Aprilia SX/RX125

ma$$i
Pyörä:
Aprilia rx 50cc (ex), Aprilia sx 125cc (ex- lunariin), Husaberg TE 125 (ex)
Liittynyt:
24.4.2014 18:38
Re: Aprilia SX/RX125

ViestiKirjoittanut ma$$i » 8.7.2015 13:22

Kiitokset juho :) , taidan sitten 0.05 tai 0.06 välyksellä ottaa varmuuden vuoksi eli tasalakimäntä ja vhm tasalaki onnistuu sittenkin :seko: wuhuuuu :lol:

ja Lwevi kumpi kaasutin sulla on 28 vai 34? 28 paikkaa en muista missä se seosruuvi on, mutta kaasuttimen "ulko" reunalla se ruuvi sijaitsee eli on helposti säädettävissä kun on pyörässä kiinni. Sulla on 2 vaihtoehtoa: siinä kyljessä on 2 ruuvia : tyhjäkäynnin säätö ja seosruuvi. Tyhjäkäynnin säätö on se isompi ruuvi jossa on se jousi, et voi erehtyä sitten mikä se seosruuvi on :D

34 vhsb ssä seosruuvi on tyhjäkäynnin säädöstä katsoen alavasemmassa kulmassa ja 34 kaasarilla optimi on ~1.5 kiekkaa auki. 28 kaasarille en muista paljonko auki
Aqsum
Pyörä:
Beta rr 50 motard track -11, Aprilia rx 125 -09
Paikkakunta:
Kitee
Liittynyt:
13.4.2013 23:33
Re: Aprilia SX/RX125

ViestiKirjoittanut Aqsum » 8.7.2015 16:00

Onko kellään myynnissä rx:n takavannetta ja meneekö mx:n vanteet suoraan vai ovatko erillaiset?
tomi7500
Pyörä:
Aprilia RX125 2008
Liittynyt:
4.9.2013 15:26
Re: Aprilia SX/RX125

ViestiKirjoittanut tomi7500 » 8.7.2015 18:48

rx takavanne on 18'' ja eikös mx:ssä ole smotovanne eli 17''

Ja nuo seosruuvin optimit on pyöräkohtaisia, mutta tuo 1,5 kierrosta auki on siis se normi mistä kannattaa alkaa säätämään sitä
Aap-
Pyörä:
Pyörätön
Liittynyt:
25.8.2009 14:57
Re: Aprilia SX/RX125

ViestiKirjoittanut Aap- » 9.7.2015 22:05

Joo seosruuvin asento ei selviä muuta kun kuulostelemalla ja säätelemällä. Mut tosiaan yleensä sanotaan ohjeeks että 1,5 kierrosta alkuun laittaa ja lähtee siitä säätämään.

PS. Just valmistuneesta MX projektista pari kuvaa galleriassa ;) :lol:
ma$$i
Pyörä:
Aprilia rx 50cc (ex), Aprilia sx 125cc (ex- lunariin), Husaberg TE 125 (ex)
Liittynyt:
24.4.2014 18:38
Re: Aprilia SX/RX125

ViestiKirjoittanut ma$$i » 9.7.2015 22:43

Näpäsäkän näköseks sait 8) , mites liikahtaa tolla tekniikalla :seko: , onko mitää videota mahdollista saada tms? ;)
Lwevi
Pyörä:
Aprilia SX 125
Liittynyt:
13.8.2014 18:11
Re: Aprilia SX/RX125

ViestiKirjoittanut Lwevi » 10.7.2015 11:30

Kuinka ylös sen pakoaukon säätimen kuuluu nousta yläasennossa kun mulla tuo tuntuu jäävän aika alhaalle :s
ma$$i
Pyörä:
Aprilia rx 50cc (ex), Aprilia sx 125cc (ex- lunariin), Husaberg TE 125 (ex)
Liittynyt:
24.4.2014 18:38
Re: Aprilia SX/RX125

ViestiKirjoittanut ma$$i » 10.7.2015 12:16

Kokonaan sinne koloonsa, aika helppo selvittää se. Otat putken irti ja kattelet pakoaukkoon, toisella kädellä vedät solenoidin aivan loppuun ja jos laippa ei nouse kokonaan koloonsa niin on väärin säädetty. Sitä säädetään niistä solenoidin edessä olevista vaijerin ruuveista. Tajuat kyllä kun niitä pyörittelet ;) . Pyörittelet ja vetelet vaijeria ja samalla kattelet pakoaukkoon että menikö parempaan vai huonompaan suuntaan. Kun laippa nousee kokonaan pakoaukosta ylös siihen koloonsa, tiedät että on oikein säädetty.

