Husqvarna WRE 125 & SM 125

Konaab
Liittynyt:
13.2.2016 17:19
Re: Husqvarna WRE 125 & SM 125

ViestiKirjoittanut Konaab » 22.2.2016 22:17

Mitä mieltä ootte yltääkö n165cm ajamaan hussella?
betanomistaja
Liittynyt:
1.1.2015 14:26
Re: Husqvarna WRE 125 & SM 125

ViestiKirjoittanut betanomistaja » 24.2.2016 23:44

Konaab kirjoitti:Mitä mieltä ootte yltääkö n165cm ajamaan hussella?


Helposti pystyy mutta kannattaa kattoo ettei oo korotettu
betanomistaja
Liittynyt:
1.1.2015 14:26
Re: Husqvarna WRE 125 & SM 125

ViestiKirjoittanut betanomistaja » 24.2.2016 23:47

Kertokaas missä vika ku akku ei tunnu latautuvan ajossa ja akun tyhjentyessä valot ja mittari lopettavat toimintansa. Onko vika staattorissa, cdi:ssä vai akussa. tosin akku on juuri vaihdettu
hpniemi
Liittynyt:
19.10.2013 19:24
Re: Husqvarna WRE 125 & SM 125

ViestiKirjoittanut hpniemi » 25.2.2016 20:23

betanomistaja kirjoitti:Kertokaas missä vika ku akku ei tunnu latautuvan ajossa ja akun tyhjentyessä valot ja mittari lopettavat toimintansa. Onko vika staattorissa, cdi:ssä vai akussa. tosin akku on juuri vaihdettu


Tarkista:

-regulaattorin johdot/liitokset kiinni ja ehjät
- jos edellinen ok, toimiiko regulaattori ylipäätäään
- jos edellinen ok, puola?
- akussa voi olla virtavuoto.
Current loss at the battery
Remove the saddle (as outlined in the relevant paragraph) to gain access to the battery (1).
Disconnect the BLACK negative cable from the battery.
Measure current across the negative terminal of the battery and the negative cable using a meter. A reading greater than 1 mA indicates current loss.
Paralyze
Pyörä:
Husqvarna SM 125
Paikkakunta:
Joensuu
Liittynyt:
4.5.2014 22:34
Re: Husqvarna WRE 125 & SM 125

ViestiKirjoittanut Paralyze » 26.2.2016 19:10

betanomistaja kirjoitti:Kertokaas missä vika ku akku ei tunnu latautuvan ajossa ja akun tyhjentyessä valot ja mittari lopettavat toimintansa. Onko vika staattorissa, cdi:ssä vai akussa. tosin akku on juuri vaihdettu


Itellä oli jännitteensäädin rikki kun ei ladannu akkua.
HusqBoyzz
Liittynyt:
19.8.2015 9:19
Re: Husqvarna WRE 125 & SM 125

ViestiKirjoittanut HusqBoyzz » 4.3.2016 2:16

Moro! nyt joku kertoo mistäpäin sähköjä -08 sm hussee kannattais alkaa tutkimaa,, kun ajaa tasakaasulla ni alkaaki kierrokset pätkimää aika lailla. Mitä enemmän pistää sähköjä käyttöö ni sitä enemmän pätkii, valot pois ni pätkii vähiten ja pitkät päällä ja töötti pohjassa pätkii eniten ja mittari hyppii 200km/h ja sekoaa täysin muutenkin??
Jos jollain olis tietoa/kokemusta ni kaikki olis kiva kuulla! kiitoksii jo etukätee! :nolo:
hpniemi
Liittynyt:
19.10.2013 19:24
Re: Husqvarna WRE 125 & SM 125

ViestiKirjoittanut hpniemi » 4.3.2016 16:40

HusqBoyzz kirjoitti:Moro! nyt joku kertoo mistäpäin sähköjä -08 sm hussee kannattais alkaa tutkimaa,, kun ajaa tasakaasulla ni alkaaki kierrokset pätkimää aika lailla. Mitä enemmän pistää sähköjä käyttöö ni sitä enemmän pätkii, valot pois ni pätkii vähiten ja pitkät päällä ja töötti pohjassa pätkii eniten ja mittari hyppii 200km/h ja sekoaa täysin muutenkin??
Jos jollain olis tietoa/kokemusta ni kaikki olis kiva kuulla! kiitoksii jo etukätee! :nolo:


No itse tuon perusteella katselisin jännitteensäätäjää aluksi.

Sitten workshop manuaalin mukaan voi harrastaa enemmänkin vianhakua vaikka näin:

Regulated voltage
Remove the saddle (as outlined in the relevant paragraph) to gain access to
the battery.
With the engine warmed up and running at slightly above 3,000 rpm, measure
voltage across the positive and negative terminal of the battery using a meter
(the battery must be charged when performing this test). If reading is outside a
12.5-14.5 V range, check generator and voltage regulator/rectifier as described
in the relevant paragraph.
Voltage regulator/rectifier inspection
With the lights off, keep engine running at 6,000 rpm. Battery voltage shall
progressively increase until reaching regulator (1) calibrated value (approx.
14-14.5 V), while charging current shall progressively decrease until reaching
a value of 0.5 A.
- If current does not decrease and voltage increases above the 15 V limit,
regulator (1) is faulty and must be replaced.
- If, on the other hand, voltage stays below approx. 13 V and current is always
high, battery could be flat or faulty. Charge battery, and check battery charge
level.
- If voltage does not increase until reaching the above-specified values and
current is very low, check alternator efficiency.
To check alternator efficiency, disconnect the 3 yellow cables from regulator,
check that yellow cables or winding are not grounded using a tester or a
current indicator lamp. If the check result is OK, regulator is faulty and must
be replaced.

