Aprilia af1

pertt-UP-
Pyörä:
Suzuki SV650S
Paikkakunta:
Oulu
Liittynyt:
11.5.2006 20:52

ViestiKirjoittanut pertt-UP- » 7.5.2008 22:42

Pyörän toimivuus on suoraan verrannollinen sen huoltomäärään. Kulutus pyörii tt AF1:ssa siellä 5-6l paikkeilla ainakin itselläni. Hyvin se kulkee täystehona, mutta jos mukavuutta haluaa ajoon, niin 1544cc Polini lisää alavääntöjä maukkaasti. ;)

Huoh, kuukausi sitte sain osat Saksasta.. Tai siis osa osista. Sylinterin olivat paketista unohtaneet, joka tuli jälkitoimituksena tämän viikon maanantaina. Tänään sitten kasasin pyörää ja huomenna se pitäisi olla jo ajokunnossa. Mahtavaa päästä taas pitkästä aikaa ajamaan!
Project Blue Smoke
JGGA
Liittynyt:
22.10.2007 0:20

ViestiKirjoittanut JGGA » 8.5.2008 10:27

pertt-UP- kirjoitti:Pyörän toimivuus on suoraan verrannollinen sen huoltomäärään. Kulutus pyörii tt AF1:ssa siellä 5-6l paikkeilla ainakin itselläni. Hyvin se kulkee täystehona, mutta jos mukavuutta haluaa ajoon, niin 1544cc Polini lisää alavääntöjä maukkaasti. ;)

Huoh, kuukausi sitte sain osat Saksasta.. Tai siis osa osista. Sylinterin olivat paketista unohtaneet, joka tuli jälkitoimituksena tämän viikon maanantaina. Tänään sitten kasasin pyörää ja huomenna se pitäisi olla jo ajokunnossa. Mahtavaa päästä taas pitkästä aikaa ajamaan!


jos mahdollista niin saisitko punnittua sen 154cc männän vaikka jauhovaa'alla tai jollain? :D muista et jos se isomman pytyn mäntä on paljon painavempi ku orkkis niin ei oo enää kone tasapainossa! ja hajottaa varmasti muutakin kun männänrenkaat...
pertt-UP-
Pyörä:
Suzuki SV650S
Paikkakunta:
Oulu
Liittynyt:
11.5.2006 20:52

ViestiKirjoittanut pertt-UP- » 8.5.2008 17:36

JGGA kirjoitti:jos mahdollista niin saisitko punnittua sen 154cc männän vaikka jauhovaa'alla tai jollain? :D muista et jos se isomman pytyn mäntä on paljon painavempi ku orkkis niin ei oo enää kone tasapainossa! ja hajottaa varmasti muutakin kun männänrenkaat...

Polini on kyl jo paikallaan ja konekkin jo pyörässä kiinni. Miten tuo tasapainoitus olisi pitänyt tehdä painavemmalle männälle?
Project Blue Smoke
Keppis-
Paikkakunta:
Järvenpää/Helsinki
Liittynyt:
18.8.2005 17:35

ViestiKirjoittanut Keppis- » 8.5.2008 20:21

Mikä polttimo menee AF1:n ajovaloon?
Jylpä91
Paikkakunta:
Hattula
Liittynyt:
1.8.2007 10:56

ViestiKirjoittanut Jylpä91 » 8.5.2008 21:29

Kenellä teistä on 34 kassu kii? en ite pääse tt afillani millää 5-6l välii kulutusta :D:D
JGGA
Liittynyt:
22.10.2007 0:20

ViestiKirjoittanut JGGA » 8.5.2008 23:00

Jylpä91 kirjoitti:Kenellä teistä on 34 kassu kii? en ite pääse tt afillani millää 5-6l välii kulutusta :D:D


opettelee ajaa taloudellisesti... :D
Keppis-
Paikkakunta:
Järvenpää/Helsinki
Liittynyt:
18.8.2005 17:35

ViestiKirjoittanut Keppis- » 9.5.2008 12:11

Keppis- kirjoitti:Mikä polttimo menee AF1:n ajovaloon?
Koska kukaan ei kuitenkaan lue edellistä sivua ;)
RSXX
Pyörä:
Ten7CradlePro ja vessa
Liittynyt:
8.5.2007 22:15

ViestiKirjoittanut RSXX » 9.5.2008 14:39

Keppis- kirjoitti:
Keppis- kirjoitti:Mikä polttimo menee AF1:n ajovaloon?
Koska kukaan ei kuitenkaan lue edellistä sivua ;)
Aika moni
puukaasari
Pyörä:
Aprilia AF1 & Suzuki RG
Paikkakunta:
Lappeenranta
Liittynyt:
14.5.2006 11:03

ViestiKirjoittanut puukaasari » 9.5.2008 17:24

Alkanu kiinnostaa tällasen Aprilian hankinta, mutta kertokaas mitä eroa on näillä Aprilia AF1 Europa, Futura ja Sport Pro keskenään? Erityisesti kiikarissa olisi tuollainen Sport Pro, mitkähän mahtaa olla sellaisia ostettaessa huomioitavia kohteita?

Ja koittakaas vielä vaikkapa kertoa että mikä näissä on parempaa kuin esim: Suzuki RGF:ssä joita olen myös katsellut.
Urheilu ilman moottoreita on aika vaatimatonta
Keppis-
Paikkakunta:
Järvenpää/Helsinki
Liittynyt:
18.8.2005 17:35

ViestiKirjoittanut Keppis- » 9.5.2008 18:06

RSXX kirjoitti:
Keppis- kirjoitti:
Keppis- kirjoitti:Mikä polttimo menee AF1:n ajovaloon?
Koska kukaan ei kuitenkaan lue edellistä sivua ;)
Aika moni
Loppuuko intternetistä tila? :--)
Morini
Pyörä:
Myyty
Paikkakunta:
Kuopio
Liittynyt:
22.7.2005 18:22

ViestiKirjoittanut Morini » 10.5.2008 19:09

Mistäs tietää onko tuo 32hv:n vai 35hv:n rotax 123, kun ostin tuossa itsekkin af1. Gilardoni 1 lukee pytyssä, mutta onko niissäkin vielä eroja?
Jylpä91
Paikkakunta:
Hattula
Liittynyt:
1.8.2007 10:56

ViestiKirjoittanut Jylpä91 » 10.5.2008 23:05

on gilardoni 1 ja 2 ja ykkönen on tehokkaampi mistä tehtaalla luvataan 35hp, mutta oikeasti ei varmaan missään vanhassa pyörässä kaikki hepot ole enää tallessa.
pertt-UP-
Pyörä:
Suzuki SV650S
Paikkakunta:
Oulu
Liittynyt:
11.5.2006 20:52

ViestiKirjoittanut pertt-UP- » 10.5.2008 23:16

Nyt kun on pyörä sisäänajossa, niin en vielä kovin paljon ole konetta kierrättänyt, mutta kun konetta käyttää 7500rpm, niin tuntuu niinkuin kytkin luistaisi, eli kierrokset lähtee nouseen nopeasti, mutta vauhti ei. Kytkimen kahva pitäisi olla ihan säädöissä, tosin vaijeri on niin lyhyt, että se on vaijeri on pitänyt säätää ihan minimiin. Onko mahdollista että tämä kytkin jotenkin vielä hakee pitoa talven huollon jäljiltä, vai pitäisikö sinne rueta vaihtaan levyjä tai jäykempiä jousia?
Project Blue Smoke
Morini
Pyörä:
Myyty
Paikkakunta:
Kuopio
Liittynyt:
22.7.2005 18:22

ViestiKirjoittanut Morini » 10.5.2008 23:30

Jylpä91 kirjoitti:on gilardoni 1 ja 2 ja ykkönen on tehokkaampi mistä tehtaalla luvataan 35hp, mutta oikeasti ei varmaan missään vanhassa pyörässä kaikki hepot ole enää tallessa.


Jeps, eipä tuolla oo paljoa ajettu rempan jälkeen. Sylkän pitäs ainakin olla kunnossa. Ainahan ne tehtaat pistää tehot yläkanttiin mutta voipahan lesota kavereilleen että on eniten heppoja ;)

Raven tohon vielä tartteis, niin sitten ois ihan jees.
puukaasari
Pyörä:
Aprilia AF1 & Suzuki RG
Paikkakunta:
Lappeenranta
Liittynyt:
14.5.2006 11:03

ViestiKirjoittanut puukaasari » 11.5.2008 1:01

Dodih, tuli itsekkin hankkittua tällainen AF1 Futura -91. Mittarissa ei ollut kuin vähän vajaa 19tk, tiedä sitten mikä on todellinen lukema...Tekniikkapuolesta sene verran että laippa on otettu irti ja paikallaan on tällä hetkellä 28mm kaasutin. Mukaan sain pyörän kannssa myös 34mm täysteho Dellorton joka on imukurkkua vajaa asennettavaksi. Tämän päiväisten ajokokemusten (200km) perusteella jäin kyllä kaipamaan sitä RAVEn tuottamaa vääntöä keskialueelle. Ulkonäkö on hieman ottanut siipeensä ajan myötä mutta kyllähän tuosta pienillä siistimisillä ym. saa vielä ihan kelvollisen.

Ajotuntumaltaan on maantielläkin aivan toista luokkaan kuin tuo toinen pyöräni Suzuki RG. Ei huoju eikä tärise mihinkään. Myös kaksi päällä on vakaan oloinen.

Galleriassa kuvia ---->
Urheilu ilman moottoreita on aika vaatimatonta