Muista samalla vaikka ottaa laippa ennen säätöä irti ja putsaat sen huolella sekä laipan kolon
Aqsum
Pyörä:
Beta rr 50 motard track -11, Aprilia rx 125 -09
Paikkakunta:
Kitee
Liittynyt:
13.4.2013 23:33
Re: Aprilia SX/RX125

ViestiKirjoittanut Aqsum » 10.7.2015 13:09

tomi7500 kirjoitti:rx takavanne on 18'' ja eikös mx:ssä ole smotovanne eli 17''


Tarkoitin molempia vanteita enkä vaan takaista. Tai osaisiko joku kertoa mistä saisin pinnasarjan muulata kuin maahantuojalta.
Lwevi
Pyörä:
Aprilia SX 125
Liittynyt:
13.8.2014 18:11
Re: Aprilia SX/RX125

ViestiKirjoittanut Lwevi » 10.7.2015 13:39

ma$$i kirjoitti:Kokonaan sinne koloonsa, aika helppo selvittää se. Otat putken irti ja kattelet pakoaukkoon, toisella kädellä vedät solenoidin aivan loppuun ja jos laippa ei nouse kokonaan koloonsa niin on väärin säädetty. Sitä säädetään niistä solenoidin edessä olevista vaijerin ruuveista. Tajuat kyllä kun niitä pyörittelet ;) . Pyörittelet ja vetelet vaijeria ja samalla kattelet pakoaukkoon että menikö parempaan vai huonompaan suuntaan. Kun laippa nousee kokonaan pakoaukosta ylös siihen koloonsa, tiedät että on oikein säädetty.

Muista samalla vaikka ottaa laippa ennen säätöä irti ja putsaat sen huolella sekä laipan kolon


Mulla on rave 2
ma$$i
Pyörä:
Aprilia rx 50cc (ex), Aprilia sx 125cc (ex- lunariin), Husaberg TE 125 (ex)
Liittynyt:
24.4.2014 18:38
Re: Aprilia SX/RX125

ViestiKirjoittanut ma$$i » 10.7.2015 16:14

Jaa no sitten ei ole mitään tietoa :D , ikinä en oo rave 2 tutustunu :roll:
tomi7500
Pyörä:
Aprilia RX125 2008
Liittynyt:
4.9.2013 15:26
Re: Aprilia SX/RX125

ViestiKirjoittanut tomi7500 » 10.7.2015 20:43

Jääkö sulla kuinka paljon se laippa esille siitä? Itellä on myös rave2 ja laippa jää reilu millin esille mutta ei se ainakaan tunnu vaikuttavan mitään. Voihan sitä muoviosaa, mihin se kierretanko tulee kiinni jotenkin modata että menis syvemmälle tai vähä katkaista/hioa toista kierretangon päätä
Lwevi
Pyörä:
Aprilia SX 125
Liittynyt:
13.8.2014 18:11
Re: Aprilia SX/RX125

ViestiKirjoittanut Lwevi » 10.7.2015 23:29

Jää kyl paljon enemmän ku millin ehkä joku 1-2cm tosin silti tuntuu iha hyvältä ajaa ja ottaa piikkiäkin iha hyvin nyt.
Aap-
Pyörä:
Pyörätön
Liittynyt:
25.8.2009 14:57
Re: Aprilia SX/RX125

ViestiKirjoittanut Aap- » 11.7.2015 10:02

Voihan sitä laippaa varmaan viilailla lyhyemmäks niinkun jotkut on tehny. Mut sillon saattaa vähän alaväännöt kärsiä..?
Lwevi
Pyörä:
Aprilia SX 125
Liittynyt:
13.8.2014 18:11
Re: Aprilia SX/RX125

ViestiKirjoittanut Lwevi » 12.7.2015 0:13

Tuollainen on kun on iha ylä asennossa
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
ma$$i
Pyörä:
Aprilia rx 50cc (ex), Aprilia sx 125cc (ex- lunariin), Husaberg TE 125 (ex)
Liittynyt:
24.4.2014 18:38
Re: Aprilia SX/RX125

ViestiKirjoittanut ma$$i » 12.7.2015 12:44

En tunne Rave 2 toimintaa, mutta näyttää aika alas jäävän.. :roll: