ja kyllähän tossa varmaan olis viritys potentiaalia aina 11kw asti, avartais vaikka sitä pakoaukon reikää? Eikö oo näin, että saa virittää laillisesti 11kw asti?
Ei kyllä mun tietämyksen mukaan tällästä "alitehoistakaan" pyörää saa "laillisesti" virittää 11kw:ksi. Jotta olis laillinen niin joutuisit hoidella noi muutoskatsastukset ym. kuntoon ja tähän voi todeta jälleen kerran, että ei kannata... vai miten on?
Kyllä saa. Muutoskatsastus maksaa parikymmentä euroa. Ja käytännössä sitä ei tarvitse tehdä jos tehot ovat alle 11kw, mitäpä siitä kukaan välittää onko se 9 vai 11kw. Ja 2tahtisen pyörän saa siihen 22kw rekisteriin myös ihan laillisesti jos on vakio osat, ja kustantaa sen pari kymppiä katsastus. Ja 22kwsta ylöspäin virittämisessä oli muistaakseni joku tietty prosentti, paljonko saa alkuperäisistä tehoista nousta (koski kaikkia autoja yms). Nykyään tosin jos laittaa 22kw kuntoon piikin niin pitäisi olla 18v jotta sillä saisi ajaa liikenteessä, mutta paskan marjat. Mutta saa pyörää virittää jonkun verran ihan laillisesti, mutta kannattaa pitää mielessä että yli 11kw ei sais ajaa ilman 18v ikää eli "pikku-A" korttia. Mutta E-hyväksytyillä pakoputkilla yms voit sitä virittää siihen 11kw kunton ja kaasaria mahollisesti isontamalla jos siitä on apua ja kantta muotoilemalla tai nokka-akseleilla tms miten nyt nelariin saa tehoa. Sitten kun vaihat vaikka sen E-hyväksytyn teharin niin voit katastuksen jälkeen ottaa sen katalysaattorin pois putkesta kuristamasta kun rekisteriotteessa lukee Devilin putkesta maininta että on lailline.