Ja puola:
Induction coil:
- Primary winding resistance: 4.5 ±15% at 20°C.
- Secondary winding resistance: 19.5 K ±20% at 20°C (without spark plug
cap cable).
If resistance is outside the specified limits, replace the coil. Also check the
resistance of the terminal cap contacting the spark plug.
- Terminal cap resistance: 4.5-5.5 K ±5% at 20°C.
If resistance is outside the specified limits, replace the cap.
allu120
Pyörä:
Husqvarna sm 125
Liittynyt:
3.2.2016 21:16
Re: Husqvarna WRE 125 & SM 125

ViestiKirjoittanut allu120 » 7.3.2016 14:06

Nyt alkaa keittää.. Husqvarna sm 125 vm. 2009 depillä ja tt-varustettuna.. ongelmana oli se, että ei pysyny yhtää tyhjäkäynnillä ja sitte korkeilla kierroksilla seilaili kierrokset :s nyt ei enää edes käynnisty.. apuja? Kiitos ja rukous etukäteen :lol:
hpniemi
Liittynyt:
19.10.2013 19:24
Re: Husqvarna WRE 125 & SM 125

ViestiKirjoittanut hpniemi » 7.3.2016 14:34

allu120 kirjoitti:Nyt alkaa keittää.. Husqvarna sm 125 vm. 2009 depillä ja tt-varustettuna.. ongelmana oli se, että ei pysyny yhtää tyhjäkäynnillä ja sitte korkeilla kierroksilla seilaili kierrokset :s nyt ei enää edes käynnisty.. apuja? Kiitos ja rukous etukäteen :lol:


Veikkaus: kaasarissasi on tyhjäkäynnin seosruuvi ja kuvittelet sen olevan ilmaruuvi, joten olet veivannut sen lähes kiinni vaikka pitäs olla depin kanssa 34-tk-suuttimella melko auki ;)

Tai sitten on ilmavuoto.
allu120
Pyörä:
Husqvarna sm 125
Liittynyt:
3.2.2016 21:16
Re: Husqvarna WRE 125 & SM 125

ViestiKirjoittanut allu120 » 7.3.2016 17:08

hpniemi kirjoitti:
allu120 kirjoitti:Nyt alkaa keittää.. Husqvarna sm 125 vm. 2009 depillä ja tt-varustettuna.. ongelmana oli se, että ei pysyny yhtää tyhjäkäynnillä ja sitte korkeilla kierroksilla seilaili kierrokset :s nyt ei enää edes käynnisty.. apuja? Kiitos ja rukous etukäteen :lol:


Veikkaus: kaasarissasi on tyhjäkäynnin seosruuvi ja kuvittelet sen olevan ilmaruuvi, joten olet veivannut sen lähes kiinni vaikka pitäs olla depin kanssa 34-tk-suuttimella melko auki ;)

Tai sitten on ilmavuoto.


Vika löyty :lol: olikin niin yksinkertainen kuin tulppa eli uusi tulppa joka ei toiminut :nörtti: nyt toimii ja kiertää :nörtti:
Hupsurr
Liittynyt:
7.11.2015 21:37
Re: Husqvarna WRE 125 & SM 125

ViestiKirjoittanut Hupsurr » 8.3.2016 23:52

https://www.imageshack.us/i/pmHSUL0Ij

Osaako joka hiukan viisaampi sanoa että miten tuoki on mahdollista? :D Mikä on kruunun kohtalo voiko pelastaa jotenki vai onko vitriini tavaraa?
hpniemi
Liittynyt:
19.10.2013 19:24
Re: Husqvarna WRE 125 & SM 125

ViestiKirjoittanut hpniemi » 9.3.2016 10:51

Eos miten mahd. mutta täytä kemiallisella metallilla.
Hussemies99
Liittynyt:
14.6.2015 16:03
Re: Husqvarna WRE 125 & SM 125

ViestiKirjoittanut Hussemies99 » 9.3.2016 11:13

Moi.
otin tossa hussestani pumput irti ja huomasin etteivät ole ihan samantuntuisia kun vähän painaa kasaan. Kuuluuko näin olla että toinen pumppu tuntuu jäykemmältä tai no.. erinlaiselta kuitenkin kun se toinen. :lol: :lol:
Paralyze
Pyörä:
Husqvarna SM 125
Paikkakunta:
Joensuu
Liittynyt:
4.5.2014 22:34
Re: Husqvarna WRE 125 & SM 125

ViestiKirjoittanut Paralyze » 9.3.2016 16:57

Toinen pumpuista vaimentaa paluusuuntaan
HexboFIN
Pyörä:
Husqvarna Sm -10
Liittynyt:
15.2.2014 0:39
Re: Husqvarna WRE 125 & SM 125

ViestiKirjoittanut HexboFIN » 17.3.2016 16:41

Kellään heittää suuntaa antavia säätöjö husseen? 35 mikuni ja fmf.

Niin ja tuo mopomanin linkkaama imukaula ei sopinut 35, koska 38 suunniteltu. Nyt siis Honda Rs 125 imukaula.